A GM és a Renault a Vivarónak és modellpárjának, a Renault Traficnak a gyártását az Opel testvérvállalatára, az angliai IBC Vehicles cégre bízta. Ők gyártják az alkatrészek 65 százalékát, a motorokat és a sebességváltókat pedig a Renault adja. A formatervezésben a partnerek közösen keresték a legjobb megoldást.
A Vivaro most több mint 20(!) változatban rendelhető meg, kétféle tengelytávval, áruszállító, kombi és alváz felépítménnyel, de idén még érkezik egy 9 üléses minibusz, jövőre meg egy magas tetős kivitel is. Mi a rövid tengelytávú áruszállítót próbáltuk, de ennek is öt köbméteres a raktere.
A tervezők kortalan vonalak kialakítására törekedtek, ezért nagyméretű első fényszórókat és felfelé domborodó vezetőfülkét (Jumbo tetőt) rajzoltak az autónak. Oldalnézetben a tető és a tégla alakú raktér tökéletes egységbe olvad egymással.
A járműbe könnyű be- és kiszállni, köszönhetően a Jumbo tetőnek, s mert az igen magas üléspozíció miatt egy köztes lépcsőt is kialakítottak. Az utastér mérete eléri, az ülések állíthatósága pedig megközelíti a személyautókét. A vezetőülés mellé kétszemélyes padot helyeztek el, de ez két felnőttnek csak rövid távra elég. Az utastérben nincs csupasz lemezfelület, a padló ellenálló borítást kapott, és elismerést érdemel az ötletes műszerfal is. Az átgondolt rakodórendszer külön fogadja a térképeket, dossziékat, italokat, kazettákat és CD-ket. A komfort és az ergonómia elsőrangú. Hátra kissé nehézkes a kilátás, ám a kettős látóterű tükrök még a holttérben lévő tárgyakat is hiánytalanul mutatják.
Bevezetésképpen két közös nyomócsövű turbódízellel vásárolható meg a Vivaro. Mi az erősebb, 100 lóerőst vezettük. A halkan járó motor megerőltetés nélkül mozgatja az autót, teher nélkül az előzések is gyorsan végrehajthatók. Személyautós érzés a jármű terelgetése is. Fürgén kanyarodik, és méretéhez képest kis ívben fordul. A kormányzás könnyű és pontos, a váltó vajpuha, a négy tárcsafék hatásosan lassít, még terhelt állapotban is. Különlegesség a Vivarónál, hogy itt alkalmaznak először az áruszállító kategóriában olyan futóművet, amely a rugózást hozzáigazítja a – berugózás függvényében változó karakterisztikájú – lengéscsillapítókhoz. Az eredmény meggyőző: bármekkora terheléssel mentünk, a Vivaro egyformán stabil maradt az úton.
Európában évente félmillió könnyű haszonjárművet adnak el, és az előrejelzések szerint további növekedés várható. Az Opel az idén 40 ezer darab Vivarót szeretne értékesíteni, elsősorban a „modern tradicionalistáknak”. Az innovatív, komfortos és biztonságos Vivaro igazán látványos választás.
Műszaki adatok
Jelleg: könnyű haszonjármű, 2,8 tonnás kategória. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, közös nyomócsövű (common rail) turbódízelmotor köztes hűtővel. Hengerenként két szelep. 1870 cm3, 74 kW/100 LE 3500/percnél. Max. nyomaték 240 Nm 2000/percnél. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 12,4 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS. Elöl független McPherson-felfüggesztés csavarrugókkal, hátul Panhard-rudas torziós tengely, Miniblock rugókkal. Kerékméret 6J x 16, gumiméret 195/65 R 16.
Méretek, súlyok: hosszúság 4782 mm, szélesség 1904 mm, magasság 1959 mm, tengelytáv 3098 mm. Raktér mérete 5 m3. Üzemanyag 90 liter. Saját tömeg 1677 kg, megengedett össztömeg 2700 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 155 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 14,9 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,9/6,5/7,4 liter, tesztfogyasztás 8,7 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Vivaro SWB Van 2700 kg, 1,9 DTI): 3 795 040 + áfa.
Alapfelszereltség: ABS, vezetőoldali légzsák, állítható magasságú vezetőülés, üléspad elöl két utasnak, ablakos raktérelválasztó fal, CAR 2002 rádió, ablakos hátsó ajtó.
Extrák (bruttó, forint): kétszárnyú hátsó ajtó 127 500, 4 légzsák 120 000, központi zár távirányítással 120 000, hátsó ablaktörlő és páramentesítő 45 000, légkondicionáló 300 000, plusz 200 kg teherbírás 250 000, vonóhorog 110 000, bal oldali tolóajtó 112 500, ködlámpa elöl 39 000.
Garancia: 3 éves mobilitási, 12 éves átrozsdásodás elleni garancia.
Alkatrészkosár (bruttó, forint): szélvédő 58 216, első oldalablak 15 696, fékbetét-garnitúra 47 301, első/hátsó lökhárító 72 510/33 805, első/hátsó lámpa 32 787/20 054, külső tükör 37 015.
Szervizperiódus: 30 000 km vagy két év.
Kötelező felelősségbiztosítás: 66 180 forint/év (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Opel Southeast Europe
Opel Vivaro 1,9 DTI - az év teherautója
A 2,8 tonnás Vivaróval az Opelnek teljes lett a haszonjármű-palettája. A Vivaro az Opel és a Renault 1996-ban elkezdett együttműködésének újabb, harmadik gyümölcse. Kifejlesztésébe és gyártásába 700 millió eurót ruháztak be. Az eredmény: designja, menettulajdonságai és gyártási minősége is a jobb személyautók szintjén áll.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.