Smart Cabrio & Pulse CDI - városi tünemény

A legkisebb „Mercedes” kabrió még ma is inkább vonzza a kíváncsi tekinteteket, mint bármelyik csillagos nagy testvér. Az érdeklődők azt kutatják, vajon el lehet-e férni benne, mekkora a csomagtere, és egyáltalán mi a „pláne” ebben a mikrojárgányban? Néhány napos használat után állíthatjuk: talán rájöttünk a válaszra, megtanultuk értékelni a Smartot.

Az első személyes találkozás forgatókönyve tapasztatunk szerint ez: szinte mindenki többször is körbejárja a törpét és megcsodálja, hogy ekkora autó egyáltalán létezik, sőt két személy még utazni is tud vele. A Smart tipikusan az az autó, amelyik belülről nagyobb, mint kívülről. A külalakját a tervezők egyébként nemrég dögösebbé is tették: újak például a kettős optikájú fényszórók, az új formájú hátsó lámpák, és az optikát javítja az első spoiler meg a könnyűfém felnik is.

Ha valaki beül a viszonylag kényelmes ülésre, a jó fogású, nem állítható, ám ergonómiailag mégis eltalált volánt akár nyújtott kézzel is kezelheti. Az ülés mögött egy tömött aktatáska elvesz valamennyit a parányi csomagtartóból, de azért még marad hely egy termetes sporttáskának. A belső tér kihasználhatóságát javítja a jobb első ülés alatti rekesz, a nagy ajtózsebek, a kis fiókok és a számos további pakolóhely. A vászontető kellő erővel feszül a fejünk fölé, amelyet a váltó melletti gombbal (vagy a távirányító gombjával) néhány másodperc alatt leengedhetünk, és máris kész a félkabrió. Némi kézi munkával azonban teljesen lecsomagolható a tető, és a hátsó ablak is eltűnik (a csomagtartó nem sínyli meg). A targa-tetős érzés jó időben úgy 50-60 kilométer/órás sebességig tökéletes, nagyobb sebességgel haladva azonban már zavaró hatások lépnek fel.

A mai autógyártás minden „trükkjével” – és 800 köbcentiméteres dízelmotorral – felszerelt kisautóval gond nélkül utazhatunk a megadott csúcssebességgel is, bár a Smart éppen az autópályán nincs elemében. Különösen akkor, ha szembeszél fúj, vagy ha kamion húz el mellettünk, ugyanis ez ijesztő kilengésekre kényszeríti a kis karosszériát. Ha viszont arra használjuk, amire igazából kitalálták, a városi forgalomban, akkor a lámpától lámpáig tartó menetben szinte bárkit „lenyomhatunk” vele, nem beszélve arról, hogy a parkolás gondja is megoldódik. A kis dízelmotor lendületesen mozgatja a Smartot, de csak akkor, ha manuálisan váltunk: a hatsebességes váltó automata üzemmódban – különösen éles közlekedési helyzetekben – többet gondolkodik, mint cselekszik. Az autó menettulajdonságai elfogadhatóak, ezzel szemben a rugózási komfortja kíméletlen: a nagyobb úthibákat azonnal megérezzük.

A Smartot nem érdemes más kategóriájú autókkal összevetni, hiszen önmaga külön kategóriát alkot. Magas minőségű, high-tech kisautó, amelynek értéktartása a legjobb a személygépkocsik között. Ja, és ötezer forintból teletankolható!

Műszaki adatok

Jelleg: kétüléses, nyitott mikroautó. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben, hátul elhelyezett motor, hátsókerék-hajtás.

Hajtómű: soros, háromhengeres common rail direkt befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként 2 szelep. 799 cm3, 30 kW/41 LE 4200/percnél. Max. nyomaték 100 Nm 1800–2800/percnél. Hatfokozatú, Softouch félautomata váltómű.
Fogasléces kormányzás, fordulókör átmérője 8,7 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS, EBV fékerőelosztó, TRUST-PLUS kipörgésgátló és stabilizátor. Elöl McPherson felfüggesztés háromszögű keresztlengőkarral laprugó, hátul DeDion csőtengely keresztlengőkarokkal, spirálrugó. Kerékméret 3,5J x 15 és 5,5J x 15, gumiméret 135/70 R 15 és 175/55 R 15.

Méretek, súlyok: hosszúság 2500 mm, szélesség 1515 mm, magasság 1549 mm, tengelytáv 1812 mm. Csomagtér 150/260 liter. Üzemanyag/tartalék 22/5 liter. Saját tömeg 730 kg, megengedett össztömeg 990 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 135 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 19,8 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 3,9/3,2/3,4 liter, tesztfogyasztás 3,9 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Smart Cabrio & Pulse cdi): 3 838 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, immobilizer, 2 légzsák, elektromos ablakemelők, elektronikus háromállású nyitható tető, TRIDION biztonsági karosszériamag, bukócső és merevítés, crash-management system, biztonsági kormányoszlop, bőrkormány és váltógomb, cserélhető karosszéria-, ajtó-, műszer- és kezelőszerv-borítás, első spoiler, kalaptartó, ködlámpa, fehér indexek, könnyűfém keréktárcsa.

Extrák (bruttó, forint): Softouch félautomata váltó 84 000, bőrülések 135 000, oldallégzsákok 71 100, elektromos, fűtött tükrök 53 700, légkondicionáló 176 300, kormányváltó 98 000, ülésfűtés 73 800, fordulatszámmérő 24 200.

Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli.

Szervizperiódus: 12 500 km.

Kötelező biztosítás: 7380 forint/negyedév.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo