A V70R sportkombit – és a S60R sportlimuzint – a korábbi R modellektől eltérően nemcsak a kapható extrém külső színek és az egyedi könnyűfém kerekek különböztetik meg a szériamodellektől, hanem a teljesen új frontrész is. A hűtő ezüstkeretet kapott, a légbeömlő nyílásokat a hatékonyabb hűtés érdekében kiszélesítették, és – a V70-nél nagyobb méretű – hátsó légterelő szárny és dupla kipufogó díszíti a fart. Továbbra is fontos dizájnelem a 17 vagy 18 colos, „R” logós, hagyományosan ötküllős alufelni.
A kitűnő anyagválasztás, a minőségi megmunkálás rögtön szembetűnik a V70R utasterében. Az ajtókon az ülésekkel megegyező színű a bőrbetét, a vezető oldalán a műszerfalat kék varratú bőrbetét teszi exkluzívvá. A kék varrás a bőr kormánykeréken is visszatér. A műszerfalon és az ajtókon matt alumínium díszléceket alkalmaztak, az R-kék műszerszámlapok sötétben kékesfehér fényt árasztanak, és az „R” betű számos helyen feltűnik az utastérben. A V70R-ben, ahogy illik, jól formázott, elektromos állítású, memóriás bőr sportülések vannak, s a sofőr rövid idő alatt megtalálja a számára ideális beállítást. A hosszú és széles kabinban öt felnőtt a csomagjaival együtt is kényelmesen elfér.
A Volvo R modelljeibe besűrített technika legérdekesebbje a FourC aktív futómű, amely a sportkocsik útfogását a családi autók komfortjával kombinálja. A műszerfalon elhelyezett gombokkal komfort, sport és fokozott sport futóműhangolást hívható le. A komfort beállítás városban ideális, bár a rugózás már ennél is a megszokottnál keményebb. A sport kanyargós utakhoz és nagy sebességhez ideális, nagyszerű vezetési élményt, stabilitást ad, s némi rugózási komfort is marad. A fokozott sport csak nagyon jó minőségű úton, de leginkább versenypályán ajánlott; ekkor a Volvo sportkocsivá lényegül, s maximálisan tapad az úthoz. Elképesztő kanyarsebességek érhetők el vele, ami a széles gyári Pirelli Pzero gumiknak és az elektronikus felügyeletű AWD négykerék-hajtásnak is köszönhető. Az XC90-től örökölt AWD rendszer kapcsolatban áll a DSTC stabilitásprogrammal, így az autó mozgása mindig megfelel a vezető szándékának. A DSTC-t teljesen csak a gomb ötszöri megnyomásával lehet kikapcsolni, ha egyszer nyomjuk le, csak a kipörgésgátlót iktatjuk ki. A Volvót amúgy is művészet megcsúsztatni, vagy a kerekeit elpörgetni. A gyár által megadott gyorsulás sem igazán érhető el vele, mert a 2000-es fordulatszám alatti turbólyuk rögtön a kilövés után visszaveti az autót. A 2,5 literes turbómotor azonban 300 lóerős, így elinduláskor eszeveszett gyorsulást produkál az autó, s a fokozatok pillanatok alatt elfogynak. Ilyenkor a hajtási befolyások miatt tanácsos a kormányt két kézzel fogni. A megállásról csúcs Brembo fékrendszer gondoskodik: a V70R 36 méteren belül megáll 100 kilométeres sebességről.
A Volvo V70R 300 lóereje hazánkban maximum az autópályán használható ki, de az autó „polgári” közlekedésre is maradéktalanul alkalmas. De nagyon magas vételárát nézve, a fő piacokon biztosan több fogy majd belőle, mint nálunk.
Műszaki adatok
Jelleg: nagykategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, állandó négykerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros öthengeres, változó szelepvezérléses turbómotor töltőlevegő-hűtővel. Hengerenként négy szelep. 2521 cm3, 220 kW/300 LE 5500/percnél. Max. nyomaték 400 Nm 1950–5250/percnél.
Sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 13,2 méter. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, ABS, EBD, EBA vészfékrásegítő, DSTC kicsúszásgátló. Elöl McPherson független felfüggesztés, hátul Multi-link-felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4710 mm, szélesség 1804 mm, magasság 1460 mm, tengelytáv 2755 mm. Kerékméret 8J x 17, gumiméret 235/45 R 17. Csomagtér 485/1641 liter. Üzemanyag 68 liter. Saját tömeg 1713 kg, teherbírás 500 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): végsebesség 250 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 5,9 s, fogyasztás (átlag) 10,9 liter/100 km, tesztfogyasztás 12,3 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (V70R): 17 990 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, riasztó, elektromosan állítható, behajtható és fűthető külső tükrök, 6 légzsák, állítható magasságú első ülések, 4 irányban állítható multifunkciós kormány, csomagtérroló, előredönthető utasüléstámla, könyöktámaszok, 17”-os alukeréktárcsák, automatikusan sötétedő belső tükör, esőérzékelő ablaktörlő, bi-xenon fényszórók, fűthető első ülések, ECC elektronikus légkondicionáló, ködlámpa, fedélzeti számítógép, speciális bőrkárpit, tempomat.
Extrák (bruttó, forint): tetősín 96 000, Geartronic automata váltó 600 000, napfénytető 336 000, natúr bőrkárpit 540 000, 18” alukerék 155 000.
Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli garancia.
Kötelező biztosítás: 27 600 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Volvo Autó Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.