A Peugeot 206 SW formaterve nagyon „ütősre” sikerült. Ráadásul a HDi motoros modellt – a paletta legdrágább tagját – csak sport (XS)-felszereltséggel adják.
Az autó frontrésze azonos a CC, illetve a GTi típuséval, az SW Sportnak is sima üvegű fényszórói, széles légbeömlő nyílása és ködfényszórói vannak. A megvastagított oldalküszöb és a dinamikus hátsó rész harmonizál az autó elejével; a pontot az i-re a hajlított küllős könnyűfém felnik teszik fel. Az Alfa Romeótól kölcsönzött megoldás a hátsó ajtókeretbe integrált kilincs, de kétségtelenül egyediek és szépek a rubinvörös, bumeráng alakú hátsó lámpatestek.
A tesztautóban fekete bőrkárpitozás és remekbe szabott sportülések voltak, amelyek kellemessé tették a hosszabb utazásokat. Extra megoldásnak számított benne a műszerfal alsó részének, illetve az ajtóknak a bársonykárpitozása is. Amúgy az SW-ben a kemény műanyagok uralkodnak. Az utastér helykínálata kisautós léptékben mérve átlagos, négy felnőtt rövidebb távokra vállalkozhat vele, miközben csomagjaik is elférnek.
A vezetési pozíció beállítása kis időbe telik, nincs minden kezelőszerv a helyén (például a tükörállító és ablakemelő gombok), viszont a felszereltsége bőséges, és a sportkormány fogása kényelmes. A 313 literes csomagtartó sokféle módon bővíthető, s ha kisebb dolgokat akarunk berakni, elég a hátsó ablakot felnyitni.
A Peugeot 206 SW-hez talán a legjobb választás a 90 lóerős, kétliteres HDi motor, mert lendületesen, már a legalsó fordulatszám-tartományoktól (1300-tól) kezdve nyomatékosan mozgatja az autót. Nagy terhelés mellett is vannak tartalékai, tehát a vezető biztonságosan előzhet. Az öngyújtós erőforrás futáskultúrája viszont nem a legjobb: vibrációk érezhetők a váltón és a gázpedálon, hangja kissé nyers, 3500-as fordulat felett elég hangos is.
A kombi 206-ost élvezet vezetni, feszes futóműve jóvoltából stabilan fekszi az utat, oldaldőlése csekély, a kormány pedig közvetlen, elég visszajelzést ad az útról. A rugózása kissé kemény, rázós, de tűrhetően simítja ki az úthibákat. A váltónak felróható, hogy nagyobb utakon néha akadósan jár, de a hosszú sebességfokozatokkal igazán jól lehet gazdálkodni. Kevesebbet kell kapcsolgatni, és a fogyasztás autópálya-tempónál is kedvezően alakul.
A Peugeot 206 SW a típus egyéb változataihoz hasonlóan megdobogtatja a szíveket, könnyen rabul ejtheti az iránta érdeklődőket. Megkockáztatjuk, hogy a kombi még vonzóbb, mint a három- vagy ötajtós változat, emellett nagyobb és praktikusabb is. 250 ezer forint felárért.
Műszaki adatok
Jelleg: kiskategóriás, ötajtós kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: soros, négyhengeres, közös nyomócsöves (common rail), turbódízel-motor. Hengerenként két szelep. 1997 cm3, 66 kW/90 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 205 Nm 1900/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces, sebességfüggő szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS, fékerőelosztó, vészfékrásegítő. Elöl pseudo-McPherson felfüggesztés, hátul független felfüggesztés, hosszlengőkarok, torziós rugók.
Méretek, súlyok: hosszúság 4028 mm, szélesség 1652 mm, magasság 1460 mm, tengelytáv 2442 mm. Üzemanyag 50 liter. Gumiméret 195/55 R 15. Saját tömeg 1116 kg, megengedett össztömeg 1611 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 180 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 12,8 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 6,8/4,1/5,1 liter, tesztfogyasztás 7,3 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Peugeot 206 SW 2.0 HDi Sport): 3 680 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 2 légzsák, elektromos ablakemelők elöl, elektromosan állítható és fűthető tükrök, állítható magasságú kormány és vezetőülés, fedélzeti számítógép, félautomata első ablaktörlők, ködlámpa, automata vészvillogó, csomagtérháló, 15” könnyűfém keréktárcsa, alumínium sebváltógomb, bőrkormány, fényezett kilincsek és tükrök, sötétített hátsó szélvédő, tetősínek.
Extrák (bruttó, forint): ESP + kipörgésgátló 170 000, oldallégzsák 55 000, kilátáscsomag (esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszórókapcsolás) 80 000, automata klíma 290 000, bőrkárpit (+ oldallégzsák és hátsó elektromos ablakemelő) 390 000.
Garancia: 1 év általános, 12 év átrozsdásodás ellen
Szervizperiódus: 20 000 km.
Alkatrészek (bruttó, forint):
Kötelező biztosítás (2003-as díj, csekken): 23 040 forint/negyedév.
Casco biztosítás: 10 százalék lopás- és 100 ezer forint törésönrésszel 15 876 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Peugeot Hungária Kft.
Peugeot 206 SW 2.0 HDi Sport - szép kilátások
A Peugeot kisautója hihetetlen népszerűségnek örvend világszerte, gyártási darabszáma ez év novemberében lépte át a 3 milliót. Sikerének titka a vonzó külső, a széles motorpaletta és a sokféle karosszériaváltozat: a három- és ötajtós, valamint a kupé-kabrió után most itt van a kombi SW is.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.