Hiába a közös fejlesztésű egyterűcsalád, a Peugeot 807 messziről felismerhető jellegzetes stílusáról. A karosszéria esztétikus és dinamikus vonalvezetésű, a frontrész a mandulavágású fényszórókkal a márkaidentitást hangsúlyozza. A 807-es egyáltalán nem busz jellegű. Szépen kerekített idomai annál karcsúbbnak láttatják. Egyéniek és modernek a zászló formájú visszapillantók, amelyek az A oszlop helyett az ajtóra kerültek, így nem zavarják a kilátást.
A 807-es praktikus részlete a két elektromosan nyíló oldalajtó. Ezeknek köszönhető, hogy szűk parkolásnál is jól megközelíthetők a hátsó üléssorok. Az oldalajtók a műszerfalról és a távirányítótól is vezérelhetők, de a kilincs meghúzására is elindulnak. A magas padló miatt a beszálláshoz fel kell lépni, a harmadik sor megközelítéséhez pedig a középső üléseket előre kell billenteni, és csúsztatni.
Az utastér tágas, világos, minden irányban jó a kilátás. Négy ülés igény szerint ki is emelhető. Öt ablakra függöny húzható, a harmadik sor ablakai pedig kibillenthetők. Az utastér padlója sík, a 3x2-es üléselrendezés pedig viszonylag jó közlekedést enged meg a belső térben. Szerencsés, hogy a váltókart a műszerfalra, a kézifékkart meg a vezetőülés bal oldalára tették, mert így az ülések közé tekintélyes mennyiségű dolgot lehet pakolni. Egyébként tárolórekeszből is van bőven a Peugeot-ban.
Az első ülésekben kényelmes ülni, ám a többi négy ülőlap ezeknél rövidebb, és a magasabb utasok kénytelenek a térdüket is felhúzni. Ha hat magas növésű ember ül a 807-esben, a lábtér már nem elegendő, s hátul a fejtér is épphogy elég. A B oszlopban a légáramlás sebességének és irányának szabályozására is van lehetőség.
A motorháztető alatt a világ első részecskeszűrős (700 kilométerenként öntisztuló) erőforrása, a már jól ismert 2.2 literes HDi dolgozik, amelynek 130 lóereje és 314 newtonméteres nyomatéka is szükséges az 1750 kilós autó mozgatásához. Az utastértől hatékonyan elszigetelt dízelmotor csendes és vibrációmentes, ha felhangosodik, jelzi, érdemes feljebb kapcsolni. Az erőforrás hasznos tartománya a 807-esnél a 2000–3000-es fordulatszám között van. Pozitív, hogy autópálya-tempónál sem érjük el az utóbbi értéket. Az ötsebességes váltó könnyen jár és egészen pontos, a gyorsabb kapcsolást is tűri.
Remek az egyterű egyenesfutása és rugózása, és kitűnő az úthiba-elnyelési képessége is. A futómű-kiképzés teszi, hogy a Peugeot kanyarvételi tulajdonságai – a testes karosszéria ellenére – kimagaslóan jók. A fékek teljesítménye is megnyugtató.
A Peugeot 807 Pullman a típus gazdagon felszerelt luxusváltozata. Ebben a kellemes autóban a kárpitozás plüss, és egyéni az atmoszféra miközben variálhatósága is megmaradt.
Műszaki adatok
Jelleg: felsőkategóriás buszlimuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: négyhengeres soros, közvetlen befecskendezéses turbódízel-motor FAP részecskeszűrővel. Hengerenként négy szelep. 2179 cm3, 94 kW/130 LE 4000/percnél. Max. nyomaték: 314 Nm 2000/percnél.
Fogasléces szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, ESP, kipörgésgátló, vészfékrásegítő. Elöl McPherson-felfüggesztés és stabilizátor, hátul csatolt, hosszanti lengőkar, Panhard-rúd.
Méretek, súlyok: hosszúság 4727 mm, szélesség 1850 mm, magasság 1748 mm, tengelytáv 2823 mm. Gumiméret 215/65 R 15. Csomagtér 330/830/2948 liter. Üzemanyag 80 liter. Saját tömeg 1750 kg, megengedett össztömeg 2505 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 182 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 13 s, fogyasztás 10/5,9/7,4 l/100 km, tesztfogyasztás 11 liter.
Gazdasági adatok
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 6 légzsák, automata kétzónás klíma, szabályozható szellőzés hátul, 6 darab kartámaszos ülés, állítható magasságú vezetőülés, négy irányban állítható kormány, elektromosan állítható és fűthető, behajtható külső tükrök, elektromos ablakemelők, napfényrolók, elektromos oldalajtók, fedélzeti számítógép, fűthető első ülések, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszórókapcsolás, hazakísérő fény, elektrokróm visszapillantó, keréknyomás-ellenőrző rendszer, ködfényszórók, vészfékezéskor bekapcsolódó villogók, csomagrögzítő háló és takaró, hűtött italtartó a középkonzolban, CD-rádió 8 hangszóróval és kormányvezérléssel, könnyűfém keréktárcsa, krómozott kilincsek, sötétített hátsó ablak.
Extrák (bruttó, forint): xenonlámpa 100 000, elektromos tolótető 300 000, elektromos első ülések memóriával 150 000, tempomat 50 000, tetősínek 30 000, tolatóradar 95 000, bőrkárpitozás 455 000.
Garancia: 2 év általános, 3 év a fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 20 000 kilométer.
Kötelező biztosítás (2004-es díjszabás): 28 614 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Peugeot Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.