Páratlan kombi - Skoda Fabia Combi

A Fabia 26 centiméterrel növelt kombi változata könnyen az ötajtós modell „fejére nőhet”. Harmonikus, mint testvére, és a nagyméretű, sík padlójú csomagtér különösen jól használhatóvá teszi a kocsit. Északi szomszédaink joggal büszkék munkájukra.

Az ötajtós, „klasszikus” Fabiát mindenki megkapó formája miatt dicsérte. Nos, a puttonyosnak semmiképp sem nevezhető kombi vonalvezetése is elismerő szavakat érdemel. A formavilág az ötajtósból építkezik, ám az erősen lekerekített, megtoldott farrész új hátsó ajtót, lámpákat és lökhárítót kívánt. Az egyedi, sportos vonalú hátfal nemcsak hogy egységes az autó többi részével, hanem párját ritkító kombit varázsol a Skoda Fabiából.
Az említett többletcentiméterek az utasokét nem, csak a poggyászteret gazdagították, amely így alaphelyzetben majdnem kétszáz literrel nagyobb lett, mint az ötajtósé. A Fabia belsejére jellemző igényes, sötétszürke kárpitozás a csomagtérben is visszaköszön, amely a magasra nyíló ötödik ajtónak és az alacsony padlószintnek köszönhetően kiválóan pakolható.
A helykínálat tehát nem változott, csak a magas termetű hátsó utasok térde és feje kerülhet túl közel az üléshez, illetve a tetőhöz. A kezelőszervek többnyire jó helyen vannak, a vezetőülés kemény párnázású, de hosszú úton is kényelmes, a műszerfal műanyagja pedig puhább az átlagnál. Talán csak a lenyúló középkonzol zavarja a sofőr térdét.
Takarékosságával és csendességével jó benyomást tett ránk a középső, 75 lóerős 1,4-es motor. A Fabia karosszériájának mozgatásához elegendő az ereje – bár a légkondicionáló és a többletsúly érezhetően visszafogja –, amely háromezres fordulat felett érvényesül igazán. A kocsi nagyon szépen megy, a kormányzás precíz, a váltó remek, a fékek pedig elfogadhatók. A rugózás terhelten is kényelmes, nem hintázós. A hosszított kaszni hátránya, hogy a könnyű hátsó szűken vett kanyarokban eltérhet a megadott ívtől.
A 75 lóerős motorral hajtott Fabia Combit kizárólag automata váltóval forgalmazzák Magyarországon, tesztautónk manuális váltójával egyedi darabnak számított. Az automata váltós 75 lóerős modell mintegy félmillió forinttal drágább – legmagasabb felszereltséggel alapára 4 millió felett van –, mint a 100 lóerős manuális változat, amely ártöbblet gyakorlatilag a váltó számlájára írható. Szerintünk ezért inkább érdemes a Fabiát az alap- vagy a 100 lóerős motorral választani, mely esetben az ár-érték arány igen kedvezően alakul.

Műszaki adatok

Jelleg: ötajtós kompakt kombi, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1390 cm3, 55 kW/75 LE 5000/min-nál. Max. nyomaték 126 Nm 3800/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,48 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS+EDS+ASR (el. differenciálzár kipörgésgátlóval). Elöl McPherson felfüggesztés alsó lengőkarral és keresztstabilizátorral, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztés. Kerékméret 6J x 14, gumiméret 185/60 R 14. Üzemanyag 45 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 4222 mm, szélesség 1646 mm, magasság 1452 mm, tengelytáv 2462 mm. Csomagtér 426/1225 liter. Saját tömeg 1220 kg, megengedett össztömeg 1645 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 170 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 14,1 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 9,3/5,3/6,7 liter, tesztfogyasztás 6,8 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Skoda Fabia Combi 1,4 16V Elegance): 3 904 952 forint (az árba riasztó is értendő 88 000 forintért).
Alapfelszereltség: ABS, EDS, ASR, vezető- és utasoldali légzsák, elektromos ablakemelők elöl-hátul, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, központi zár, indításgátló, automatikus klímaberendezés, tengely- és magasságirányban állítható kormány, állítható magasságú vezetőülés, multifunkciós kijelző, 2 fejtámla hátul, középen csípőöv, fényezett lökhárítók és tükrök, fűthető első ülések, ködlámpa, csomagtérroló, könnyűfém keréktárcsák, 4 hangszórós rádió-előkészítés.
Extrák: elektromos üvegtető 153 800 forint, fényszórómosó berendezés 23 800 forint, oldallégzsák elöl 61 600 forint, tempomat 35 800 forint, levehető vonóhorog 88 100 forint.
Garancia: 1 év kilométer-korlátozás nélküli, 3 év a fényezésre, 10 év az átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Alkatrészkosár (bruttó árak): szélvédő 48 000 forint, első fényszóró 33 000 forint, első/hátsó lökhárító 42 000/57 000 forint, oldalablak 16 000 forint, külső tükör 15 000 forint, első fékbetét 15 000 forint, hátsó lámpa 18 000 forint.
Kötelező felelősségbiztosítás: 33 160 forint/év.
Casco biztosítás: 10 százalék vagy 100 ezer forintos önrésszel 172 944 forint/év, 20 százalék vagy 200 ezer forintos önrésszel 138 540 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo