Az új Corollának minden szempontból szakítania kellett a múlttal, még a design is a Toyota saját európai formatervezői központjától származik. Az autó formája valóban izgalmas és dinamikus, amelyet olyan részletek erősítenek leginkább, mint az egyedi első fényszóró és hátsó lámpa, valamint a motorháztető vonalát megtörő embléma. Az új Corolla is a Peugeot 307-nél elindított és az ötajtós Honda Civicnél folytatott kompakt buszlimuzinos építésmódot követi, ezért szó szerint kimagaslik a kategória átlagából. Az elődmodellnél hosszabb és majdnem 10 centivel magasabb, az első és a hátsó üléstámlák közötti távolság pedig 7 centivel nőtt. A tengelytávját is hosszúra húzták (2600 milliméter), így a kocsi túlnyúlásai rövidek.
A Corolla utasterének mérete és minősége ugyancsak összehasonlíthatatlan az elődmodellel. A tágas autóban az üléspozíció magasabbra került, és a belmagasság növekedett, így könnyebb a be- és kiszállás, nem beszélve a hátsó utasok lábának kényelmesebb helyzetéről. Az ülések remekül illeszkednek a testhez, az ülőlapjuk elég hosszú és széles, és kellemes, minőségi kárpitozást kaptak. A gazdag burkolás az ajtókra is jellemző. A műszerfal modern és letisztult, a kezelőszerveket logikusan csoportosították, az ergonómia közel tökéletes. A kartámasz és az ajtó könyöklője jó helyen van, viszont a kormányt csak a hosszú kezűek találják majd ideálisnak. A Toyota a Lexusból emelte át a háromdimenziós Optitron műszeregységet, s a Corollában ez szokatlanul látványos, és kikapcsolt fényszórók mellett is világít.
Az 1,6 literes VVT-i motorról csak elismeréssel szólhatunk, technikája és teljesítménye megelőzi a konkurenciáét. Automata váltóval párosítva is hozza a formáját, vonóereje már-már sportos, sohasem késlekedik, alacsony fordulatról húz, és pörgős kedvű. A gyors reakciójú váltó négyfokozatú, de mintha nem is igényelné az ötödiket, ráadásul finoman, szinte észrevétlenül kapcsol. Az autó alaposan szigetelt, az erőforrás is meglepően csendesen működik, igaz, csak akkor, ha nem húzatjuk nagyon. A karosszéria magasabb az átlagnál, ami fokozott oldaldőlésre adna okot, de a Toyota erre rácáfol. Minden helyzetben stabilan és semlegesen működik, a futómű pedig a feszes és kényelmes közti harmonikus állapotot testesíti meg. A fékrendszer is kiváló minősítést érdemel.
Véleményünk szerint ebben a kategóriában luxusnak számít az automata váltó, és egy kis lökettérfogatú motor mellé szokatlan, de persze nem szükségszerűen rossz párosítás. A csúcsfelszereltségű Sol változatot azonban később manuális váltóval is kínálja majd az importőr, de a Corolla-vásárló akkor is számíthat a némileg magasabb vételárra.
Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás, ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: soros négyhengeres változó szelepvezérlésű VVT-i benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1598 cm3, 81 kW/110 LE 6000/min-nál. Max. nyomaték 150 Nm 4800/percnél. Négyfokozatú, automatikus váltómű.
Elektromos rásegítésű, fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,2 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD (fékerőelosztó). Elöl McPherson-rugóstag, stabilizátor, hátul csatolt lengőkar, stabilizátor. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/60 R 15.
Méretek, súlyok: hosszúság 4180 mm, szélesség 1710 mm, magasság 1475 mm, tengelytáv 2600 mm. Csomagtér 289 liter. Saját tömeg 1255 kg, megengedett össztömeg 1670 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 175 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,8 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 10,6/6,4/7,9 liter, tesztfogyasztás 9,5 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Corolla 1,6 Sol Auto): 4 850 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 4 légzsák, állítható magasságú kormány és vezetőülés, automata légkondicionáló, elektromos ablakemelők, fedélzeti számítógép, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, bőrkormány és váltógomb, alubetétek, fényezett tükrök és lökhárítók, térhatású műszerfal, 6 hangszórós rádió.
Extrák (nettó, forint): ködlámpa 77 414, tolatóradar 81 692, tetőlégterelő 52 126, könnyűfém felni 29 591.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 12 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 30 000 km.
Alkatrészkosár (nettó, forint): fékbetét, első 16 148, első/hátsó lökhárító 38 064/42 384, első/hátsó lámpa 32 409/15 193 (csak búra), szélvédő 53 959, első oldalablak 32 674.
Kötelező felelősségbiztosítás: 73 200 forint/év (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Toyota Motor Hungary
Toyota Corolla 1,6 VVT-i automata - a kilencedik
Harmincöt évvel ezelőtt mutatták be az első Corollát, és azóta a világ legnagyobb számban – 29 millió példány – eladott autója lett. A kilencedik generáció sikerére nagyon számít a Toyota, mert ez a kocsi a pillére a annak a tervének, hogy Európa egyik vezető autógyártójává váljon.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.