Teszt: Játék a formával

A SEAT az Altea alapjaira építette meg az új Toledót, amely így maradéktalanul illeszkedik az új dizájnvonulatba, mégis teljesen önálló karakterű, sokkolóan újszerű, a SEAT szerint lépcsős hátú limuzin.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A SEAT Toledo harmadik generációja testes, magas építésű jármű. Ezt a formát a sokoldalú használhatóság és a limuzinokhoz képest tágas belső tér megteremtése érdekében nyerte el. A Toledo a SEAT új modellnemzedékének második tagja, és egészen a B oszlopig ugyanolyan, mint az Altea: megjelenik rajta a trapéz alakú hűtőrács, a sportos lökhárító, a hiúzszemet idéző fényszóró és az első kerékdobtól induló dinamikus vonal. Oldalról és hátulról azonban nem téveszthető össze vele. A Toledo érdekes hátsó kiképzése az első generációs Toledo csomagtérajtaját és az 1998-tól kapható széria lépcsős hátát kombinálja.

Az autó egyterűként is megállja a helyét, hiszen 1,57 méteres magasságával szellősebb utasteret kínál, mint a hagyományos limuzinok. Csomagtartója az Alteáénál 91 literrel öblösebb - 500 literes -, s ugyancsak kettős padlójú. Hátsó fertálya nem mindenkinek nyeri el a tetszését, mégis, az új formavilág az előnyére válik.

Az Alteánál 18 centiméterrel hosszabb Toledo utastere hajszálra megegyezik kompakt testvérével, így ez is kényelmes, tágas helyet kínál öt felnőtt számára. Kilátni ebből sem könnyű hátrafelé, a vaskos oszlopok pedig egy egész autót is kitakarhatnak (nem véletlen az ötcsillagos törésteszt). Az átrendezhetőség fontos szempont egy "ideális" családi autónál, ezért üléseit akár egy kézzel, a fejtámlák kivétele nélkül előre lehet dönteni, s ezek után sík rakodófelület jön létre. A hátsó utasok kényelemérzetét növelik a több állásban rögzíthető háttámlák és a lehajtható kartámasz, az első középső könyöklő viszont túl alacsonyra került. A hosszú lábú sofőr ülését emellett úgy kell beállítani, hogy térde ne ütközzön bele a középkonzol aljába. A műszerfal, a felhasznált anyagok, a sportülések és a sportkormány is ugyanaz, mint az Alteában, a tesztautóban a külső színnel harmonizáló kétszínű kárpitozás, műszerfal és ajtóborítás jelentett pluszt.

Az Altea bebizonyította, hogy a magas építés nem zárja ki az élvezetes vezethetőséget és a kitűnő stabilitást az úton. A Toledo is egészen meglepő dolgokra képes: amikor a nagy kanyarsebesség és az oldalirányban ható nehézségi gyorsulás alapján már azt várnánk, hogy elhagyja az ívet, még mindig rengeteg tartalék van benne, gumihangot sem hallani.

Az agilis futómű ebben a SEAT-ban is remekül teljesít: az Alteánál nagyobb és jó 100 kilóval nehezebb jármű imbolygás nélkül veszi az akadályokat, a sportos autózást is támogatja, és városban is jó partner. Az elektronikus szervokormány és a négy tárcsafék is helyzete magaslatán áll. A kétezres turbódízel erőforráson már igazán nem múlik semmi, húz, mint a gőzgép. Alapjáraton is van ereje, 1500-nál kezd éledezni, 2000-es fordulatszámtól pedig fáradhatatlanul pörög a piros tartományig.

Mindenképpen előnyére változott tehát a Toledo. Az újszerű járműkoncepció egyesíti a tágas helykínálatot és a funkcionalitást a SEAT-ra jellemző sportos vénával. Ráadásul a tetősínért és a 92 literrel több poggyásztérért csak 208 ezer forintot kérnek.

Nem változott a kritizálható minőségű, kemény műszerfalborítás, s a műanyagok helyenként kellemetlen tapintásúak. Az audiorendszert csak körülményesen lehet beállítani

Műszaki adatok

Jelleg: lépcsős hátú középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria, keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres, adagolófúvókás, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1968 cm3, 103 kW/140 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm 1750-2500/percnél.

Elektromechanikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, TCS. Elöl független McPherson-felfüggesztés alsó háromszög lengőkarokkal, hátul több lengőkaros tengely csavarrugókkal.

Méretek, súlyok: hosszúság 4458 mm, szélesség 1768 mm, magasság 1568 mm, tengelytáv 2578 mm. Saját tömeg 1454-1527 kg, megengedett össztömeg 2054 kg. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16. Csomagtér 500 liter. Üzemanyag 55 liter.

Menetteljesítmények: csúcssebesség 201 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 10 mp, fogyasztás 7,6/4,7/5,8 liter, tesztfogyasztás 7,8 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Toledo 2,0 PD TDI Stylance): 5 622 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, automata klíma, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható, behajtható tükrök, négy irányban állítható bőrkormány, állítható magasságú első ülések gerinctámasszal, fedélzeti számítógép, tempomat, tárolórekeszek az első ülések alatt, CD-rádió 6 hangszóróval, defektjavító készlet, ködfényszórók, 16" könnyűfém keréktárcsa.

Extrák (bruttó, forint): ESP 123 000, kétzónás Climatronic klíma 112 000, elektromos napfénytető 137 000, parkolóradar hátul 70 000, bőr üléshuzat 367 000, Sport-up csomag 17" könnyűfém kerékkel 210 000, vonóhorog-előkészítés 56 000, kormányról vezérelhető CD-rádió 8 hangszóróval + Bluetooth, MP3 lejátszó 118 000.

Garancia: 2 év teljes körű, 10 év átrozsdásodásra.

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo