Renault Megane II 1,5 dCi

A Renault – egyedülállóan az autógyártók között – forradalmian új irányvonalat követ. Autói rendre meghökkentőek, futurisztikus formavilágúak, s így elsőre azonosíthatók a többi jármű között. A Megane II az alsó-középkategóriában is továbbviszi ezt a filozófiát, sokak nagy örömére.

Az új Renault Megane farkiképzése szinte sokkoló, minden autóst véleményre késztet. Tipikus eset: az autót beérők lelassítanak, megbámulják hátulról, majd az elejét is szemügyre veszik. Ha a Megane beszélni tudna, azt mondaná: „Hahó, emberek, nézzetek csak ide!”

A kocsi hátul kombisan meredek és kupésan ferde hátú, emellett szerethetően bumfordi. Az orrész szinte konvencionális: pusztán modern kiképzésű, ám ha a kocsit oldalról vesszük szemügyre, harmonikus egészet alkot. Az új Megane a fiatalabb – rendhagyó megoldásokra fogékonyabb – korosztálynál „jön be” igazán, de egyedi atmoszférája miatt előbb-utóbb bizonyosan mindenki megszeretheti.

Az utastér barátságos, vidám, befogadó. Jól érzi magát benne az ember, akárcsak a korábbi Renault-kban. Feltűnik viszont a gondos összeszerelés, az osztályon felüli minőség és az immár kifogástalan ergonómia. A dombormintás szövet ülésekben élmény helyet foglalni. Az elsők közel állnak a tökéleteshez: minden oldalról nagyszerűen tartják a testet, de nem túl kemények. Magasságuk – a kormány pedig négy irányban – állítható, ami ideális testhelyzetet enged meg. Ám míg elöl helybőség van, addig hátul kevés a lábtér, és a különleges farkialakítás miatt függőleges irányban beszűkül a tér. A csomagtartó sem úszta meg, mérete a kategória átlaga alatt van, ráadásul a pakkokat is magasra kell emelni.

A másfél literes dCi turbódízel a Megane II egyik alapmotorja, ám 80 lóereje és alacsony – 1500-as – fordulatszámon ébredő nyomatéka fürgévé teszi. A közös nyomócsöves erőforrás könnyedén pörög fel, széles tartományban húz, vibrációmentesen jár, viszont magas fordulaton hangos és kerepel. Igen jól eltalálták a kormányt, megfelelő a visszajelzés az útról, és a rövid szakaszon kapcsolható váltó is nagy előrelépés. A hagyományokhoz hűen az autó rugózása lágy, komfortos, és rendkívül jól csillapít. A futómű jóindulatú, kanyarban jól fekszi az utat, forszírozott helyzetben azonban kitörhet. A fékek első osztályúak, de a nyomáspontot nem könnyű megtalálni, ami bizony sokszor vészfékezéshez vezethet. Mindent egybevetve a Megane kellemes, könnyen vezethető autó.

A 2003-as Év Autója stílusos, van egyénisége, minősége kiváló, és felszereltsége is páratlanul gazdag. Ha e tulajdonságai még nem elég meggyőzőek, ne feledjük, az alsó-középkategóriában a Megane II ért el egyedül ötcsillagos eredményt az Euro NCAP törésteszten. Ez pedig vásárlásnál egyre inkább döntő szempont.


Műszaki adatok

Jelleg: kompakt ötajtós limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros, négyhengeres common rail turbódízelmotor. Hengerenként két szelep. 1461 cm3, 60 kW/80 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 185 Nm 2000/percnél.
Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,5 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, vészfékrásegítő, SRP biztonsági rendszer. Elöl McPherson független felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4209 mm, szélesség 1777 mm, magasság 1458 mm, tengelytáv 2625 mm. Gumiméret 205/55 R 16. Önsúly 1195 kg, megengedett össztömeg 1745 kg. Csomagtartó 330 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 170 km/óra, gyorsulás 0–100 km/h-ra 14,3 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 5,6/4/4,6 liter, tesztfogyasztás 7,3 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Megane II Berline Dinamique 1,5 dCi): 4 075 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, ködlámpa, sötétedő belső tükör, 16” könnyűfém keréktárcsák, elektromos ablakemelők, Renault kártya távirányítóval, 4 irányban állítható kormány, elektromosan állítható és fűthető tükrök, fiókok az első ülések alatt, esőérzékelős ablaktörlő és automata világítás, könyöktámasz elöl-hátul, manuális klíma, állítható magasságú vezetőülés, bőrkormány és váltógomb, fedélzeti számítógép.

Extrák (bruttó, forint): ESP+ASR 200 000, xenonlámpák 200 000, tempomat 50 000, panoráma tetőablak 150 000, automata klíma 100 000, bőrülések 400 000, fűthető első ülések 50 000.

Garancia: 1 év teljes körű, 12 év átrozsdásodásra, 10 év Assistance.

Szervizperiódus: 2 év vagy 30 000 km.

Alkatrészek (nettó, forint): első szélvédő 49 299, oldalablak 21 501, első/hátsó lámpa 34 840/9246, első/hátsó lökhárító 68 461/62 139, külső tükör 29 979, fékbetét-garnitúra 14 050.

Kötelező biztosítás: 14 580 forint/negyedév.

Casco biztosítás: 10 százalékos lopás és 100 000 forintos törés önrésszel 15 794 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Renault Budapest Kft. Renault Ház

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo