Opel Combo 1,6 - egy vonzó szállító

Az Opel az októberi budapesti autószalonon tartotta új Combo kisáruszállítójának ősbemutatóját. Az értékesítése nálunk ez év végén indul. Az elődjénél fiatalosabb és vonzóbb Combo a szemlélőben „személyautós” benyomást kelt, és vezethetősége is erre az érzésre utal. Ezt műszaki újításainak, megnövelt méreteinek és annak is köszönheti, hogy praktikusabb, mint volt.

Európában dúl a kishaszonjármű-láz: az eladások néhány év alatt megduplázódtak. Nem csoda, ezek a járművek sokoldalúak, és ma már modernek, attraktívak is. Az Opel ezért nagyon készült az új Combóval; jövő őszig három modellvariánsát dobja a piacra: az áruszállító után 2002 tavaszán az ötüléses Combo Combit, majd ősszel a nagy durranásnak ígérkező családi Combo Tourt. A legtöbb eladást azonban mégis az áruszállítótól remélik.
Az új Opel Combo a gyártó frissebb, dinamikusabb tervezési irányvonalát képviseli, legfőbb jellegzetessége a „Monocab” kiképzés. Az utastér és a raktér optikai egységbe olvad össze, tehát a szélvédő vonala a tetőtérben folytatódik. Ez a kialakítás nem megy a raktér és az átláthatóság rovására. A tervezők remekül eltalálták a formát. Domború, Corsára emlékeztető orr-rész, tiszta üvegű, fehér irányjelzőket magában foglaló első lámpákkal, nagyméretű szélvédő és új farkiképzés jellemzi leginkább a Combót. Mindemellett az alaktényezőt rekordalacsonyra, 0,35-ra szorították le a mérnökök.

A maximálisan 3200 literes, és 2,7 méter hosszú tárgy befogadására alkalmas raktér a hátsó, könnyen be- és kiakasztható kétszárnyú ajtón (itt egy szabványos raklap befér) és az utasoldali tolóajtón – csak a Comfort csomagban alapfelszerelés – át egyszerűen pakolható. Feláras és zseniális megoldás a FlexCargo rendszer, amely a hosszú tárgyak szállítását oldja meg az első, lehajtható támlájú ülés és a biztonsági rács egyik felének a vezetőhöz hajtható kombinációjával. Meglepődtünk azon, hogy a sofőr és utasa mekkora hellyel gazdálkodhat: az üléseket nagyvonalúan hátra lehet tolni, a támlát kényelmesen dönteni, és a plafon kézzel elérhetetlen magasságban van. Az üléshelyzet magasabb az átlagosnál, de ettől eltekintve a Combo abszolút személyautós kényelmet nyújt. A műszerfal is a Corsáét másolja. Igen, és bárcsak ilyen remek tükrök lennének minden autón!
A Combót háromféle motorral lehet megrendelni, 1,6-os benzinessel és két 1,7-es közvetlen befecskendezéses turbódízellel, amelyek átlagfogyasztása 6 liter alatt van. A legerősebb az Astrából átvett 87 lóerős benzines, amely mozgékonnyá teszi az autót, és bár magas fordulatszámokon zúg, nagyon kulturáltan működik. A Combo másik meglepetése a korszerű DSA-futómű és az üresen jóindulatúan feszes, nem pattogó rugózás. A jármű irányítása az elektromos szervokormánnyal (EPS) gyerekjáték, a váltó gyorsabb kapcsolásnál pontatlan, a fékek viszont első osztályúak.

A kompakt Opel Combo óriási rakterével, barátságos formájával, egyéni ötleteivel és nem utolsósorban személyautós tulajdonságaival hódíthat meg újabb százezres tömegeket. Ára is vevőcsalogató.


Műszaki adatok

Jelleg: kompakt kisáruszállító. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1589 cm3, 64 kW/87 LE 5400/min-nál. Max. nyomaték 138 Nm 3000/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektromos szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék. McPherson első futómű osztatlan alsó keresztlengőkarral, csatolt lengőkaros kettős U-profilú torziós hátsó futómű hosszlengőkarral. Kerékméret 5,5J x 14, gumiméret 175/65 R 14.

Méretek, súlyok: hosszúság 4323 mm, szélesség 1685 mm, magasság 1801 mm, tengelytáv 2716 mm, raktér hossza 1780/2700 mm. Raktér 2765/3200 liter. Üzemanyag 52 liter. Megengedett össztömeg max. 2000 kg, terhelhetőség 595, keményebb hátsó futóművel 810 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 164 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 14 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 10,2/6,4/7,8 liter, tesztfogyasztás 9 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Combo 3 ajtós): 2 227 840 forint + áfa.

Alapfelszereltség: vezető oldali légzsák, dönthető kormányoszlop, 3 küllős kormánykerék, rádió-előkészítés két hangszóróval, fordulatszámmérő, pollenszűrő, raktérelválasztó rács.

Extrák (bruttó, forint): biztonsági csomag (ABS, utasoldali légzsák, aktív fejtámlák) 242 900, funkciócsomag (állítható magasságú vezetőülés, fiók a jobb ülés alatt, hátsó ablaktörlő + fűthető üveg) 52 700, légkondicionáló 279 700, FlexCargo 65 000, jobb oldali tolóajtó 76 700, ködlámpa 50 700, központi zár 54 300.

Garancia: 1 év általános, 12 év átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: 30 000 km.

Kötelező felelősségbiztosítás: 67 180 forint/év.

Casco biztosítás (közelítő értékek): 10 százalékos vagy 20 ezer forintos önrésszel 10 ezer forint/hó, 20 százalékos vagy 50 ezer forintos önrésszel 8 ezer forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Opel Southeast Europe

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo