A Hilux külalakja nagyon hasonlít a legdivatosabb versenytársakéra, extrákkal pedig (gallytörők, küszöb, vonóhorog, szélesítések, ködlámpák, zárt, sötétablakos plató...) kifejezetten „dögössé” tehető. Az általunk kipróbált kétajtós, úgynevezett extrakabinos, 2+2 üléses változat a leghosszabb Hilux, 3 centi híján 5 méteres, tengelytávja pedig több mint 3 méter! Tekintélyt parancsoló méreteivel és kiemelkedő szabadmagasságával látványra is feltűnő, különösen ha – mint tesztautónk esetében is – a plató magasított tetővel fedett. A kabin két személy számára teljes kényelmet biztosít, a +2 hátsó üléseken azonban hosszú úton inkább kisebb gyermekek utazzanak. Tágasabb a dupla kabinos, 4 ajtós utasterű, a vízszintesre fektethető első ülések pedig alig követelnek kompromisszumot a pick-upban is terepjárót kereső használótól, viszont némiképp így kisebb az autó raktere.
A sofőr ülés- és vezetési pozíciója előnyös, a szinte spártaian minimális számúra csökkentett kezelőszervek ergonómiája jó, a kiváló kilátás és a nagyméretű külső visszapillantó tükrök tovább javíthatják az útra koncentrálást. A két első ülés között beépített megfelelő magasságú(!) könyöktámasz a tartós menetek során számos pluszpontot kapott.
A Hiluxot különösen jól mozgatja a 2,4 literes turbódízel erőforrás, amely - az autó talán legjobb részeként - autópályán (elfogadható zajszint mellett) meggyőző sebességet, városi közlekedésben kellő rugalmasságot, terepen pedig erőteljes haladást, megfelelő nyomatékot biztosít. Utóbbit úgy, ha az állandóan hajtott hátsó kerekek mellett használjuk az első kerekek vagy a felező adta extraerőt is. A független felfüggesztésű első futómű a megfelelő rugózás, míg a hagyományos laprugós hátsó megoldás a nélkülözhetetlen teherbíró képesség záloga.
A Hilux növekvő népszerűségének titka mindemellett még sok apró részletben rejlik, de talán legfontosabb az ára, amely értékarányosnak mondható: a legdrágább változat sem kerül többe nettó 3,79 milliónál.
Műszaki adatok
Jelleg: pick-up. Kétajtós, 2+2 üléses karosszéria, különálló platóval. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás, kapcsolható négykerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros turbódízelmotor. Hengerenként két szelep. 2446 cm3, 66 kW/90 LE 3500/min-nál. Max. nyomaték 226 Nm 2300/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű, terepváltó, felező. Golyós orsós szervokormány, fordulókör átmérője 13,2 méter. Elöl tárcsafék, hátul dobfék. Gumiméret 205 R 16. Üzemanyag 77 liter.
Méretek, súlyok: rakodófelületi hossz 1855 mm, szélesség 1450 mm, magasság 400 mm. Önsúly 1620 kg, terhelhetőség 895 kg, összsúly 2515 kg.
Gazdasági adatok
Alapár (Toyota Hilux 2,4 TD extrakabin): 3 710 000 forint + áfa.
Alapfelszereltség: 3 pontos automata biztonsági övek elöl magasságállítással, hátul 2 db 3 pontos automata biztonsági öv, elöl kapcsolható kerékagyzár, fényezett első lökhárító, fordulatszámmérő, előrehajtható hátsó üléstámlák, állítható magasságú kormány, önzáró hátsó differenciálmű (LSD), rádió-előkészítés 2 hangszóróval, üzemanyagfűtés.
Fontosabb extrák (bruttó árak): légkondicionáló 324 000 forint, króm bukócső 146 200 forint, platóbélés 64 600 forint, ponyva 67 800 forint, orrvédő 132 200 forint, oldalküszöb 120 000 forint, vonóhorog 36 800 forint, ködlámpa (első) 43 700 forint, könnyűfém kerék (1 db) 33 600 forint.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km.
Szervizperiódus: 7500 km.
Szervizköltségek: 90 000 km-ig átlagosan 12 000 forint.
Alkatrészkosár (bruttó árak): első fékbetét-garnitúra 13 300 forint, szélvédő 58 300 forint, első oldalablak 19 500 forint, fényszóró 16 300 forint, külső tükör 17 000 forint, első lökhárító 51 200 forint, hátsó lámpa 13 900 forint.
Súlyadó: 16 000 forint/év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 81 972 forint/év.
Casco biztosítás (tehergépkocsi esetén): 20 ezer forintos vagy 10 százalékos önrésszel 142 056 forint/év, 100 ezer forintos vagy 20 százalékos önrésszel 102 408 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Viszi a házát - Toyota Hilux Extra Cab
A kis-haszonjárművek eladási statisztikájának élén az év első 9 hónapjában meggyőző fölénnyel ismét a Toyota állt. A mostanában egyre keresettebb úgynevezett pick-up kisteherautók kategóriájában pedig a Toyota Hilux az egyik legnépszerűbb. Valószínűleg azért, mert megbízható, sokoldalú, tartós, gazdaságos és értékálló.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.