Seat Cordoba 1.2 12V

Az új Cordoba is beállt a csatasorba: a Seat-modellek új nemzedékére jellemzően érzelemmel teli, hangsúlyosan sportos a vonalvezetése, vonzóbb, modernebb, de jóval nagyobb és tágasabb is elődjénél. A belépőmodellt teszteltük, az új háromhengeres motorral.

Az új Cordoba leginkább az Ibizára hasonlít, sőt mondhatnánk, annak lépcsős hátú változata. Az orr-rész különösen kifejező: a nagyobb légbeömlő nyílásokkal ellátott hűtőrács, az átlátszó burás fényszórók és a hűtőrács formája erősen sportos. A farrészt is ennek jegyében alkották meg: csomagtértetőbe integrált légterelőt és harmadik féklámpát, valamint a kerek hátsó lámpákat befogadó, sima burájú világítótesteket helyeztek el rajta. A lökhárítók szélesek, az övvonal megemelt, a nyomtáv széles. Egyedi vonása továbbá az ékalak (a karosszéria légellenállási együtthatója csupán 0,30). Az új Cordoba 117 milliméterrel hosszabb, 58-cal szélesebb és 17-tel magasabb elődjénél, és tengelytávja is 17 milliméterrel nőtt.

Az elődmodellhez képest nagyobb a hátsó lábtér, kényelmesebben ülhetnek egymás mellett az utasok, és tágasabb a fejtér, ráadásul legendásan nagy csomagtartója további 30 literrel – 485 literre – gyarapodott. Így a Cordoba családi autónak is beillik, négy átlagos magasságú utas hosszú távon is kényelmesen utazhat benne, bár a hátsó üléspad elég meredek.

A műszerfal burkolata a kategóriának megfelelően kemény műanyag, pusztán az ajtókon találunk szövetet. A beltér kopár feketesége nem korbácsolja fel az érzékeket, ehhez a háromküllős kormány és a vörös háttérvilágítás önmagában kevés. Alapáron jár viszont az állítható magasságú ülés, és a négy irányban állítható kormány, ami kellemes meglepetés. Egy dolog nagyon zavaró, a tragikusan rossz kilátás hátrafelé, ezért tolatási manőverek előtt tanácsos többször is körbenézni.

A Seat első háromhengerese, az új 1.2-es, 64 lóerős erőforrás – amely az Ibizában és a VW Polóban már elérhető – egyszerűen remek. Hihetetlenül csendes és kulturált, és abszolút vibrációmentes. A motor emellett morgós és pörgős, nyomatéka is van elég, emiatt nagyobb hengerűrtartalmúnak érezni. Változatlan lelkesedéssel húz egészen a csúcssebességig, az óránkénti 130–140 kilométeres utazósebességet könnyen tartja. A Cordoba is megkapta az „agilis platform” újszerű futóművet, amely különleges rugózási beállítást takar (keményebb lengéscsillapítók és lágyabb rugók), és változó kormányrásegítéssel egészül ki. A felfüggesztéseken is módosítottak, így az eredmény: egyenes szakaszon kényelmes rugózás, kanyarban jó iránytartás és útfekvés, amúgy mindig megfelelő útvisszajelzés és gyors reakció.

Az új Seat Cordoba kategóriájában az egyik legszebb formatervű autó, kellemes méretű utastere, hatalmas csomagtartója sokakat meggyőzhet, stabil futóműve és pontos kormányzása pedig a sportos stílust is megengedi. Az 1.2-es motorral sem kell szégyenkeznie, ára pedig így igazi meglepetés: nem éri el a 2,7 millió forintot.


Műszaki adatok

Jelleg: kompakt limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros háromhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1198 cm3, 47 kW/64 LE 5400/percnél. Max. nyomaték 112 Nm 3000/percnél.
Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,6 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék. Elöl független McPherson felfüggesztés, kerékaggyal egybeépített csapágy, hátul hosszlengőkaros felfüggesztés, félmerev torziós rúd.

Méretek, súlyok: hosszúság 4280 mm, szélesség 1689 mm, magasság 1441 mm, tengelytáv 2460 mm. Üzemanyag 45 liter. Kerékméret 6J x 14, gumiméret 185/60 R 14. Csomagtér 485/1140 liter. Saját tömeg 1080 kg, megengedett össztömeg 1575 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 168 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 15,7 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 7,7/5,1/6 liter, tesztfogyasztás 7,5 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Cordoba 1.2 12V Stella): 2 690 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 2 légzsák, elektromos ablakemelők elöl, kikapcsolható utaslégzsák, 4 irányban állítható kormány, ködlámpa, magasságállítható vezetőülés, fényezett lökhárítók, 4 hangszórós rádió-előkészítés.

Extrák (bruttó, forint): ABS 123 000, elektromos és fűthető tükrök 23 000, elektromos hátsó ablakemelők 47 000, elektromos napfénytető 151 000, félautomata klíma 255 000, oldallégzsák elöl 59 000.

Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli, 6 év átrozsdásodás ellen, 2 év a fényezésre.

Alkatrészek (bruttó, forint): külső tükör 23 151, első/hátsó lökhárító 45 743/83 389, hátsó lámpa 18 523.

Kötelező biztosítás: 13 260 forint/negyedév.

Casco biztosítás: 10 százalékos lopás és 50 ezer forintos törésönrésszel 13 518 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo