TESZT: Áramvonalas bálna

Négy év után alapjaiban újult meg a Citroen zászlóshajója, a C5. A tervezők tehát ezúttal nem holmi ráncfelvarrást végeztek, hanem az első C5-ös összes kritikus pontján javítani kívántak, és ez látványosan jól sikerült neki. A C5 immár feltűnő, meggyőző minőségű, számos újítást hordozó autó, amelyet már nem csak kényelme miatt lehet szeretni.

Az új Citroen C5 határozott egyéniségű, szép autó. A siker érdekében a tervezők sokat finomítottak a vonalakon. Áramvonalas karosszériát alkottak, melynek légellenállási együtthatója mindössze 0,29. Nem fukarkodtak az avantgárd részletmegoldásokkal sem: igazán egyediek a bumeráng alakú első és hátsó lámpatestek és az elöl a Citroen-emblémát formázó hűtőrács. Az átstilizált C5-re már csak rosszindulattal lehet ráaggatni a "bálna" jelzőt, hiszen megjelenése elődjéénél sokkal harmonikusabb, finomabb és elegánsabb, amiben a küszöb és a lökhárítók krómozott díszlécei is szerepet játszanak. Mérete persze most is hatalmas - hosszában és széltében egyaránt 6 centimétert gyarapodott -, de ha ránézünk, inkább a kényelmes és gyors utazás ígéretét látjuk benne.

Az utastér kialakításakor a maximális kényelem megteremtése volt a cél. A karosszéria adottságai ehhez eleve jók, hiszen a C5 a hátul könyökmagasságban mért 1,54 méteres szélességgel és az 1,72 méteres utastérhosszal az egyik legjobb a kategóriában. A helykínálat tehát mindenhol nagyvonalú, a fej-, láb- és válltér bőséges. Emellett van egy szabályos formájú, sík padlójú csomagtér is, amelyet az ötödik ajtón keresztül lehet megközelíteni. A vastag, fotelszerű ülések kellően kemények, és kényelmesek.

A C5-ösben stílus és technológia találkozik egymással: nagyvonalúan ellátták mindazzal a vezetést segítő berendezéssel, amely a bent ülők kényelmes mozgatásához és biztonságos megérkezéséhez ma rendelkezésre áll, és ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP törésteszten. Újdonság a térdlégzsák, amely vész esetén a kormányoszlop aljából fújódik fel, vagy az első-hátsó parkolóradar, amelyre a magas far és a csapott orr miatt nagy szükség van. Külön szám a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer: ez az ülésbe beépített rezegtetővel a sofőr azon alfelét motiválja, amely irányban indexelés nélkül átlépte a sávot (kikapcsolható).

Az új fejlesztésű 2 literes részecskeszűrős dízelmotor kiemelkedő kulturáltsággal, szinte észrevétlenül, meggyőzően teszi a dolgát. Ereje tökéletesen elegendő négy személy és a szükséges csomagok szállításához, nyomatéka azonban csak határozottabb gázpedálkezelésre jön elő. Vegyes volt viszont a benyomásunk a harmadik generációs hidropneumatikus felfüggesztési rendszerről, amelynek persze számos kétségtelen előnye van minden más típusúval szemben, és a gyár szerint 200 ezer kilométerig nem hibásodik meg. Az ilyen rendszerrel szemben viszont egy kváziluxusautóban csak a legmagasabb elvárásaink lehetnek, amelyek egy része teljesül is. Hullámos úton fejedelmi az útegyenetlenségek kisimítása, ám a keményebb útbordák méltatlanul kizökkentik egyensúlyából, és a fölütések hangja is betolakodik az utastérbe.

Összességében azonban aki szereti a márkát és keresi az extravaganciát, máshoz nem hasonlítható autóra találhat az új C5-ben.

Teljesen átformálták műszerfalat, a középkonzol pedig a Peugeot 407-est idézi. Újak a műszerek, és az opálos megvilágításban éjszaka is jól leolvashatók

Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres, common rail (gyűjtőcsöves) befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 100 kW/138 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm 2000/percnél.

Változó rásegítésű, fordulatszámfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 12,43 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, fékerő-elosztó, vészfék-rásegítő, ASR kipörgésgátló, ESP. Elöl pseudo-McPherson-felfüggesztés, háromszög alakú alsó lengőkarok, hátul hosszanti lengőkarok.

Méretek, súlyok: hosszúság 4740 mm, szélesség 1780 mm, magasság 1470 mm, tengelytáv 2750 mm. Csomagtér: 471/1315 liter. Saját tömeg 1486 kg, megengedett össztömeg 2006 kg. Gumiméret 215/55 R 16. Üzemanyag 67 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 205 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,8 s, fogyasztás 7,8/5/6 liter, tesztfogyasztás 7,6 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (2,0 HDi Exclusive 5 ajtós): 7 522 500 forint regisztrációs adóval.

Alapfelszereltség: 7 légzsák, kétzónás automata légkondicionáló, elektromos ablakemelők és állítható, behajtható, fűthető külső tükrök; 4 irányban állítható bőrkormány, esőérzékelős ablaktörlő, automata világításkapcsolás, első-hátsó parkolóradar, sötétedő belső tükör, elektromosan állítható első ülések kartámasszal, hátsó könyöklő, síalagút, hűtött kesztyűtartó, fedélzeti számítógép, sebességtartó és -korlátozó berendezés, ködfényszóró, xenon kanyarfényszórók, 16" könnyűfém felnik abroncsnyomás-érzékelővel, velúrkárpit, kormányról vezérelhető CD RDS audiorendszer.

Extrák (bruttó, forint): véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés 120 000, elektromos napfénytető 180 000, bőrkárpit 350 000, többrétegű oldalüvegek 130 000, fűthető első ülések 60 000.

Garancia: 2 év teljes körű.

Forrás: Citroen Hungária Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo