On-line vagy papír? - Médiafogyasztási szokások

Fenyegeti-e Magyarországon a hagyományos média pozícióit az internet? Egyelőre nem - állítja Bacher János, a GfK Piackutató Intézet területvezetője -, csak a közeljövőben internetezni kezdő fiatalok körében számíthatunk a maitól eltérő médiafogyasztási szokásokra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A GfK Piackutató Intézet 2000 második félévéi felmérése szerint Magyarországon egyelőre nem változott az emberek viszonya a hagyományos médiához, pedig az internetet használók száma, ha nem is robbanásszerűen, de folyamatosan emelkedik, és öt év alatt megkétszereződött, így ma már meghaladja az egymilliót.
A begyűjtött adatok alapján közel 1,2 millió felnőtt rendelkezik internet-hozzáféréssel, azaz a 15 évesnél idősebb népesség 14 százaléka (1998-ban még csak 9 százaléka). Kétharmaduk használja kisebb-nagyobb rendszerességgel a világhálót. Emelkedik az internethasználat gyakorisága és az internetezők által az erre a tevékenységre fordított idő is. Az újságolvasásra fordított időt, illetve a televíziós és rádiós közönségkutatási felméréseket elemezve azonban kiderült, hogy ez nem csökken, sőt a kereskedelmi televíziók 1997-es megjelenése óta esetükben emelkedő tendencia figyelhető meg.
Az internet felhasználásában leginkább érintett csoport a 18-29 éves, legalább érettségivel rendelkező budapesti férfiaké. Ők azok, akik legrégebben, a legnagyobb intenzitással használják a világhálót. Ám az hagyományos médiafogyasztásukat vizsgálva náluk sem igazán rajzolódik ki egyértelmű tendencia az egyes médiatípusok fogyasztásában. Mert bár egyre kevesebb időt fordítanak televíziónézésre és rádióhallgatásra, ez természetesen nem írható teljesen az internet elterjedésének rovására. Ez a hatás leginkább a lappiacot érintheti. A fiatalok körében ugyanis az internet-hozzáféréssel rendelkezők száma jócskán meghaladja a napilapot olvasókét.

B. E.

Forrás: Nemzeti Média Analízis – NetSurvey Online Monitor

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo