Opel Astra Coupé Turbo Irmscher - mint a villám

Az Opel Astra Coupét az olasz Bertone stúdió tervezte. Alapállapotban nem kirívó jelenség, akár hétköznapi Astrát is láthatunk benne. Ha viszont a gyár i-Line optikai csomagjával vértezzük fel, feltűnő sportkupé lesz belőle. Az új fizimiskához pedig a kétliteres turbómotor passzol igazán.

A nagy hagyományú Irmscher tuningműhely egy ideje már az Opel hivatalos beszállítója, így termékeit bármelyik Opel márkakereskedésben megtaláljuk. Az i-Line sorozatét is, mely kiegészítőkkel kívül-belül szebbé, sportosabbá tehető az áramvonalas Astra Coupé, amely az öltöztetés után garantáltan magára vonja a közlekedők figyelmét. Kívülről az új első lökhárító és a hátsólökhárító-rátét, az oldalküszöbök, a hátsó szárny, a dupla kipufogó és a diszkrét „i” betű a hűtőrácson adja az Irmscher-többletet, s az összképet a feláras 17 colos könnyűfém kerekek teszik teljessé.

Az Astra Coupé egyáltalán nem szűk autó, a csomagtartója pedig különösen tágas. Legtöbbször kettő, néha 2+2 személy utazhat benne, amit a vaskos hátsó kardánbox tesz egyértelművé. A beszállást hátra a kivételesen hosszú ajtók és a dönthető ülések segítik. Az első, gerinctámaszos sportülések jól tartják a testet, és minden testmagassághoz kényelmesek. Az alacsonyabb tető miatt lejjebb kell süllyeszteni az üléseket, de a vezetési pozíció a két irányban állítható kormány miatt gyorsan kialakítható. Szépek a fehér számlapos műszerek, az Irmscher feliratos fémpedálok, ám a középen végigfutó szürke, fémhatású díszítőelemek az olcsóság hatását keltik. Egy-két burkolat mozog, néhol zörög, az ablak nyikorog; az összeszerelési minőség általában lehetne jobb is egy ilyen autóban.

Az élvezetek forrása a kétliteres, 192 lóerős, nagynyomású turbós benzinmotor, amely vehemensen, egyenletesen gyorsítja az 1,3 tonnás testet. Gyorsulásnál nem érezhető turbólyuk, az erőforrás tiszta, sportos hangja pedig csak visszafogottan jut az utastérbe. A hangolt kipufogó hűen tolmácsolja a motor indulatait. Az Opellel élmény a haladás, még akkor is, ha nagy sebességnél a kormány kissé könnyű, és a futómű nem elég kemény (persze így nem nélkülözi a menetkényelmet, és jobban tűri az úthibákat). A széles és peres gumik, a futómű kanyarban, gázzal autózva stabilan tartják az autót, előremenetben viszont ilyenkor erősen kell fogni a kormányt. Az autót akarattal sem lehet kihozni a sodrából, mert a kikapcsolhatatlan ESP meghiúsít minden csúsztatási kísérletet. Sajnos, a váltó pontatlanul jár, és a fékek teljesítménye sem ennyi lóerőre szabott.

Az Opel Astra Coupé Turbo Irmscher munkába járásra is alkalmas sportautó. Mindenki megcsodálja, ráadásul beltere is elég nagy. A 7,6 milliós vételára mellé, amely arányban van a hasonló élményt nyújtó roadsterrel, az Irmscher kiegészítőkért további 750 ezer forintot kell leszurkolni. A Coupé Turbo viszont garantáltan egy ékszer marad, az Opelek jó értéktartásával.


Műszaki adatok

Jelleg: alsó-középkategóriás sportkupé. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros, négyhengeres, benzines turbómotor köztes hűtővel. Hengerenként négy szelep. 1998 cm3, 141 kW/192 LE 5400/percnél. Max. nyomaték 250 Nm 1950/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, TC Plus kipörgésgátló, ESP. Kerékméret 7,5J x 17, gumiméret 215/45 ZR 17.

Méretek, súlyok: hosszúság 4267 mm, szélesség 1709 mm, magasság 1390 mm, tengelytáv 2606 mm. Csomagtér 460/1150 liter. Saját tömeg 1365 kg, megengedett össztömeg 1660 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 245 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,5 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 12,5/6,8/8,9 liter, tesztfogyasztás 12 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Opel Astra Coupé Turbo Bertone): 7 603 400 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 2 légzsák, légkondicionáló, sportos felfüggesztés + sportalváz hátul, állítható magasságú sportülések elöl, állítható magasságú és dönthető kormány, elektromosan állítható és fűthető, fényezett külső tükrök, elektromos ablakok, fedélzeti számítógép, aktív fejtámlák elöl, könyöktámasz hátul, tempomat, bőrkormány, kormányról vezérelhető CAR400 rádió, ködlámpa.

Extrák (bruttó, forint): oldallégzsákok 91 700, elektronikus klíma 145 400, napfénytető 180 200, 3 küllős sportkormány 25 900, xenonlámpák 260 300, bőrkárpit 491 200.

Garancia: 1 év km-korlátozás nélküli, 1 év Opel Assistance (meghosszabbíthatók).

Szervizperiódus: 30 000 km.

Kötelező biztosítás: 88 800 forint/év.

Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel kb. 29 000 forint/hó, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel kb. 23 000 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Opel Southeast Europe

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo