TESZT: Felnőtt a csillaghoz

A második generációs A osztály végre minden porcikájában Mercedes. Kifinomult, komfortos, és jól vezethető limuzin. Úgy tűnik, a stuttgarti mérnökök elődje minden egyes hibáját kiküszöbölték, s még tetszetős forma kialakítására is maradt idejük.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Minden maradt, ami az A-Mercedest megkülönbözteti a többi autótól: a "one-box"-, "egy doboz"-dizájn és a még mindig egyedülálló szendvicspadló-koncepció. A kis Merci azonban jobb fellépésű, energikusabb autó elődjénél, s jóval terebélyesebb is: 23 centimétert nyújtózott, és 45 millimétert szélesedett. A növekedés az utastérben ülve inkább érzékelhető, hisz csak a váll magasságában 97, a könyökében 95 milliméter a plusz.

Az új formájú fényszórók, a korábbinál markánsabb hűtőmaszk, a domború sárvédők, a szélekre kitolt kerekek és a lendületes övvonal dinamikus látványt nyújt. Az Elegance kivitel pedig mindezt némi pompával fejeli meg: krómszegélyes, ezüstszínű hűtőrács, színre fújt küszöbök és védőlécek, fényezett, krómbetétes kilincsek, krómozott léc a csomagtartó fedélen, kék színű hővédő üvegezés és ovális kipufogóvég jár hozzá.

Az A-Mercedes nagy varázslata mindig is a rövid karosszériához mérten tágas utastér volt. Az új széria esetében ez még szembetűnőbb: 3838 milliméteres hossza ellenére itt-ott középkategóriás autókkal egyenértékű helyet kínál, térkihasználása zseniális. A szendvicsszerkezet okán - a motor ütközésnél a padló alá fordul, hogy ne nyomulhasson az utastérbe - a szokásosnál kissé magasabb a padlószint, és behatároltabb a fejtér, ám szűkösségről szó sincs. Négy felnőtt hosszú távon is kényelmesen utazhat az autóban. Elöl príma elhelyezésű és jól állítható ülések, hátul mélyített üléspad és nagyvonalú lábtér gondoskodik arról, hogy a magas növésűek is elférjenek. Óriási az ergonómiai és anyagminőségi fejlődés: a sofőrt körbeöleli és combját is megtámasztja a vezetőülés, mindkét karja pihentethető, a kezelőszervek nyújtózkodás nélkül elérhetők, a minőségérzet pedig olyan, mint egy felsőbb kategóriás Mercedesben.

Az utastér különben alaposan átrendezhető: a raktér padlószintje állítható, az osztottan dönthető és lehajtható hátsó üléseket pedig némi felárért kivehetővé is lehet tenni.

A típusjelzésnek ellentmondóan az A osztályhoz kapható mindhárom CDI motor két liter lökettérfogatú, ami magabiztosabb menetteljesítményekhez juttatja az autót. A 109 lóerő ugyan nem tűnik soknak, a kis Merci mégis kiválóan helytáll vele a forgalomban, s ha kell, erőteljes gyorsításokra és gyors manőverekre is képes. A jellegzetesen kerregő dízelmotor a teljes fordulatszám-tartományban kulturáltan végzi a dolgát, fogyasztása pedig autópályán is alacsony, tekintve, hogy hatodik fokozatban 130 kilométer/óránál is csak 2500-on áll a fordulatszámmérő. A 180 CDI-hez alapáron kapjuk a hatsebességes kézi váltót, amely könnyedén és pontosan jár a kulisszában. Nagyon sokat fejlődött a futómű is. Minimálisan engedi csak bedőlni a karosszériát, és húzós kanyarokban is stabilan az íven tartja a Mercedest. Nagyon jó a rugózási komfort, a menetstabilizáló rendszert pedig tökélyre fejlesztették.

Az új A-osztály tehát az eddig kétkedőket is meggyőzi. Mondhatnánk, érett férfikorba lépett, és méltó a csillag viselésére. Ráadásul sportos, háromajtós változatban is kapható, benzines turbómotorral.

Szép és jól átgondolt a minőségi anyagokból építkező műszerfal. Tetszésünket leginkább a középkonzol két oldalán lefutó fabetét és a vezérlőpanel stílusa nyerte meg

Műszaki adatok

Jelleg: kompakt egyterű. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres, common rail befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1991 cm3, 80 kW/109 LE 4200/percnél. Max. nyomaték 250 Nm 1600-2500/percnél.

Sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 10,95 m. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, BAS fékasszisztens, ASR, ESP. Szelektív lengéscsillapító rendszer, parabola hátsó tengely.

Méretek, súlyok: hosszúság 3838 mm, szélesség 1764 mm, magasság 1593 mm, tengelytáv 2568 mm. Csomagtér 435/1370 liter. Saját tömeg 1320 kg, terhelhetőség 425 kg. Gumiméret 185/65 R 15. Üzemanyag: 54 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 186 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 10,8 s, fogyasztás 6,4/4,6/5,2 liter, tesztfogyasztás 7 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (A 180 CDI Elegance 5-ajtós): 6 765 500 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló és központi zár automata retesszel, 6 légzsák, mechanikus klímaberendezés, elektromos ablakemelők, állítható magasságú első ülések és kormány, motoros és fűthető külső tükrök, bőrbevonatú multifunkciós kormány, váltókar és kézifékmarkolat, Antwerpen szövetkárpit, kartámasz elöl tárolórekesszel, fedélzeti számítógép, fa díszítőelemek, könnyűfém keréktárcsák, ködfényszóró, csomagháló és 4 rögzítőgyűrű a csomagtérben.

Extrák (bruttó, forint): oldallégzsák hátul 112 500, hátsó kartámasz 50 000, tengelyirányban állítható kormány 45 000, bőrkárpit 408 000, Parktronic 183 750, lamellás panoráma tolótető 315 000, levehető fejű vonóhorog 196 250, automata klíma 163 750, bi-xenon fényszórók kanyarfénnyel 276 250.

Garancia: 1 év teljes körű, 30 év Mobilo-life.

Forrás: MB-AUTO Magyarország Kft.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo