Visa – Bizalom és biztonság

Ma az internetes kereskedelem 50 százaléka kapcsolódik a Visához, és a Visa éves forgalmának (1600 milliárd dollár) 2000-ben – a tervek szerint – a 2 százalékát adja az elektronikus vásárlás. Ez utóbbi adat 1998-ban 0,5, míg 1999-ben 1 százalék volt. A vállalat idén júniusban kinyilvánította, hogy a jövőben bármilyen eszközön, az elképzelhető legmagasabb biztonsági és kényelmi szinten végre lehet majd hajtani e-kereskedelmi tranzakciókat. Radu P. Obreja, a Visa International Magyarországért is felelős területi igazgatója lapunk kérdéseire válaszolva nem bocsátkozott ugyan becslésekbe arról, hogy a ma még csak kóstolgatott univerzális kereskedelem (u-commerce), ha meghódítja a világot, milyen volument jelent a Visa forgalmában, de a lényeg ugyanaz, mint anno a készpénzkímélő fizetési módok elterjedésekor: a kereskedelmi partnerekben, valamint az érintett bankokban ki kell alakítani a biztonságérzetet.

A Visa International új leányvállalata, az e-Visa International az új gazdaság eszközeinek elterjesztését ösztönzi a kereskedelemben. A divízió valamennyi régióban az adott piac sajátosságainak megfelelően dolgozza ki stratégiáját, a fő szempont azonban – a biztonságos fizetési technikák megteremtése és a résztvevők meggyőzése erről – mindenhol azonos.

A Visa az Európai Unió tagországaiban és az Egyesült Államokban már bevezette az internetes kereskedelemben az úgynevezett 3 tartományos elektronikus fizetési rendszert, amely az eladó és bankja, a vásárló (Visa kártya-birtokos) és bankja, illetve a tranzakcióban részt vevő két bank közötti kommunikációt teszi biztonságossá. A protokoll a SET (Secure Elektronic Transaction) technikai specifikációján alapszik, de alkalmazása egyszerűbb. A SET – a Visa, a MasterCard és különféle technológiai cégek részvételével kidolgozott eljárás – oly módon őrzi meg az üzenetek titkosságát, hogy a rendszerbe a scriptografikusan kódolt jelek kommunikálnak egymással, és dekódolják a szükséges információt. A kártyabirtokos adatai még az összeg kedvezményezettje előtt sem válhatnak ismertté, azonban mind a vásárló, mind a kereskedő meggyőződhet partnere jogosultságáról.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo