Volkswagen Golf V 1,6 16V Trendline

Az ötödik generációs Golf tavaly októberben váltotta elődjét, hozzánk pedig januárban érkezett meg. Az immár harminc éve gyártott típus e változata korszerűbb, biztonságosabb, tágasabb és felszereltebb, mint elődje, így nehéz hibát találni benne.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új családtag első pillantásra összetéveszthetetlenül Golf, vaskos C oszloppal. A frontrész csapott, sportos, a lejtős motorháztető erősen döntött szélvédőben folytatódik, és az övvonal is folyamatosan emelkedik. A tervezők dinamikus hatást kívántak elérni. Az igencsak kiszélesített sárvédők is ezt mutatják: a Golffal szemben, illetve mögött állva feltűnnek a „széles vállak”. Jellegzetesek az első, kerek fényszórók a Phaeton stílusát követő beépített indexekkel, a dupla lencsés hátsó lámpák és a tükörházakba integrált irányjelzők. A tervezők tehát tisztelve a Golf-formát – amennyire lehet – megpróbálták az autót sportossá és stílusossá tenni. A Golf mégis abszolút feltűnésmentesen elvész az utca forgatagában.

Az ötös Golf karosszériája szélesebb (+24 mm), magasabb (+41 mm), így utastere is sokkal tágasabb (+54 mm hosszában), mint a negyedik generációé. A gyarapodás különösen a hátsó traktusnál (+ 52 mm lábtér és +24 mm belmagasság) és a csomagtartónál (+ 20 liter) szembeötlő. A generáció új tagja így néhány középkategóriás kocsiéval egyenértékű belső teret kínál. A kocsiban négy 180 centiméter feletti utas vígan elfér, és egy-két órás utazás öt személlyel is bátran vállalható. Az üléseket áttervezték, remekül tartanak, kemény felületűek, és hosszú úton is kímélik az ember gerincét. A hátsó utasok sem érzik magukat rosszul: a láb- és fejtér bőséges, a háttámla szöge ideális. Érdekes, de az anyag minősége nem haladja meg az elődmodellét, viszont az összeszerelés még gondosabb, a Golfot továbbra is az élvonalban tartva.

Ha egyes részleteket tekintve az ötös Golf nem is fejlődött, technikai színvonala és biztonsága nagyot lépett előre. Elöl egy továbbfejlesztett McPherson, hátul pedig újonnan kifejlesztett, több lengőkaros futómű gondoskodik benne a jó úttartásról találunk, amelynek köszönhetően a kormányozhatóság és a vezetés kényelme határozottan javult. Bár az 1,6-os Golf rugózása lágy, és a karosszériadőlés érezhető, az új hátsó futómű minden kanyarnál korábban nem tapasztalt stabilitást kölcsönöz az autónak. Az elektromechanikus kormány élvezetes, pontos irányíthatóságot ad, az ötfokozatú váltó pedig nehézség nélkül veszi a fokozatokat. A 102 lóerős, 1,6-os benzinmotor jó választás az autóhoz, teljesítménye elegendő ahhoz, hogy az autó több személlyel és csomagokkal a fedélzetén is biztonságosan előzzön, illetve küzdje le az emelkedőket. Az Euro 4-es erőforrás kulturált járású, kellemes hangszínű és fogyasztása is kedvező. A fékek is hatékonyan látják el a feladatukat.

Január közepe óta hazánkban 1300 darab ötös Golfot értékesítettek, amely az éves terv 40 százaléka. Ebből sejthető, hogy az alsó-középkategória nagy presztízsű és valóban kiváló színvonalú új képviselője megállja majd a helyét az erős konkurencia mellett.

Műszaki adatok

Jelleg: alsó-középkategóriás, ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros, négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1595 cm3, 75 kW/102 LE 5600/percnél. Max. nyomaték 148 Nm 3800/percnél.

Sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, ASR. Elöl McPherson független felfüggesztés, hátul négy lengőkaros (multilink) felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4204 mm, szélesség 1759 mm, magasság 1485 mm, tengelytáv 2578 mm. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Csomagtér 350/1305 liter. Üzemanyag 55 liter. Saját tömeg 1173 kg, megengedett össztömeg 1760 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 184 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,4 s, fogyasztás 9,8/5,6/7,2 liter/100 km, tesztfogyasztás 8,1 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (1,6 16V Trendline 5-ajtós): 4 098 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, 4 irányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés, mechanikus klímaberendezés, CD-rádió 6 hangszóróval, gumiabroncs-javító készlet.

Extrák (bruttó, forint): ESP 172 000, bőrkormány 42 000, kétzónás elektronikus klíma 43 000, esőérzékelő behajtható tükrökkel 92 000, ködfényszóró 23 000, könyöktámasz elöl/hátul 49 000/46 000, multifunkciós kijelző 41 000, xenonlámpa 332 000, levehető fejű vonóhorog 119 000.

Garancia: 2 év általános, 3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: 30 000 km.

Kötelező biztosítás: 25 920 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo