Az új családtag első pillantásra összetéveszthetetlenül Golf, vaskos C oszloppal. A frontrész csapott, sportos, a lejtős motorháztető erősen döntött szélvédőben folytatódik, és az övvonal is folyamatosan emelkedik. A tervezők dinamikus hatást kívántak elérni. Az igencsak kiszélesített sárvédők is ezt mutatják: a Golffal szemben, illetve mögött állva feltűnnek a „széles vállak”. Jellegzetesek az első, kerek fényszórók a Phaeton stílusát követő beépített indexekkel, a dupla lencsés hátsó lámpák és a tükörházakba integrált irányjelzők. A tervezők tehát tisztelve a Golf-formát – amennyire lehet – megpróbálták az autót sportossá és stílusossá tenni. A Golf mégis abszolút feltűnésmentesen elvész az utca forgatagában.
Az ötös Golf karosszériája szélesebb (+24 mm), magasabb (+41 mm), így utastere is sokkal tágasabb (+54 mm hosszában), mint a negyedik generációé. A gyarapodás különösen a hátsó traktusnál (+ 52 mm lábtér és +24 mm belmagasság) és a csomagtartónál (+ 20 liter) szembeötlő. A generáció új tagja így néhány középkategóriás kocsiéval egyenértékű belső teret kínál. A kocsiban négy 180 centiméter feletti utas vígan elfér, és egy-két órás utazás öt személlyel is bátran vállalható. Az üléseket áttervezték, remekül tartanak, kemény felületűek, és hosszú úton is kímélik az ember gerincét. A hátsó utasok sem érzik magukat rosszul: a láb- és fejtér bőséges, a háttámla szöge ideális. Érdekes, de az anyag minősége nem haladja meg az elődmodellét, viszont az összeszerelés még gondosabb, a Golfot továbbra is az élvonalban tartva.
Ha egyes részleteket tekintve az ötös Golf nem is fejlődött, technikai színvonala és biztonsága nagyot lépett előre. Elöl egy továbbfejlesztett McPherson, hátul pedig újonnan kifejlesztett, több lengőkaros futómű gondoskodik benne a jó úttartásról találunk, amelynek köszönhetően a kormányozhatóság és a vezetés kényelme határozottan javult. Bár az 1,6-os Golf rugózása lágy, és a karosszériadőlés érezhető, az új hátsó futómű minden kanyarnál korábban nem tapasztalt stabilitást kölcsönöz az autónak. Az elektromechanikus kormány élvezetes, pontos irányíthatóságot ad, az ötfokozatú váltó pedig nehézség nélkül veszi a fokozatokat. A 102 lóerős, 1,6-os benzinmotor jó választás az autóhoz, teljesítménye elegendő ahhoz, hogy az autó több személlyel és csomagokkal a fedélzetén is biztonságosan előzzön, illetve küzdje le az emelkedőket. Az Euro 4-es erőforrás kulturált járású, kellemes hangszínű és fogyasztása is kedvező. A fékek is hatékonyan látják el a feladatukat.
Január közepe óta hazánkban 1300 darab ötös Golfot értékesítettek, amely az éves terv 40 százaléka. Ebből sejthető, hogy az alsó-középkategória nagy presztízsű és valóban kiváló színvonalú új képviselője megállja majd a helyét az erős konkurencia mellett.
Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás, ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros, négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1595 cm3, 75 kW/102 LE 5600/percnél. Max. nyomaték 148 Nm 3800/percnél.
Sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, ASR. Elöl McPherson független felfüggesztés, hátul négy lengőkaros (multilink) felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4204 mm, szélesség 1759 mm, magasság 1485 mm, tengelytáv 2578 mm. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Csomagtér 350/1305 liter. Üzemanyag 55 liter. Saját tömeg 1173 kg, megengedett össztömeg 1760 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 184 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,4 s, fogyasztás 9,8/5,6/7,2 liter/100 km, tesztfogyasztás 8,1 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (1,6 16V Trendline 5-ajtós): 4 098 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, 4 irányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés, mechanikus klímaberendezés, CD-rádió 6 hangszóróval, gumiabroncs-javító készlet.
Extrák (bruttó, forint): ESP 172 000, bőrkormány 42 000, kétzónás elektronikus klíma 43 000, esőérzékelő behajtható tükrökkel 92 000, ködfényszóró 23 000, könyöktámasz elöl/hátul 49 000/46 000, multifunkciós kijelző 41 000, xenonlámpa 332 000, levehető fejű vonóhorog 119 000.
Garancia: 2 év általános, 3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 30 000 km.
Kötelező biztosítás: 25 920 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.