A Peugeot Partnernél a ráncfelvarrás jórészt az orrot érintette, de az elég volt ahhoz, hogy a „lekishaszonjárműzéstől” megmentse a modellt. Az autó teljesen szakított régi stílusával: a lökhárító erőteljesebb lett, új hűtőrácsot és sárvédőket, helyzetjelzőt is magában foglaló, karakteresebb fényszórókat, fényezett tükörházakat és kilincseket kapott. A Freewayen még emelt felfüggesztést (+15 mm), első ködlámpákat, 15 colos könnyűfém felniket, alsó motorvédő lemezt, a lámpákon pedig védőrácsot is kapott.
Szóval, dögösen néz ki, de emellett szögletes és magas karosszériájával rendkívül praktikus és variálható is. A kétoldali tolóajtón át egyszerű mutatvány az öt személynek beszállni a kényelmes utastérbe, helyszűkére a magas növésű utasoknak sem lehet panaszuk. A hátsó üléspad egy mozdulattal két részletben előredönthető, ám nem rögzíthető. Ott van viszont az ötletes térelválasztó háló, amely nemcsak a második üléspad mögé, hanem az első ülések mögött a padlón is rögzíthető, illetve a tetőhöz kifeszíthető. A Peugeot az utasok összes elképzelhető holmiját is elnyeli; az első ajtókban óriási zsebek, a szélvédő fölött polc, a padlóban tárolórekeszek, az utasülés alatt fiók található – hogy csak a legfontosabbakat említsük. A tekintélyes méretű raktér szabályos formájú, ám a magasra nyíló hátsó ajtó szoros parkolásnál nyithatatlan. Az ülések párnázása puha, elöl hosszú távon sem fárasztó az ülés bennük, hátul azonban a támla túl meredek szögben áll.
A fantáziadús beltérben új formájú és szín-összeállítású műszerfalat találunk, a Citroën C3-ból átvett szellőzőnyílásokkal, aluhatású betétekkel, fehér számlapos műszerekkel, de sajnos, a kőkemény műanyagokat nem űzték el. A kormány szintén új, de túl lapos szögben áll, s csak magasságban állítható.
A kétliteres turbódízel-motor már évek óta képviselteti magát a PSA konszern motorpalettáján, korszerűbb konkurensei teljesítményétől így elmarad, ám meleg állapotban csendes és kulturált működése, terhelve is alacsony fogyasztása meggyőző érvként szól mellette. A hosszú sebességfokozatok és a rugalmasság lehetővé teszi az 1000–2000-es fordulatszámok közötti autózást, 2000-es fordulatszám fölött némi dinamizmust a gázpedál alapos lenyomásával csikarhatunk ki az autóból. Autópálya-sebességtől a Partner már nehezebben gyorsít, és ekkor a hangja is megnő. Egyébként sem lenne sportautó belőle, hiszen rugózása nagyon kényelmes, karosszériájának dőlése erős, kormánya pedig érzéketlen. Mindamellett, sajnos, a váltón sem sikerült javítani, a kar továbbra is pontatlanul, nagyon hosszú úton jár.
A Peugeot Partner Freeway csupán az alapverzió divatosabb kivitele, gyakorlati haszna akkor lenne, ha négykerék-hajtással kínálnák. Így megmarad egy jól variálható, tágas és praktikus, no meg takarékos családi autónak.
Műszaki adatok
Jelleg: kompakt személyautó dupla tolóajtóval. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: négyhengeres, soros, közös nyomócsöves turbódízel-motor. Hengerenként két szelep. 1997 cm3, 66 kW/90 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 205 Nm 1900/percnél.
Fogasléces szervokormány. Elöl hűtött tárcsafék, hátul dobfék. Elöl Pseudo McPherson független felfüggesztés trapézkarral, hátul független kerékfelfüggesztés hosszlengőkarokkal.
Méretek, súlyok: hosszúság 4137 mm, szélesség 1724 mm, magasság 1838 mm, tengelytáv 2693 mm. Gumiméret 185/55 R 15. Csomagtér 624/2800 liter. Üzemanyag 60 liter. Saját tömeg 1324 kg, megengedett össztömeg 1920 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 160 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra13,4 s, fogyasztás 7,3/5/5,8 liter/100 km, tesztfogyasztás 7 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Freeway 2.0 HDi): 4 100 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, 4 légzsák, kétoldali tolóajtó, indításgátló, ködlámpa elöl, 3pontos biztonsági övek hátul, állítható magasságú kormány, billenthető oldalablakok, csomagtérháló, elekromos ablakemelők, elektromos és fűtött utasoldali tükör, hazakísérő fény, sebességfüggő ablaktörlő, 15”-os Spring könnyűfém keréktárcsa.
Extrák (bruttó, forint): ABS + oldallégzsák 170 000, klímaberendezés 230 000, tempomat 60 000, CD-rádió + 6 hangszóró 85 000, fűthető első ülések 45 000.
Garancia: 2 év általános, 3 év a fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 23 040 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Peugeot Hungária Kft.
Megjelent a Piac & Profit üzleti magazin 2003. szeptemberi számában.
Peugeot Partner Freeway 2.0 HDi - Szabad utat a Partneremnek!
A tágas és praktikus Peugeot Partner – és testvérmodellje, a Citroën Berlingo – a ráncfelvarrás után sokkal barátságosabb, szerethetőbb vonásokat öltött. A Partner Freeway változata pedig sportos és vagány is, így erősebben szabadidő-autó jellegű.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.