Európában dúl a kishaszonjármű-láz: az eladások néhány év alatt megduplázódtak. Nem csoda, ezek a járművek sokoldalúak, és ma már modernek, attraktívak is. Az Opel ezért nagyon készült az új Combóval; jövő őszig három modellvariánsát dobja a piacra: az áruszállító után 2002 tavaszán az ötüléses Combo Combit, majd ősszel a nagy durranásnak ígérkező családi Combo Tourt. A legtöbb eladást azonban mégis az áruszállítótól remélik.
Az új Opel Combo a gyártó frissebb, dinamikusabb tervezési irányvonalát képviseli, legfőbb jellegzetessége a „Monocab” kiképzés. Az utastér és a raktér optikai egységbe olvad össze, tehát a szélvédő vonala a tetőtérben folytatódik. Ez a kialakítás nem megy a raktér és az átláthatóság rovására. A tervezők remekül eltalálták a formát. Domború, Corsára emlékeztető orr-rész, tiszta üvegű, fehér irányjelzőket magában foglaló első lámpákkal, nagyméretű szélvédő és új farkiképzés jellemzi leginkább a Combót. Mindemellett az alaktényezőt rekordalacsonyra, 0,35-ra szorították le a mérnökök.
A maximálisan 3200 literes, és 2,7 méter hosszú tárgy befogadására alkalmas raktér a hátsó, könnyen be- és kiakasztható kétszárnyú ajtón (itt egy szabványos raklap befér) és az utasoldali tolóajtón – csak a Comfort csomagban alapfelszerelés – át egyszerűen pakolható. Feláras és zseniális megoldás a FlexCargo rendszer, amely a hosszú tárgyak szállítását oldja meg az első, lehajtható támlájú ülés és a biztonsági rács egyik felének a vezetőhöz hajtható kombinációjával. Meglepődtünk azon, hogy a sofőr és utasa mekkora hellyel gazdálkodhat: az üléseket nagyvonalúan hátra lehet tolni, a támlát kényelmesen dönteni, és a plafon kézzel elérhetetlen magasságban van. Az üléshelyzet magasabb az átlagosnál, de ettől eltekintve a Combo abszolút személyautós kényelmet nyújt. A műszerfal is a Corsáét másolja. Igen, és bárcsak ilyen remek tükrök lennének minden autón!
A Combót háromféle motorral lehet megrendelni, 1,6-os benzinessel és két 1,7-es közvetlen befecskendezéses turbódízellel, amelyek átlagfogyasztása 6 liter alatt van. A legerősebb az Astrából átvett 87 lóerős benzines, amely mozgékonnyá teszi az autót, és bár magas fordulatszámokon zúg, nagyon kulturáltan működik. A Combo másik meglepetése a korszerű DSA-futómű és az üresen jóindulatúan feszes, nem pattogó rugózás. A jármű irányítása az elektromos szervokormánnyal (EPS) gyerekjáték, a váltó gyorsabb kapcsolásnál pontatlan, a fékek viszont első osztályúak.
A kompakt Opel Combo óriási rakterével, barátságos formájával, egyéni ötleteivel és nem utolsósorban személyautós tulajdonságaival hódíthat meg újabb százezres tömegeket. Ára is vevőcsalogató.
Műszaki adatok
Jelleg: kompakt kisáruszállító. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1589 cm3, 64 kW/87 LE 5400/min-nál. Max. nyomaték 138 Nm 3000/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektromos szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék. McPherson első futómű osztatlan alsó keresztlengőkarral, csatolt lengőkaros kettős U-profilú torziós hátsó futómű hosszlengőkarral. Kerékméret 5,5J x 14, gumiméret 175/65 R 14.
Méretek, súlyok: hosszúság 4323 mm, szélesség 1685 mm, magasság 1801 mm, tengelytáv 2716 mm, raktér hossza 1780/2700 mm. Raktér 2765/3200 liter. Üzemanyag 52 liter. Megengedett össztömeg max. 2000 kg, terhelhetőség 595, keményebb hátsó futóművel 810 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 164 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 14 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 10,2/6,4/7,8 liter, tesztfogyasztás 9 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Combo 3 ajtós): 2 227 840 forint + áfa.
Alapfelszereltség: vezető oldali légzsák, dönthető kormányoszlop, 3 küllős kormánykerék, rádió-előkészítés két hangszóróval, fordulatszámmérő, pollenszűrő, raktérelválasztó rács.
Extrák (bruttó, forint): biztonsági csomag (ABS, utasoldali légzsák, aktív fejtámlák) 242 900, funkciócsomag (állítható magasságú vezetőülés, fiók a jobb ülés alatt, hátsó ablaktörlő + fűthető üveg) 52 700, légkondicionáló 279 700, FlexCargo 65 000, jobb oldali tolóajtó 76 700, ködlámpa 50 700, központi zár 54 300.
Garancia: 1 év általános, 12 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 30 000 km.
Kötelező felelősségbiztosítás: 67 180 forint/év.
Casco biztosítás (közelítő értékek): 10 százalékos vagy 20 ezer forintos önrésszel 10 ezer forint/hó, 20 százalékos vagy 50 ezer forintos önrésszel 8 ezer forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Opel Southeast Europe
Opel Combo 1,6 - egy vonzó szállító
Az Opel az októberi budapesti autószalonon tartotta új Combo kisáruszállítójának ősbemutatóját. Az értékesítése nálunk ez év végén indul. Az elődjénél fiatalosabb és vonzóbb Combo a szemlélőben „személyautós” benyomást kelt, és vezethetősége is erre az érzésre utal. Ezt műszaki újításainak, megnövelt méreteinek és annak is köszönheti, hogy praktikusabb, mint volt.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.