Renault Espace 2.0T Privilege

A Renault 19. életévébe lépő Espace és Grand Espace buszlimuzinpárosa immár negyedszer újult meg. A típus már születésekor kategóriát teremtett, de az extravagáns, újító szellemű gyár azóta is a tökéletesre törekszik. Sikerrel.

A negyedik generációs Espace a buszlimuzinok egyik legsportosabb képviselője. Dinamikus, de kissé tömör, egyéni alakja erőt és gyorsaságot sugall. Lámpái és hűtőmaszkja egyértelműen a Renault prémium modellek közé sorolják be.

A jelentős megújuláson átment Espace vonzotta a kíváncsi-elismerő tekinteteket az utakon. Elődjénél 14 centivel hosszabb, de magasságban, széltében és tengelytávját tekintve is gyarapodott, aminek előnyeit az utasok élvezhetik (a csomagtartó űrtartalma a régi). A hátsó, 3. üléssorba is jóval könnyebb a beszállás a növelt méretű hátsó ajtókon. Az üvegfelületek hatalmasak, és még ehhez a tető teljes hosszában elhelyezkedő, extra üvegtető is van.

A megnövelt méretek, az integrált biztonsági övekkel ellátott, tág határok között tologatható, elforgatható és kivehető hátsó üléseken (a 3. sor két ülése opcionális) komfortos az utazás. Az elöl ülők kartámaszos kapitányülésekben foglalhatnak helyet, a vezető helye pedig ergonómiailag szinte kifogástalan. A variálható belső térben gond nélkül szállíthatunk nagyobb vagy szokatlan formájú tárgyakat is; a magasra nyíló hátsó ajtón át a magas padlóra könnyű pakolni. A kezelőszervek szétszórtan helyezkednek el, és ez jókora rakodóhelyek kialakítását tette lehetővé. A belső anyagok igényesek, kellemes tapintásúak, feltűnő a letisztult dizájn, a műszerek formabontó elhelyezése. A hi-tech érzést növeli a napsütés irányát is figyelembe vevő, kétzónás, minden üléssornál állítható légkondicionáló, a rejtett audiorendszer és az automatikus nyitásra is képes Renault kártya.

Tesztautónkat kétliteres turbómotor hajtotta (a vevő 3 benzines és 3 dízelmotor közül választhat). Az aggregát ereje bőven elegendő a 1700 kiló körüli jármű mozgatásához, ám a dinamikus helyváltoztatás jelentősen megdobja a fogyasztást, amiért érdemesebb a nagyobb dízelmotorok egyikét választani. A menetkomfort jó, a rugózás értelemszerűen lágy, és oldaldőlésre is számítani kell, ami azonban nem veszélyes mértékű. Ha a karosszéria mégis megindul, egy egész elektronikai arzenál tereli vissza az autót a kijelölt ívre. A négytárcsás fékrendszer is elképesztően hatékony. A Renault-nál nagy eredménynek tartják, hogy az Espace 90 százalékban újrafelhasználható anyagokból készült, s miközben bőségesen használják a műanyag és alumíniumelemeket, töréstesztje az NCAP listáján alig marad le az ugyanarra a padlólemezre készült, 5 csillagos minősítést elért Lagunától vagy a VelSatis-tól.

Cégek, nagyobb családok vagy egyszerűen csak a kényelmet szeretők kitűnő társra találhatnak az Espace-ben, amely merész, modern formájával gondoskodik a szerény feltűnésről is.

Műszaki adatok

Jelleg: hétüléses kisbusz. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, manuális váltómű.

Hajtómű: soros, négyhengeres turbómotor. Hengerenként négy szelep. 1998 cm3, 120 kW/165 LE 5000/percnél. Max. nyomaték 250 Nm 2000/percnél.

Elektromos sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 11,3 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, ESP, ASR, CSV alulkormányzás-ellenőrző.

Méretek, súlyok: hosszúság 4661 mm, szélesség 1860 mm, magasság 1728 mm, tengelytáv 2803 mm. Csomagtér 291/2860 liter. Gumiméret 225/55 R 17. Üzemanyag 83 liter. Saját tömeg 1685 kg, megengedett össztömeg 2475 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 205 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,9 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 12,9/7,9/9,7 liter, tesztfogyasztás 12,3 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Espace 2.0T Privilege 5 üléssel): 9 750 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, 8 légzsák, elektronikus keréknyomás-ellenőrző rendszer, ködlámpa, fényezett kilincsek, 17” könnyűfém keréktárcsa, bi-xenon lámpák, Renault-kártya automatikus nyitással, elektromos ablakemelők, elektromosan behajtható és fűthető, sötétített tükrök, 4 irányban állítható kormány, parkolóradar, automata kézifék, esőérzékelős ablaktörlő, 6 db napfényroló, oldalanként és hátul is szabályozható automata klíma, alcantara szövet üléshuzat, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető 4 x 40 W RDS rádió CD-tárral és távirányítóval.

Extrák (bruttó, forint): függönylégzsák a 3. sorban 60 000, csomagtartó sínek 30 000, extra panoráma tetőablak 400 000, tempomat 60 000, bőr üléshuzat 650 000, 2 db pótülés 200 000.

Garancia: 2 év teljes körű, 12 év átrozsdásodás ellen, 3 év a fényezésre.

Szervizperiódus: 30 000 km.

Kötelező biztosítás: 92 160 forint/év.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo