SEAT Altea 1,6 MPI Stylance

A SEAT Alteával új időszámítás kezdődött a spanyol márka életében: az érzelmektől és élményektől túlfűtött autók gyártásának kor jött el. Mi többb, egy új, a SEAT által teremtett járműkategória első képviselőjét tisztelhetjük ebben az autóban.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A SEAT Multi Sports Vehicle-nek (MSV), azaz többcélú sportos járműnek keresztelte az Alteát, amely nem kombi, és nem is hagyományos értelemben vett egyterű. Tágas, 4-5 személynek való családi autó, méretes csomagtérrel, de sportos menettulajdonságokkal és kezelhetőséggel. Az új modell a jövőbeni SEAT-ok formanyelvét viseli magán. Feltűnő jelenség, még csak hozzá hasonlót sem látni az úton. Markáns orr-részének jegyei: trapéz alakú, krómmal keretezett hűtőrács, a vadmacska szemét idéző, oldalra húzott fényszórók, gyárilag is sportos kialakítású első lökhárító méhsejtrácsos szellőzőnyílásokkal. Az Altea vonalai törés nélkül futnak végig a karosszérián, még az ablaktörlőket is elbújtatták az A oszlop mögé. A hátsó rész hatásosságában nagy szerepet játszanak a szivárványhártyát idéző lámpatestek.

Az Altea MSV alkotóinak koncepciójában együtt él az innovatív forma és a változatosan használható, egyterű utastér gondolata. Valóban, 4,28 méteres hosszával, 1,77 méteres szélességével és 1,57 méteres magasságával a jármű kényelmesen tágas mind az öt ülőhelyen, sőt az ötletes, kettős padlójú csomagtér több mint 400 literes térfogatot is kínál. Praktikus, hogy hátsó üléseit akár egy kézzel, a fejtámlák kivétele nélkül előre lehet dönteni, s ezek után sík rakodófelület jön létre. A magas termetűek is kényelmesen elférnek egymás mögött, mert az ülések magasabban vannak az átlagosnál, és hosszú, térd alá illeszkedő az ülőlapjuk. Az ülésekről csak jó mondható el, határozott az oldaltartásuk, és hosszú úton sem fárad el bennük az ember. A beltér igazán sportos hangulatát az egyedi a kárpitozás, a háromküllős, kedvező szögben álló, alul laposabb sportkormány, a fekete számlapú "csőműszerek", valamint a műszerfalon és a kesztyűtartó alsó részén az egyedi karbonszerű anyag teremti meg. Kár, hogy a műszerfal, bármily jól néz ki, mindenhol kőkemény.

Az Altea mérnökei - a lehető legjobb irányíthatóság és az élvezetes vezetés érdekében - saját fejlesztésű, "agilis" futóművet alkalmaztak, vadonatúj, elöl McPherson, hátul négy lengőkaros felfüggesztésssel. Ez és a szintén új, sebességfüggő szervokormány által a magas építésű jármű minimális dőléssel, sportosan veszi a kanyarokat, és pontosan irányítható. Meglepő kanyarsebességek érhetők el vele, és a kocsi a csúszáshatáron sem akar hirtelen kitörni az ívről, viselkedése közel neutrális. A futómű tehát támogatja a sportos ambíciókat, pusztán az 1,6-os erőforrásnak gyűlik meg a baja a közel 1,4 tonnás tömeg mozgatásával: 102 lóereje és 148 Nm nyomatéka csupán hétköznapi menetteljesítményhez segíti hozzá az autót, a lelkesítő, mérges motorhang tehát önmagában kevés. A megállásról azonban hatékony, négytárcsás fékrendszer gondoskodik.  

A spanyol márka vonzó, többcélú sportos járműve nemcsak az ínyencek, a változatosságra vágyók autója lehet, hanem a fiatalos lelkületű családok autója is. Nagyobb teljesítményű erőforrásokkal érdemes megvenni.  

Műszaki adatok

Jelleg: többcélú sportos jármű. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1595 cm3, 75 kW/102 LE 5600/percnél. Max. nyomaték 148 Nm 3800/percnél.

Elektromechanikus szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, TCS. Elöl független McPherson kerékfelfüggesztés alsó háromszög keresztlengőkarokkal, hátul több lengőkaros felfüggesztés csavarrugókkal.

Méretek, súlyok: hosszúság 4280 mm, szélesség 1768 mm, magasság 1568 mm, tengelytáv 2578 mm. Saját tömeg 1320-1405 kg, megengedett össztömeg 1920 kg. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16. Csomagtér 409 liter. Üzemanyag 55 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 181 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 12,8 s, fogyasztás 10,4/6/7,6 liter, tesztfogyasztás 9,3 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (1,6 MPI Stylance): 4 484 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, automata klíma, elektromosan állítható és behajtható külső tükrök, elektromos ablakemelők, 4 irányban állítható bőrkormány, állítható magasságú első ülések gerinctámasszal, ködfényszóró, fedélzeti számítógép, tempomat, CD-rádió 6 hangszóróval, defektjavító készlet, könnyűfém keréktárcsa.

Extrák (bruttó, forint): ESP 125 000, kétzónás klíma 113 000, elektromos napfénytető 139 000, parkolóradar 71 000, Sport-up csomag 17" könnyűfém kerekekkel 212 000, téli csomag 55 000.

Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli, 10 év átrozsdásodásra.

Kötelező biztosítás: 23 640 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo