Skoda Superb 1,9 PD TDI

A 2003-as modellévben a Skoda Superb motorpalettája 100 lóerős PD TDI erőforrással bővült. A legkisebb dízellel a legkedvezőbb ár-érték arányt mutatja a limuzin: olcsó, szupertakarékos és komfortos.

A 4,8 méter hosszú, sofőrös limuzinnak is beillő Superbet nem különböztették meg túlzottan a többi Skodától – azok összes jellegzetes stílusjegyét magán hordja –, csak egy kicsit arisztokratikusabbá tették. A növelt méretű lámpatestek, a krómkeretes hűtőmaszk és a krómozott ablakkeretek jelzésértékűek: ez az autó a gyár csúcsmodellje.

A Superb a Passat tíz centivel megnyújtott padlólemezét kapta, talán ezért is hasonlít kicsit névadójára, bár nem téveszthető össze azzal. Nyúlánk és elegáns. A 2803 milliméteres tengelytávja a ma létező egyik legnagyobb. Elöl egy limuzinhoz mérten tágas benne a tér, ám hátul az óriási ajtók megdöbbentően nagy helyet tárnak fel – a plusz centimétereket a tervezők kizárólag a hátsó lábtér javára fordították –, ahol keresztbe tett lábakkal ücsöröghetünk a kényelmes pamlagon. Hátul három felnőttet fogadhat az autó, ám a középen ülőt zavarhatja az előnytelen üléskiképzés és a magas kardánalagút. Sajnálatos tény, hogy a csomagtér nem bővíthető. A sofőr szerepét bármilyen testalkatú személy vállalhatja, s pillanatok alatt beállíthatja magának az ülést és a kormányt, térdét pedig a széles középkonzolnak támaszthatja. Azután a sötét és kissé fantáziátlan műszerfalra pillanthat, amely kielégítő minőségű, jól áttekinthető. A kezelőszervek optimális helyen vannak, a környezetet pedig este hangulatvilágítás dobja fel, s a kilincset alulról kék-fehér fénnyel világították meg.

A 130 lóerős 1,9-es PD TDI és a 155 lóerős 2,5 literes TDI mellé társult a kisnyomású turbóval felvértezett PD TDI erőforrás, amelynek 100 lóereje a látszat ellenére nem kevés a Superb másfél tonnájához. A motor aduja a kiegyensúlyozott nyomatékleadás, így a teljes fordulatszám-tartományban kihasználható a dízelnyomaték. A 250 Nm-es csúcsértéket már 1900-as fordulatnál eléri. A technikás motor nem erőlködik, így a fogyasztás városban sem emelkedik 7,5 liter fölé. A pontos, kis erővel működő ötgangos váltó első két fokozata hamar elfogy, és a többi sem hosszú: ötödikben, 130 kilométer/óránál 3000-et pörög a motor. Városban viszont mindig ideálisan választhatók meg a fokozatok, a motor pedig díjazza az alacsony fordulatszámot is. A Superb futóművét egyértelműen a kényelemre hangolták, és a stabilitásról sem feledkeztek meg, ám a kocsi fara néha idegessé teszi a kanyarvételt.

A Skoda Superb 1,9 PD TDI újabb vásárlókat hódíthat meg a kényelmes, no és takarékos limuzinra vágyók köréből. Nos, a 100 lóerős dízel Superb nagy, 6 litert fogyaszt, és 6 millió forintba kerül.


Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 1896 cm3, 74 kW/100 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 250 Nm 1900/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hidraulikus rásegítésű fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,8 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EDS, ASR.

Méretek, súlyok: hosszúság 4803 mm, szélesség 1765 mm, magasság 1469 mm, tengelytáv 2803 mm. Csomagtér 485 liter. Saját tömeg 1465 kg, megengedett össztömeg 2050 kg. Üzemanyag 62 liter. Kerékméret 7J x 16, gumiméret 205/55 R 16.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 189 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 13,2 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 7,2/4,7/5,6 liter, tesztfogyasztás 6,3 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Superb Classic 1.9 PD TDI): 5 990 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 4 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, klímaberendezés, 4 irányban állítható kormány, magasságállítható első ülések, késleltetett külsővilágítás-lekapcsolás, rádió 8 hangszóróval, ködlámpa, könyöktámasz elöl-hátul, multifunkciós kijelző, krómozott ablakkeretek.

Extrák (bruttó, forint): ESP 288 000, bőrkormány 23 000, bőrkárpit (csomag) 512 000, Cargo Flex a csomagtérben 93 000, napfénytető 238 000, elektronikus klíma 108 000, fejlégzsák 136 000, tempomat 48 000, tolatóradar 126 000, bi-xenon fényszóró 302 000.

Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli, 10 év átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: 30 000 km.

Alkatrészek (nettó, forint): szélvédő 39 652, első/hátsó lámpa 50 822/18 138, fékbetét 25 910, oldalablak 12 795, külső tükör 18 482.

Kötelező biztosítás: 16 800 forint/negyedév.

Casco biztosítás: 10 százalékos lopás és 100 000 forintos törésönrésszel 28 072 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Porsche Hungaria Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo