Skoda Octavia 2,0 PD TDI Elegance

A Skoda életében mérföldkövet jelentett az 1996-ban bemutatott Octavia. Megalapozta a gyártó új arculatát, és meghatározta a fejlődés irányát. A második generációs Octavia már ékes bizonyítéka annak, hogy a márka néhány év alatt olyan autót hozott létre, amely bizony egy Volkswagen Golfot is megszorongat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új Skoda Octavia teljesen új fejlesztésű autó. Az 5-ös Golf padlólemezére épül, és elődjénél jóval tágasabb, 4572 x 1769 x 1462 milliméteres karosszériájával alulról súrolja a középkategória határait. Első ránézésre Skoda, de elődjénél lényegesen komolyabb autó benyomását kelti. Maradt szolid és elegáns, de sokkal inkább hat a szemlélőre, mint elődje. Kifejezetten szép az orr-rész a krómkeretes, függőleges bordázatú hűtőráccsal, markáns fényszórókkal, és maradandó emléket hagy a motorháztető is a két széttartó éllel. Immár klasszikus formaelemmé fejlődött a Skodánál a felfelé keskenyedő B oszlop, amely ez esetben még keskenyebb. Jellegzetes még a hátsó lámpa, mert a vörös fény C alakban világít, és körbeveszi az irányjelzőt és a tolatólámpát.

Az 5-ös Golf padlólemeze csodákat tett az új Skoda Octaviával: a tengelytáv 66 milliméterrel nőtt, a cseh autó így egy-két középkategóriás limuzinnal egyenértékű helyet kínálhat. Az utas elöl és hátul is kényelmesen ül, ám elöl az alacsonyra helyezett kormány és a széles középkonzol kicsit szűkíti a vezető terét. Az Octaviában ettől még kiválóan el lehet férni, a hátsó láb- és fejtér is örvendetesen nagy.

Óriási fejlődés tapasztalható a felhasznált anyagok minősége és az összeszerelés pontossága terén is, tehát kimondhatjuk, a csehek kompakt autója felnőtt a konkurenciához. A műszerfal is jóval modernebb és mozgalmasabb elődjéénél, emellett lágyabbak a burkolóanyagok. A rádió a prémiumautókat idézi, kezelhetősége viszont botrányosan rossz. A jellegzetes Skoda-műszerek és -számok, valamint a zöld műszerfal-világítás megmaradt, a vezető négyküllős kormánykereket lát maga előtt, a lekerekített váltógomb pedig jól illeszkedik a tenyerébe. Az Elegance változatoknál az ülések között van egy nagy hűtött tároló, a Jumbo Box. A csomagtér nem kevesebb, mint 560 literes, ráadásul egy ötödik ajtón keresztül pakolható, emellett bővíthető.

Nem ez a típushoz kapható legerősebb motor, de a kétliteres PD TDI erőforrás 140 lóerős teljesítményével és 320 Nm-es nyomatékával kiérdemli a sportos jelzőt is. Az Octavia 2,0 TDI 208 kilométer/óra sebességre képes, és 9,6 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, átlagban 7 liternél kevesebb üzemanyagot éget el, nem finomkodó vezetési stílus mellett. A VW-konszern többi dízelmotorjához hasonlóan a kétliteres egység is bődületesen erős, karakterisztikája miatt pörgetés nélkül, 2500-as fordulatszámnál elváltogatva is fölényesen lehet közlekedni vele. A motornak nem kell túl nagy súllyal megküzdenie, aminek az eredménye kiváló rugalmasság és magas átlagsebesség. Az Octavia vígan tartja autópályán a 160-170 kilométer/órát, miközben a fordulatszám a hatfokozatú váltómű jóvoltából alig megy háromezer fölé. A fékek teljesítménye és az úttartás is kitűnő, viszont az autó értékes pontokat veszít a kellemetlenül feszes rugózás és a felütő futómű miatt.

A második generációs Skoda Octavia minden bizonnyal tovább növeli majd a cseh autók presztízsét a piacon, mert már nem csak olcsó, nagy csomagtartójú, egyszerű családi autó. Ez stílusos, kiváló minőségű, korrekt ár-érték arányú limuzin, amely az eddig kétkedőket is meggyőzi.

 

Műszaki adatok

 

Jelleg: alsó-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres, porlasztószivattyús befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 1968 cm3, 103 kW/140 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm 1750-2500/percnél.

Elektromechanikus szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBV, fékasszisztens, motorfék-szabályozás, ASR kipörgésgátló. Elöl McPherson-felfüggesztés háromszög lengőkarokkal, hátul négy lengőkaros felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4572 mm, szélesség 1769 mm, magasság 1462 mm, tengelytáv 2578 mm. Csomagtér 560/1350 liter. Saját tömeg 1355 kg, megengedett össztömeg 2015 kg. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Üzemanyag 55 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 208 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,6 s, fogyasztás 7,2/4,6/5,5 liter, tesztfogyasztás 6,7 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (2,0 PD TDI Elegance): 5 802 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 4 légzsák, Climatronic kétzónás elektronikus klímaberendezés, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető tükrök, állítható magasságú első ülések gerinctámasszal, könyöktámasz elöl hűthető rakodórekesszel, ledönthető hátsó könyöktámasz, tárolórekesz az utasülés alatt, fedélzeti számítógép, Melody rádió 8 hangszóróval, ködfényszóró, 15 colos könnyűfém keréktárcsa.

Extrák (bruttó, forint): ESP 116 000, bőr multifunkciós kormány 67 000, bőr üléshuzat 415 000, elektromos napfénytető 211 000, elektromos vezetőülés memóriával 134 000, fejlégzsák 88 000, parkolóradar elöl és hátul 159 000, tempomat 43 000, levehető vonóhorog 109 000, xenonlámpa 143 000.

Garancia: 2 év teljes körű, 10 év átrozsdásodásra.

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo