Opel Vectra 2,2 DTI Elegance - Mintadarab

A harmadik generációs Opel Vectra az új márkaarculat első megtestesítője. Modern és intelligens, nagyobb és kulturáltabb elődjénél. A holnap Opelei hozzá hasonló formát öltenek majd. Most az a feladata, hogy új vásárlókat hódítson meg, és erre minden esélye megvan.

Az új Opel Vectra tervezésénél nem a formabontó, hanem inkább a hagyományos megoldásokhoz nyúltak. Uralkodó vonása a klasszikus, négyajtós limuzinforma és a szögletesség – a kocsi alaktényezője ettől még kiváló: 0,28 –, de az Opeles stílusjegyek mellett egy-két új megoldást is látni. Ilyen a jellegzetes oldalvonal, a kompakt kerékív, a nagy ajtókilincs, a motorháztetőbe integrált trapéz alakú hűtőmaszk, a kétszintes, mintázatlan üvegű első fényszórók, a sarkokra beforduló hátsó lámpák, valamint a csomagtartó fedele alatti krómcsík. Az új Vectra egyébként 10 centiméterrel hosszabb, és 5-tel magasabb, mint elődje, de nyomtávja is ugyanennyivel szélesebb lett. A csomagtér immár 500 literes, ami 51 literes bővülést jelent.

A méretbeli módosítások – a tengelytáv 6 centivel nőtt – eredménye a tágas utastér: négy felnőtt hosszú távon is kényelmesen utazhat a Vectrában. Hátratolt első üléseknél azonban a térdnek hátul nincs elég hely. A sofőr viszont érezheti, hogy az ő helyének kialakítására messzemenőkig odafigyeltek: a jól formázott, nagy ülések nyolc irányban állíthatók, a kormány két irányban mozog. A fontosabb kezelőszerveket a kormányra, illetve a vezető köré csoportosították, a kevésbé lényegesek a menüből érhetők el. A menü azonban menet közben kissé nehezen kezelhető, például a levegő útjának beállítása is többlépcsős folyamat, ami balesetveszélyes lehet. A Vectra a kategória egyik „legérzékenyebb” típusa: fejlett komputerrendszere 30 szenzoron keresztül vezényli az autót.

A Vectra erősebbik, közvetlen befecskendezéses turbódízele 125 lóerős, és 280 Nm-es nyomatékot ad le, ám nem veszi fel a versenyt a korszerű, adagolófúvókás vagy közös nyomócsöves dízelmotorokkal. A Vectra ezzel a motorral nem száguldásra (persze azt is lehet vele), hanem takarékos vezetésre sarkallja az embert. Ilyen csendes, kiváló szigetelésű autóban ritkán utazunk. No igen, a karosszéria merevsége is 74 százalékkal jobb az elődénél.

Az új Interaktív Vezetői Rendszerrel (IDS) az autó viselkedése a végletekig kiszámítható, sőt vészhelyzetben a három kerék szelektív fékezésére is képes ESP Plus avatkozik be. Az úttartás nagyon jó, az oldaldőlés csekély, a rugózás azonban nem tökéletes, az utasok felütéseket kénytelenek elviselni.

Az új Opel Vectra kellemes, rengeteg műszaki újítást tartalmazó, funkcionális autó. A Club felszereltséghez képest az Elegance 700 ezer forinttal kerül többe, a 2,2 DTI ára így kis jóakarattal még versenyképes.


Műszaki adatok

Jelleg: négyajtós, középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses dízelmotor, variálható geometriájú turbóval. Hengerenként négy szelep. 2171 cm3, 92 kW/125 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 280 Nm 1500–2750/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 11,3 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, fékasszisztens, TC Plus kipörgésgátló, ESP Plus. Elöl McPherson független felfüggesztés, négy lengőkaros hátsó felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4596 mm, szélesség 1798 mm, magasság 1460 mm, tengelytáv 2700 mm. Csomagtér 500/1050 liter. Üzemanyag 61 liter. Saját tömeg 1505 kg, megengedett össztömeg 1980 kg. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 215/55 R 16.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 206 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,8 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,7/5,2/6,5 liter, tesztfogyasztás 7,2 liter.


Gazdasági adatok

Alapár: 7 275 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, elektromosan állítható és fűthető külső tükör, komfortülések elöl, első/hátsó könyöktámasz, négyküllős multifunkciós bőrkormány, bőr váltógomb és kézifékkar, 9 hangszórós rádió CD-váltóval, elektromos ablakemelők, légkondicionáló, tempomat, ködlámpa, fedélzeti számítógép.

Extrák (bruttó, forint): napfénytető 206 300, elektronikus klíma 152 300, xenonlámpák 256 500, tolatóradar 196 000, levehető vonóhorog 179 500, bőrkárpit 453 300, esőérzékelő 39 900, fűthető első ülések 60 800.

Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli, 12 év átrozsdásodás ellen.

Szervizperiódus: 50 000 km

Kötelező biztosítás: 29 220 forint/negyedév.

Casco biztosítás (közelítő): 10 százalék lopás- és 100 forint törésönrésszel 28 335 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Opel Southeast Europe Kft.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo