Prado: Nincs pardon – Toyota Landcruiser 90 3,0 TD Prado

A Land Cruiser (LC) 90-es méretei tekintélyt parancsolóak: majdnem 4,8 méter hosszú, és több mint 1,9 méter magas. Látványa mégsem tolakodó, hanem inkább tetszetős és elegáns.

A mai terepjáródivatnak megfelelően nagy méretű első lámpákat, 16 collos könnyűfém kerekeket, kerékdob-szélesítéseket és oldalfellépőket találunk az autón, amelyek fokozzák a látványt, de javítanak a terepjáró használati értékén is.

Az utastérben hét teljes értékű ülés található, a hátsó kettő a csomagtartó oldalában, a billenthető kopoltyúablakok mellé hajtogatva, nem különösebben zavarva a rakodást, de ki is vehetők. A plüssborítású ülések támlái előre-hátra dönthetők, hely tekintetében kompromisszumra csak a 6. és 7. utas kényszerül, különösen, ha bőröndökkel utazunk.

A vezetőülés kényelmes, a sok, figyelmes részletből a beszállást segítő küszöböt, a külön szabályozható hátsó fűtő-hűtő egységet, valamint a hátsó középső kartámaszt érdemes említeni. Méltatlan ugyanakkor, hogy egy 14 milliós autóból hiányzik az első könyöktámasz. A műszerfalon a japánosan szürke műanyagok uralkodnak, néhol még keményebb fekete betétekkel tarkítva. Nem tetszett, hogy az egyébként egyszerű órák és kezelőszervek némelyike éjszaka vagy négy különböző színben virít, vagy ki sincs világítva.

A Toyotára jellemző az LC igényes, állandó négykerék-hajtási rendszere. A háromliteres turbódízel motor lendületesen mozgatja a 2 tonnás monstrumot, de szélzaja személyautós. A nyomatékos erőforrás kissé hangos munkájáról rögtön megfeledkezünk, amikor átéljük a pazar futómű és rugózás összhangját. A LC futóműve terhelt állapotban is fölényesen kezeli az útegyenetlenségeket, a kisebb gödrökön, dobálós földutakon pedig csillapításával szinte légpárnás járműként siklik át. Öt emberrel, nehéz terepen ugyanilyen meggyőzően viselkedett. Az is elképesztő érzés volt, hogy egy majd 30 fokos lejtőről a kocsi felezőben, kettes sebességben, gáz nélkül, egyenletesen, minimális begyorsulás nélkül araszolgatott le (természetesen úgy, hogy előbb felkapaszkodott rá). Ha pedig az aszfaltbarát nyári gumikat terepre valókkal cseréljük fel, biztosak lehetünk benne, hogy csörlőzéskor nem lesz szükség a az alapjáratot megemelő gomb használatára.

Műszaki adatok
Jelleg: felsőkategóriás terepjáró. Kombi karosszéria 7 üléssel, variálható utas-csomag térrel. Hosszirányban álló orrmotor, állandó összkerékhajtás. Négy ajtó, oldalra nyíló hátsó ajtó.
Hajtómű: négyhengeres, soros, örvénykamrás turbódízel motor. Hengerenként egy szívó-, egy kipufogószelep. 2982 cm3, 92 kW/125 LE 3600/min-nál. Max. nyomaték 295 Nm 2400/min-nál. 2 db akkumulátor. Ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, terepváltó, felező.

Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,4 méter. Elöl-hátul ventilációs hűtésű tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret 215/80 R 16. Üzemanyag 90 liter.

Méretek, súlyok: hosszúság 4770 mm, szélesség 1820 mm, magasság 1915 mm, tengelytáv 2665 mm. Csomagtér 450/840 liter. Menetkész tömeg 1890 kg, terhelhetőség 880 kg, megengedett össztömeg 2770 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 160 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 14,9 s, fogyasztás országúton 9,8/városban 13,4/vegyes terepen 11,1 liter/100 km, tesztfogyasztás 11,5 liter.

Gazdasági adatok
Alapár (Toyota Landcruiser 3,0 TD Prado): 13 960 000 forint.
Alapfelszereltség: blokkolásgátló (ABS), központi zár, immobilizer, zárható központi és hátsó differenciálmű, vezető- és utasoldali légzsák, elektromos ablakemelők elöl-hátul, elektromosan állítható, fűthető és behajtható külső tükrök, elöl állítható automata biztonsági övek, magasságban állítható kormányoszlop, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, bőr kormánykerék és sebváltó gomb, fényszórómosó, ködlámpa elöl, kézi fordulatszámemelő (idle up), hátsóutastér-fűtés, dőlés- és magasságmérő számítógép, tetősín, autórádió-magnó 6 hangszóróval, alumínium keréktárcsák 7J x 16 méretben 265/70 R 16 gumiabroncsokkal.

Fontosabb extrák (nettó árak): légkondicionáló 392 916 forint, króm oldalfellépő 127 166 forint, króm gallytörő 161 625 forint, tetőcsomagtartó 23 116 forint.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 6 év átrozsdásodás ellen.

Szervizperiódus: 7500 km.
Szervizköltségek: 100 000 km-ig átlagosan 15 000 forint.
Alkatrészkosár (nettó árak): fékbetét (első) 15 297 forint, szélvédő 45 198 forint, első oldalablak 20 372 forint, fényszóró 43 524 forint.
Súlyadó: 9000 forint/év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 81 972 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Toyota Motor Hungary Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo