A Toyota Avensis Verso – amely a gyár közlése szerint az egyterűk és a kombik erényeit ötvözi – 2003-as kiadása kétségtelenül szebb és elegánsabb, mint elődje. Karosszériája áramvonalas, oldalnézetből kifejezetten sportos, s az orr-része teljesen új. A Toyota mérnökei átszabták az első lökhárítókat, hullámos keretet adtak az első, halogén fényszóróknak, áttervezték a hűtőmaszkot és a motorháztetőt. A hűtőrácsra, az oldalszegélyekre és a csomagtérajtóra krómozott betétek is kerültek, a kerekek a limuzinéhoz hasonló könnyűfém felniket kaptak, és minden karosszériaelemét lefényezték.
Az Avensis Verso belső tere rendkívül jól variálható. Öt- vagy hétüléses változat rendelhető, utóbbi kivitelnél a 2. és 3. üléssorban öt különálló, azonos szélességű ülés van. Ezek karok segítségével, egy-egy mozdulattal egyenként ledönthetők, előrehajthatók vagy kiemelhetők, sőt a 2. sor székei 12 centi hosszan sínen is csúsztathatók. Ha ügyesen állítjuk be az üléstámlák távolságát, akár hét, 175 centiméter magas felnőtt is elszállásolható az autóban, bár a két hátsó kissé felhúzott térdekkel, a lejtős tetővonal miatt pedig minimális fejtérrel utazik majd. Öt személynek persze nagyon kényelmes a Verso, és a hátsó két szék eltávolítása után 700 liter jut a poggyászoknak is. A kisebb tárgyakat számos tárolóhely, köztük egy padló alatti, 70 literes rekesz fogadja be. Praktikus, hogy a csomagtérroló több ponton rögzíthető az utastérben, ha pedig nincs rá szükség, a padlóhoz erősíthető. Rögzítőfüleket is találunk.
A modellfrissítés eredményeként az Avensis Verso komfortosabb, felszerelése gazdagabb lett. Sötétebb tónusúak például a kárpitok, krómdíszítések helyett titánhatású betéteket látunk, az első, amúgy is kényelmes ülésekhez pedig lehajtható kartámasz jár.
A 150 lóerős, intelligensen változó szelepvezérlésű motor (VVT-i) személyautós menetteljesítménnyel és vezetési élménnyel ruházza fel a Toyota Avensis Versót. Kissé nyers (háromezres fordulatszámtól hangos) modorát leszámítva remek: a szelepek vezérlése a vezetési körülményektől függően változik, így a motor kis és közepes fordulatszámon jobban gyorsít. Valóban, a kétliteres egység dízelesen rugalmas, már 1500-as fordulatszámon is ellenkezés nélkül viszi az egyébként nem túlsúlyos Toyotát, s mindeközben 9 liter körül fogyaszt. A Verso lengéscsillapítóit teljesen áthangolták, így javult a menetkényelem, de a stabilitás, kiszámíthatóság megmaradt. Az egyterű megkapta a ma már nélkülözhetetlen aktív biztonsági rendszereket is: TRC kipörgésgátló és VSC menetstabilizáló vigyázza a bent ülők testi épségét. Emellett nagyméretű féktárcsái vannak, amelyekkel a kategóriában az egyik legrövidebb féktávot produkálja.
A Toyota Avensis Verso hétszemélyes, variálható utasteret kínáló egyterű. Formájával, műszaki paramétereivel a legjobb Toyoták közé sorolható, és ára értékével arányos.
Műszaki adatok
Jelleg: felsőkategóriás egyterű. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, VVT-i benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1998 cm3, 110 kW/150 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 192 Nm 4000/percnél.
Fogasléces szervokormány, fordulókör sugara 5,5 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, BA, TRC, VSC. Elöl McPherson-rugóstagok, hátul torziós híd.
Méretek, súlyok: hosszúság 4690 mm, szélesség 1760 mm, magasság 1725 mm, tengelytáv 2825 mm. Csomagtér 212/701/2422 liter. Üzemanyag 60 liter. Gumiméret 205/60 R 16. Saját tömeg 1535 kg, megengedett össztömeg 2140 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 192 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,4 s, fogyasztás 11,3/6,8/8,5 liter/100 km, tesztfogyasztás 8,7 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Avensis Verso Sol 2.0 VVT-i, 7 üléses): 7 870 000 forint.
Alapfelszereltség (Sol): központi zár, indításgátló, 8 légzsák, elektromos, fűtött és behajtható külső tükrök, automata légkondicionáló, hátsó fűtésvezérlés, elektromos ablakemelők, állítható kartámaszok elöl, fedélzeti számítógép, állítható magasságú kormány és vezetőülés, ködlámpák, tetősín, könnyűfém felni 16”, bőrkormány és váltógomb, térhatású műszerek, CD-rádió 6 hangszóróval.
Extrák: ülésfűtés, DVD alapú navigációs rendszer, parkolókamera.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 3 év fényezésre.
Kötelező biztosítás: 23 640 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Toyota Motor Hungary Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.