Négyes fölé: Citroen C4 1,6 HDi SX

A Citroen C4 új színfolt a népes alsó-középkategóriában, ahol bátran összemérheti erejét olyan társakkal, mint az Opel Astra, a Volkswagen Golf vagy a Ford Focus. A franciák újító szellemét feltámasztó C4 telis-tele van jobbnál jobb ötletekkel, 1,6-os HDi motorral pedig talán a legjobb választás.

A C4 ötajtós ferde hátú és kupékarosszériával kapható. Az egymástól eltérő két stílus két különböző célcsoportot szólít meg. Az ötajtós változat kiegyensúlyozott formájú, igazi családi autó; a motorháztető feszes vonalvezetése az erősen döntött szélvédőívben, majd az íves tetőn át folytatódik. A harmonikus benyomást erősítik a nyújtott ablakok is. Letisztult formája ellenére az ötajtós C4-es korántsem unalmas autó: markáns vonalvezetése dinamikus megjelenésűvé is teszi.

A márka új formanyelve elsősorban az orr-résznél fedezhető fel, ahol a bumeráng alakú első fényszórók és a krómozott, Citroen-emblémát formázó hűtőrács vonzza a tekintetet. A visszapillantó tükrök is egyediek, az irányjelzők pedig nem a tükörházban, hanem a talapzaton kaptak helyet. A hátsó lámpák alakja szintén formabontó, és illik a C4-hez, amely valóban szép, áramvonalas autó lett (cw 0,29).

A Peugeot 307-es padlólemezére épülő C4 belső helykínálatára nem lehet panasz. Négy magas növésű felnőtt elfér benne, teljesen hátratolt első ülések mögött is még 17 centiméteres lábtér marad. A meredek szélvédőív ellenére elöl szellős a fejtér, és a hátul ülőknek sem kell lemondaniuk a kényelemről. Beletelik kis időbe, míg a sofőr a vezetőhelyet magára szabja, de középkonzol így is nyomja a térdét. A C4-ből minden irányban jól ki lehet látni, pusztán a vastag A oszlop takar sokat kanyarban. A csomagtartó űrmérete elmarad a kategória átlagától, viszont jól pakolható. Az utastér a praktikumot sem nélkülözi, tele van rakodóhelyekkel, és könnyen alakítható. A lényeg az a sok elmés és újszerű megoldás, ami igazán Citroenné és szerethetővé teszi az autót. Ilyen a rögzített kormányagy (csak a karima forog), a műszerfal közepére helyezett, nappal a természetes fényt áteresztő digitális sebességmérő vagy a beépített illatosító, ahol a befújás intenzitása szabályozható, vagy meg is szüntethető.

Tesztautónkban a piacon az egyik legjobb képességű erőforrás, a PSA Peugeot Citroen - Ford által elterjedten használt - dízelmotor dolgozott. A C4 ennek 92 lóerős változatával is megvásárolható, bár csak szerényebb felszereltséggel. A 110 lóerős HDi-vel a C4 nagyon jól vezethető: az erőforrás nagyszerű természete miatt városban kétezres fordulatszámoknál elváltogatva közlekedhetünk. Az ötfokozatú váltó hosszú áttételei miatt a legtöbbször amúgy sem pörgetjük 2500-as fordulat fölé a motort, ahonnét az egyébként is erősebb hangszínre váltana. Ettől még az 1,6-os HDi jól gyorsít, sokáig pörgethető, autópályán pedig csak 160 kilométer/óra felett esik vissza a lendülete. A pozitív összképet javítja a normális, hatékony csillapítású rugózás és a biztonságos futómű. A C4 húzós kanyarokban kiválóan vizsgázik, nem imbolyog, nem akar kitörni, hanem tartja az ívet; határhelyzetben pedig nem túlzottan alulkormányzott.

A Citroen a C4-gyel végre olyan autót épített, amely vonzó megjelenésével és egyéni ötleteivel hívja fel magára a figyelmet, de műszaki felkészültségét és minőségét tekintve is az élbolyban foglal helyet. Ára is ezt tükrözi.

 

Műszaki adatok

  • Jelleg: alsó-középkategóriás ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria, keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
  • Hajtómű: soros négyhengeres, közös nyomócsöves (common rail) turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1560 cm3, 80 kW/109 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 260 Nm 1750/percnél.
  • Változó rásegítésű szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, REF fékerőelosztó, AFU vészfékrásegítő, ASR, ESP. Elöl pseudo McPherson független felfüggesztés alsó lengőkarokkal, hátul független felfüggesztés hosszlengőkarokkal.
  • Méretek, súlyok: hosszúság 4273 mm, szélesség 1773 mm, magasság 1471 mm, tengelytáv 2608 mm. Saját tömeg 1270 kg, megengedett össztömeg 1800 kg. Csomagtér 320/1023 liter. Gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 60 liter.
  • Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 192 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11,2 mp, fogyasztás 6/4/4,7 liter, tesztfogyasztás 6,5 liter.

Gazdasági adatok

 

  • Alapár (C4 1,6 HDi SX): 4 930 000 forint.
  • Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, manuális klíma, első elektromos ablakemelők, motoros külső tükrök, fedélzeti számítógép, négy irányban állítható multifunkciós kormány, állítható magasságú vezetőülés, sebességtartó és -korlátozó berendezés, belsőtér-illatosító, kétszínű szövetkárpit, ködfényszórók, CD-rádió 6 hangszóróval.
  • Extrák (bruttó, forint): automataklíma-csomag (klíma, automata ablaktörlő és világítás, sötétedő belső tükör) 160 000, hátsó elektromos ablakemelők 50 000, tolatóradar 80 000, fűthető első ülések 60 000, 16" könnyűfém felnik 140 000, CD-váltó CD tárolós kartámasszal 110 000.
  • Garancia: 2 év teljes körű.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo