Pannon: Nem csak pénzkérdés

A vállalati felelősségvállalás olyan globális stratégia és üzleti koncepció, amely át kell, hogy hassa a napi tevékenységet is - mondja Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatóságának vezetője, akit annak kapcsán kérdeztünk, hogy a Pannon a hazai mobilszolgáltatók közül elsőként adott ki magyarországi társadalmi felelősségvállalási tevékenységéről önálló éves jelentést.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Pannon vállalati felelősségvállalásról szóló beszámolója eddig is része volt az éves üzleti, pénzügyi jelentéseknek, de mostanra ez a tevékenység elérte azt a mennyiséget, hogy érdemes volt egy önálló kiadványt készíteni róla. Lapunk kérdéseire válaszolva Majorosi Emese, a vállalat sajtó- és információs igazgatóságának vezetője bevallja: büszkeséggel tölti el, hogy egy 44 oldalas kiadványban tudnak számot adni az érintetteknek társadalmi, fenntarthatósági tevékenységükről.

- A társadalmi felelősségvállalás messze nem merül ki a jótékonyságban. Ez nem azt jelenti, hogy nincs benne, vagy ne fordítanánk erre is figyelmet. Hanem azt, hogy a társadalmi felelősségvállalás olyan globális stratégia és üzleti koncepció, amely át kell, hogy hassa a napi tevékenységet is. A felelős vállalati magatartás ott kell,

hogy legyen a napi döntésekben, üzleti megnyilvánulásokban. Nemcsak az a fontos, hogy mit csinálunk, hanem az is, miként tesszük ezt. Az ipari fejlődésnek - ma már nyilvánvalóan - vannak káros mellékhatásai, mint például a klímaváltozás. Ha ezekre nem figyelünk oda, akkor a fejlődés nem lesz fenntartható - mondja a kommunikációs szakember. - A Pannon tehát mindent, amit tesz, megnéz abból a szempontból is, hogy milyen hatással lehet ránk és a környezetünkre hosszú távon.

Több mint környezetvédelem

- Néhány konkrét példa: nagy sikerrel zajlottak le a Pannon promóciós kampányai, amelyek keretében az az új előfizető, aki visszahozta bármely üzletünkbe a régi mobilkészülékét, az új árából ötezer forint kedvezményt kapott. Százezres nagyságrendű régi készüléket gyűjtöttünk vissza. A begyűjtésre a mobilszolgáltatókat egyébként törvény kötelezi, ám arról, hogy a cég miként ösztönözze az ügyfeleit, hogy a fiókból előkerülő telefonok bekerüljenek a hatékonyan megszervezett újrahasznosítási rendszerbe, nem rendelkezik jogszabály.

Szintén a környezetvédelemre példa az ezerfős vállalat irodáinak a működése. Apróságnak tűnik, de a cég méreténél fogva már nem az, hogy csak újrahasznosított papírt használnak, miközben mindent megtesznek a felhasznált papír mennyiségének a csökkentése érdekében is. Nem találhatunk a cégnél műanyag italos palackokat, helyette a visszaváltható üvegben forgalmazott ásványvizeket részesítik előnyben. Tudatosan csökkentik a munkatársak üzleti utazásait is, élve az olyan 21. századi technika adta lehetőségekkel, mint amilyen a videokonferencia. Nem egyedi, de érdekes kezdeményezés a vállalat belső honlapján szerveződő telekocsi rendszer is.

- Sokan hiszik azt, hogy a társadalmi felelősség hirdetése ingyen reklám, a cég imázsának javítása - jegyzi meg Majorosi Emese. - Hogy ez mennyire nem így van, azt bizonyítottuk be többeknek tavaly először az általunk kezdeményezett és minden év június 1-jére meghirdetett Társadalmi Felelősség Napján, amihez   csatlakozott az Ericsson, a HP, a Nokia, a Richter és a Tesco is. A médiumok közül pedig többek között az ATV, a Danubius Rádió, a Klub Rádió, az MTV, az RTL Klub, a Sláger Rádió és a TV2. Akkor a központi téma ugyanis a média szerepe volt.

Az idén pedig a klímaváltozás, aminél aktuálisabbat aligha találhattunk volna, hiszen azon a héten volt a világ vezető országainak, a G8-nak a csúcstalálkozója, ahol szintén ez volt az egyik legfontosabb kérdés. A Pannon rendezvényén mind a gazdasági, mind a környezetvédelmi minisztérium képviseltette magát, és ismertették a kormány ezzel kapcsolatos cselekvési programját.

A Pannon ezt követően a honlapján olyan ötleteket tett közzé, amiket követve bárki csökkentheti a - klímaváltozásért elsősorban felelős - széndioxid-kibocsátását.

- Már a szervezés során több nagy cég, köztük a Magyar Posta és az Oracle is csatlakozott a programunkhoz. Ezért kíváncsian várom, hogy jövőre, amikor áttekintjük, mit sikerült egy év alatt tenni, milyen eredményekről számolhatunk majd be. Nagyon fontos dolog ugyanis ebben a folyamatban a mérés. S remélhetően nem vagyunk már messze attól, amikor a pénzügyi folyamatok bemutatása mellett az éves jelentésekben legalább olyan fontos lesz például a széndioxid-kibocsátási mutató. S nem csak az ipari vállalatoknál! - zárja le ezt a témakört a Pannon sajtó- és információs igazgatója.

A közösség támogatása

 

- A Pannon nem csak pénzt ad, hanem a saját dolgozóit és partnereit is bevonva, társadalmi munkával is segít fontos ügyeket - emeli ki Majorosi Emese a civil szervezetek támogatásáról szólva.

Az idén például Sóshartyánban, egy Nógrád megyei kis faluban vállalták a közintézmények, a játszóterek rendbetételét. Festettek, mázoltak, hasznos dolgot csináltak, miközben jól érezték magukat, talán jobban, mint egy hagyományos csapatépítő tréning keretében. Példát mutatva másoknak is, hogy környezetünk komfortosabbá tétele nem csak és nem mindig pénzkérdés.

- Az internethez való hozzáférés ma már választóvonal a társadalmi csoportok között, olyan, mint egy évszázaddal ezelőtt az olvasni tudás. Ezért a Pannon Magyarországon a legnagyobb mobilinternetes lefedettséget hozta létre - folytatja a kommunikációs vezető. - Nem kell hozzá más, mint egy számítógép és egy adatkártya, és aki ezzel rendelkezik, ott is rákapcsolódhat a világhálóra, ahol vezetékes internet kiépítésére remény sincs. Ennek a projektünknek a kapcsán 25 civil szervezetnek, illetve a szociális ellátásban dolgozó intézménynek és iskolának adományoztunk laptopot és internetes előfizetést. Elsősorban azoknak, akiknek a munkájában fontos a mobilitás, és így helybe vihetik a rászorultaknak az ügyintézéshez az irodát.

A Piac és Profit többször is beszámolt a Pannon Példakép Alapítványról, amelynek célja, hogy a nyilvánosság erejével és anyagilag is támogassa azokat a honfitársainkat, akik értékteremtő tevékenységükkel mindannyiunk számára követendő példákat mutatnak.

- Az alapítvány immár harmadik éve működik, és negyedévente három díjat ad át, tehát a Pannon támogatásával eddig harminc olyan közösségi vezetőt mutatott be a nagyközönségnek, akik igazi hősként, csöndben teszik a dolgukat, szinte a teljes ismeretlenségben. Legutóbb idén júniusban Elek Dóra, egy különleges színház vezetője, Erdődi Béláné Julianna, a romániai Zilahon élő 19 gyermekes nevelőszülő és Nádas Pál, a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke, a Mozgásjavító Általános Iskola és Diákotthon igazgatója kapta az elismerést és a vele járó egymillió forintot, illetve a nyilvánosságot, ami lehetőséget ad munkájukhoz további támogatók szerzésére. Példaképet bárki jelölhet azzal, hogy megírja az általa javasolt személy történetét, és a kuratórium folyamatosan várja is a jelöléseket, hiszen rengeteg igazán fontos ügy, terület van, amely elismerést érdemel, az emberi jogoktól a környezetvédelmen át a kultúráig..

A magyar kultúrát szponzorálják

A társadalmi felelősséget sokan azonosítják a szponzorációval is, ami természetesen nem egyenlő vele, de szintén idetartozik. A Pannon filozófiájában a magyar kultúra támogatása szerepel, és a Magyar Nemzeti Galéria, mint ennek az egyik letéteményese, ezért élvezi a cég folyamatos, kiemelt támogatását több mint tíz éve. Ugyanakkor a modern kultúra irányába is tettek egy gesztust, a magyar kortárs művészeket bemutató acbGaléria szponzorálásával.

- Utoljára szerettem volna hagyni a karácsonyi ajándékozást - mondja Majorosi Emese. - Pontosabban azt, hogy pár éve úgy döntöttünk, nem adunk partnereinknek az év végén haszontalan vagy akár hasznos apróbb ajándékokat, hanem ezt a pénzt összegyűjtjük, és közcélra ajánljuk fel. Legutóbb 25 millió forintot adtunk egy alapítványon keresztül a MÁV Kórháznak egy, a legfejlettebb technológiát képviselő gasztroenterológiai berendezésre, amely egyszerre képes diagnosztizálni és gyógyítani a betegeket. Ilyen berendezéssel ezt megelőzően Magyarország egyetlen kórháza sem rendelkezett. 

A Pannon társadalmi felelősségét elismerő díjak

Üzleti Etikai Díj. - A multinacionális nagyvállalatok kategóriájában 2006 novemberében nyerte el a cég a Budapest Klub Alapítvány és a Piac és Profit üzleti magazin által alapított Üzleti Etikai Díjat, mellyel

a Pannonnak az alkalmazottaival, ügyfeleivel, üzleti partnereivel és a környezettel szemben tanúsított etikus magatartását és vállalati felelősségvállalási tevékenységét ismerték el. A zsűri értékelése alapján a Pannon üzleti életben mutatott magatartása a gazdasági élet szereplői számára követendő példa.

Style in the Business. - A 2006 februárjában elnyert díjat a Budapest Business Journal testületének döntése szerint a cég a közcélú egészségügyi intézmények támogatásával és a Pannon Példakép Alapítvány létrehozásával érdemelte ki.

Leadership Award. - A Pannon mobil EKG berendezése a távdiagnosztikát az egészségügy és a sport területén is forradalmasítja. Ez nyerte el 2005-ben az IT-Business magazin különdíját a XIV. Magyar Innovációs Nagydíj Pályázaton.

Investor in People. - 2004 februárjában kapták az első hazai "Investor in People" díjat, mely az emberi erőforrások fejlesztésének legkiemelkedőbb nemzetközi elismerése. A díj nemcsak a Pannon életében számít mérföldkőnek, hanem a magyarországi, sőt a kelet-közép-európai HR-kultúrában is.

Legjobb Ügyfélszolgálat Díj. - Ezt a címet 2004-ben a Connect-olvasók szavazatai alapján kapta meg a vállalat, a 1220-as számon elérhető, a Pannon hálózatából ingyenesen hívható ügyfélszolgálat teljes körű szolgáltatásáért.

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo