Rover 75 2,5 V6 - angol korona

A BMW-vel karöltve kifejlesztett Rover 75 a gyártó legnagyszerűbb alkotása, emellett legfőbb érdeme az, hogy új lendületet adott a gyengélkedő angol márkának. A csúcsváltozat hathengeres motorral és koronás felszereltséggel érkezik. Persze csak elegánsan.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A hosszú és kecses Rover egyáltalán nem tűnik testes, nagy autónak, amiben valószínűleg kiemelt szerepe van az elkeskenyedő és lejtős farrésznek. Bármilyen szögből nézzük, a 75-öst csodálatosan szép és harmonikus, tiszta felületek jellemzik. Eleganciáját a bőségesen alkalmazott króm díszlécek, a szintén krómozott külső tükrök és hűtőrács, valamint az első és hátsó fényszórók teremtik meg elsősorban. A Rover 75 a brit stílus legjavát hozza.
Az ajtókat kitárva további látnivalója akad a szemlélőnek. Az utastérben remek ízléssel összeválogatott anyagokat talál: fa, bőr, plüss, itt-ott egy kis krómmal feldobva. A kocsi ötszemélyes és rendkívül kényelmes, az ülések inkább fotelek, a bőr kellemes illatával, csekély oldaltartással. Az utastér minden irányban tágas, a fejek és lábak jól érzik magukat, bár hátul egy ekkora autóhoz nagyobb hátsó lábteret kívánnánk. Egyedül a magas hátsó kardánbox ronthat valamelyest a középső utas kényelemérzetén. Az illesztésekre nem lehet panasz, nincs zörgés, a beltérre a puhaság jellemző. Az ovális főműszer-együttes és a konzol közepén helyet foglaló analóg óra a műszerfal két legeredetibb részlete és egyben a Rover 75 védjegye.

A motorháztető alatt a Rover-paletta legerősebb motorját találjuk, a majd 180 lóerő szép menetteljesítményekhez segíti a másfél tonnás 75-öst. Az automata váltó illik az autó karakteréhez, nagyon finoman kapcsol, valamint sport- és téli fokozattal is rendelkezik. Ha normál üzemmódban használjuk, jó partner a lendületes autózáshoz, a gázpedált jobban lenyomva pedig készségesen kapcsol vissza. Sportfokozatban az automatika jóval tovább tart egy-egy sebességfokozatot, és előbb is vált vissza. Az erős hathengeres mesés hangját éppen elegendő mértékben engedték az utastérbe szűrődni, és ez az alacsony gördülési zajjal párosulva gyors haladásnál is normál hangon garantálja a párbeszédet. A kasztni nagyon csendes és biztonságos: az NCAP törésteszten négy csillagot kapott. A 75-ös fékrendszere kiváló, a fékerő tökéletesen adagolható. Negatívum, hogy a Rover kormányzása nem mentes a hajtási befolyásoktól, kanyarban az első kerekek néha indokolatlanul elpörögnek. A kormány általában lehetne közvetlenebb, és nagy sebességnél túl könnyű.

A 75 Crown a tulajdonosától is megköveteli az igényességet; szerintünk nem a fiatal generáció autója. Aki hamisítatlan angol stílusra, erős motorra és pazar felszereltségre vágyik, továbbá nem zavarja a magas fogyasztás, és hajlandó mindezt megfizetni, az a Rover 75 Crown-nal jár a legjobban.


Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: hathengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 2497 cm3, 130 kW/177 LE 6500/min-nál. Max. nyomaték 240 Nm 4000/min-nál. Ötfokozatú automatikus váltómű.
Fogasléces szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD (fékerőelosztó). Elöl McPherson-felfüggesztés, L alakú alsó lengőkar, hátul Z tengely, felső és alsó átlós lengőkarokkal. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Üzemanyag 66 liter.

Méretek, súlyok: hosszúság 4750 mm, szélesség 1780 mm, magasság 1430 mm, tengelytáv 2750 mm. Csomagtér 432 liter. Saját tömeg 1445 kg, megengedett össztömeg 2000 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 220 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 8,8 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 14/7,2/9,7 liter, tesztfogyasztás 13,5 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Rover 75 2,5 V6 Crown Aut.): 11 717 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, fejlégzsák, riasztó, 5 fejtámla, kétoldali automatikus klímaberendezés, könyöktámasz elöl-hátul, magasságállítható elektromos és fűthető első ülések, elektromosan állítható és fűthető tükrök, elektromos ablakemelők, magasság- és tengelyirányban állítható kormány, ködlámpa, rádióvezérlés a kormányon, bőrkárpit, könnyűfém keréktárcsa, bőrkormány, váltógomb és kézifékkar, krómozott tükörházak, küszöbök stb.

Extrák (bruttó, forint): lehajtható hátsóülés-támla és sízsák 92 888, kipörgésgátló 176 427, elektromos üvegtető 259 801, fényszórómosó + fűtött mosófúvókák 92 888, tempomat 102 046, parkolóradar + fedélzeti számítógép + sötétedő tükör 214 558.

Garancia: 1 év teljes körű, 3 év szavatosság, 6 év átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: 18 000—23 000 km.

Kötelező felelősségbiztosítás: 88 320 forint/év.

Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 200 ezer forintos önrésszel 486 528 forint/év, 20 százalékos vagy 300 ezer forintos önrésszel 415 500 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Wallis Motor Kft.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo