Négyes fölé: Citroen C4 1,6 HDi SX

A Citroen C4 új színfolt a népes alsó-középkategóriában, ahol bátran összemérheti erejét olyan társakkal, mint az Opel Astra, a Volkswagen Golf vagy a Ford Focus. A franciák újító szellemét feltámasztó C4 telis-tele van jobbnál jobb ötletekkel, 1,6-os HDi motorral pedig talán a legjobb választás.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A C4 ötajtós ferde hátú és kupékarosszériával kapható. Az egymástól eltérő két stílus két különböző célcsoportot szólít meg. Az ötajtós változat kiegyensúlyozott formájú, igazi családi autó; a motorháztető feszes vonalvezetése az erősen döntött szélvédőívben, majd az íves tetőn át folytatódik. A harmonikus benyomást erősítik a nyújtott ablakok is. Letisztult formája ellenére az ötajtós C4-es korántsem unalmas autó: markáns vonalvezetése dinamikus megjelenésűvé is teszi.

A márka új formanyelve elsősorban az orr-résznél fedezhető fel, ahol a bumeráng alakú első fényszórók és a krómozott, Citroen-emblémát formázó hűtőrács vonzza a tekintetet. A visszapillantó tükrök is egyediek, az irányjelzők pedig nem a tükörházban, hanem a talapzaton kaptak helyet. A hátsó lámpák alakja szintén formabontó, és illik a C4-hez, amely valóban szép, áramvonalas autó lett (cw 0,29).

A Peugeot 307-es padlólemezére épülő C4 belső helykínálatára nem lehet panasz. Négy magas növésű felnőtt elfér benne, teljesen hátratolt első ülések mögött is még 17 centiméteres lábtér marad. A meredek szélvédőív ellenére elöl szellős a fejtér, és a hátul ülőknek sem kell lemondaniuk a kényelemről. Beletelik kis időbe, míg a sofőr a vezetőhelyet magára szabja, de középkonzol így is nyomja a térdét. A C4-ből minden irányban jól ki lehet látni, pusztán a vastag A oszlop takar sokat kanyarban. A csomagtartó űrmérete elmarad a kategória átlagától, viszont jól pakolható. Az utastér a praktikumot sem nélkülözi, tele van rakodóhelyekkel, és könnyen alakítható. A lényeg az a sok elmés és újszerű megoldás, ami igazán Citroenné és szerethetővé teszi az autót. Ilyen a rögzített kormányagy (csak a karima forog), a műszerfal közepére helyezett, nappal a természetes fényt áteresztő digitális sebességmérő vagy a beépített illatosító, ahol a befújás intenzitása szabályozható, vagy meg is szüntethető.

Tesztautónkban a piacon az egyik legjobb képességű erőforrás, a PSA Peugeot Citroen - Ford által elterjedten használt - dízelmotor dolgozott. A C4 ennek 92 lóerős változatával is megvásárolható, bár csak szerényebb felszereltséggel. A 110 lóerős HDi-vel a C4 nagyon jól vezethető: az erőforrás nagyszerű természete miatt városban kétezres fordulatszámoknál elváltogatva közlekedhetünk. Az ötfokozatú váltó hosszú áttételei miatt a legtöbbször amúgy sem pörgetjük 2500-as fordulat fölé a motort, ahonnét az egyébként is erősebb hangszínre váltana. Ettől még az 1,6-os HDi jól gyorsít, sokáig pörgethető, autópályán pedig csak 160 kilométer/óra felett esik vissza a lendülete. A pozitív összképet javítja a normális, hatékony csillapítású rugózás és a biztonságos futómű. A C4 húzós kanyarokban kiválóan vizsgázik, nem imbolyog, nem akar kitörni, hanem tartja az ívet; határhelyzetben pedig nem túlzottan alulkormányzott.

A Citroen a C4-gyel végre olyan autót épített, amely vonzó megjelenésével és egyéni ötleteivel hívja fel magára a figyelmet, de műszaki felkészültségét és minőségét tekintve is az élbolyban foglal helyet. Ára is ezt tükrözi.

 

Műszaki adatok

  • Jelleg: alsó-középkategóriás ferde hátú autó. Önhordó acélkarosszéria, keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
  • Hajtómű: soros négyhengeres, közös nyomócsöves (common rail) turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1560 cm3, 80 kW/109 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 260 Nm 1750/percnél.
  • Változó rásegítésű szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, REF fékerőelosztó, AFU vészfékrásegítő, ASR, ESP. Elöl pseudo McPherson független felfüggesztés alsó lengőkarokkal, hátul független felfüggesztés hosszlengőkarokkal.
  • Méretek, súlyok: hosszúság 4273 mm, szélesség 1773 mm, magasság 1471 mm, tengelytáv 2608 mm. Saját tömeg 1270 kg, megengedett össztömeg 1800 kg. Csomagtér 320/1023 liter. Gumiméret 205/55 R 16. Üzemanyag 60 liter.
  • Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 192 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11,2 mp, fogyasztás 6/4/4,7 liter, tesztfogyasztás 6,5 liter.

Gazdasági adatok

 

  • Alapár (C4 1,6 HDi SX): 4 930 000 forint.
  • Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, manuális klíma, első elektromos ablakemelők, motoros külső tükrök, fedélzeti számítógép, négy irányban állítható multifunkciós kormány, állítható magasságú vezetőülés, sebességtartó és -korlátozó berendezés, belsőtér-illatosító, kétszínű szövetkárpit, ködfényszórók, CD-rádió 6 hangszóróval.
  • Extrák (bruttó, forint): automataklíma-csomag (klíma, automata ablaktörlő és világítás, sötétedő belső tükör) 160 000, hátsó elektromos ablakemelők 50 000, tolatóradar 80 000, fűthető első ülések 60 000, 16" könnyűfém felnik 140 000, CD-váltó CD tárolós kartámasszal 110 000.
  • Garancia: 2 év teljes körű.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo