A Vivaro vonalai kortalanok: a tervezők nagyméretű, egyedi első fényszórókat és felfelé domborodó vezetőfülkét – Jumbo-tetőt – rajzoltak az autónak. A vezetőfülkétől hátrafelé tégla alakú, aminek elsősorban az áruszállító változat látja hasznát. Mindenesetre oldalnézetből a Jumbo-tető és a tégla alakú „raktér” egységbe olvad. A jó összhatáshoz hozzájárulnak a formás oldalablakok is meg a domború plexiüveg alatt megbújó modern hátsó, hosszúkás lámpaegységek. A tolató- és ködzáró lámpák egészen lent kaptak helyet.
A Jumbo-tető nagyon megkönnyíti a be- és kiszállást előre, sőt az igen magas üléspozíció miatt egy köztes lépcsőt is beiktattak itt. A Vivaro nagyméretű jármű, ezért mindegyik sorban bőséges a helykínálat. A középső és a hátsó üléssorba toló-, hátul pedig szárnyas ajtón keresztül vezet az út. A sofőrnek van a legjobb dolga, mert fotelszerű ülésének állíthatósága megközelítően olyan, mint a személyautókban. Nagy kár, hogy az üléstámlák dőlésszöge nem állítható, de ennek hiánya leginkább a vezető mellett ülőket akadályozza a kényelmes elhelyezkedésben. Elismerést érdemel a kétszínű, ötletes műszerfal, amelynek felső része tükröződésmentes, és blokkolja a fényt a műszerektől. Kár, hogy a kormány le és fel nem állítható, máskülönben az ergonómia hibátlan lenne.
Praktikus rakodórendszert találunk a Vivaro belterében, amely külön fogadja a térképeket, dossziékat, italokat és egyebeket. A padló ellenálló fekete borítású, így oda vagy az ülések alá is lehet pakolni. A hátsó két üléspad, ha szükséges, eltávolítható. Az utastér kárpitozása egyébként szerény.
A Vivaróban a visszapillantó tükör szinte felesleges, ott van helyette a két remek, holtteret is mutató külső tükör.
Tesztautónkat az erősebbik, 100 lóerős, közös nyomócsöves turbódízel hajtotta, amely megerőltetés nélkül mozgatja a karosszériát. Az erőforrás megköveteli a takarékos vezetési stílust, a hevesebb reakciókhoz jobban le kell taposni a gázpedált. Az autó ekkor sem zavartatja magát, erősen nekiindul, és kihasználja korán ébredő nyomatékát. Előzni is könnyen lehet vele. A Vivaro terelgetése teherautós feeling, de egyáltalán nem nehéz, mert pontos a kormányzás, és remek a fordulékonyság. Jó pontot kap a hatsebességes váltó (a hatodikra városban alig van szükség), és a négytárcsás fékrendszer, amely könyörtelenül végzi a dolgát. A Vivaro innovatív futóművének elemei a terhelés és berugózás függvényében változnak, így a kocsi terhelten is stabil marad. Egy ekkora autó kilengései persze jóval nagyobbak az átlagnál, de a kényelem sem ismeretlen fogalom számára.
Áprilistól rendelhető a hosszú tengelytávú Vivaro Combi is, amely 40 centiméterrel haladja meg a kistestvér méretét. Terhelhetősége további 200 kilogrammal nagyobb, ára pedig majdnem félmillió forinttal magasabb lesz a rövid változaténál.
Műszaki adatok
Jelleg: kilencszemélyes kisbusz. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses common rail turbódízel-motor. Hengerenként két szelep. 1870 cm3, 74 kW/100 LE 3500/percnél. Max. nyomaték 240 Nm 2000/percnél.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 12,4 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS. Elöl független McPherson-felfüggesztés csavarrugókkal, hátul Panhard-rudas torziós tengely Miniblock rugókkal.
Méretek, súlyok: hosszúság 4782 mm, szélesség 1904 mm, magasság 1959 mm, tengelytáv 3098 mm. Saját tömeg 1677 kg, terhelhetőség 948 kg. Kerékméret 6J x 16, gumiméret 195/65 R 16. Üzemanyag 90 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 155 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 14,9 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,9/6,5/7,4 liter, tesztfogyasztás 9,4 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Vivaro 1,9 DTI SWB Combi): 6 059 000 forint.
Alapfelszereltség: ABS, vezetőoldali légzsák, állítható magasságú vezetőülés, kétszemélyes üléspad elöl, CAR 2002 rádió, 16 colos acél keréktárcsák, hőelnyelő szélvédő, eltávolítható és ledönthető üléspad a 2. és 3. üléssorban, műanyag oldalburkolatok, gumiborítás a raktérben, tolóablak.
Extrák (bruttó, forint): utasoldali légzsák 97 500, légkondicionáló elöl 300 000, elektromos csomag (központi zár, ablakemelők, tükrök) 150 000, fűthető vezetőülés 51 000, védőháló a raktérben 45 000, hátsó ablaktörlő és páramentesítő 45 000, ködlámpa elöl 39 000, vonóhorog 110 000.
Garancia: 1 éves mobilitási, 12 év átrozsdásodás elleni.
Szervizperiódus: 30 000 km vagy 2 év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 20 940 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Opel Southeast Europe
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.