Mutasd a webed, s… megmondom?

Mivel divat, ma már nem nehéz rábeszélni egy céget, hogy csináltasson weboldalt, ám ha ilyenkor azzal érvelünk, hogy ettől biztosan növekedni fog az ismertsége és a forgalma, tízből kilencen sorolják az ellenpéldákat. Ellenpéldák valóban vannak. Csakhogy nem azt igazolják, hogy az internetes megjelenés nem hatékony marketingeszköz, hanem azt, hogy akik foglalkoztak vele, azok nem tudták összhangba hozni a webkészítés és a marketing tudományát.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Minimum három szempontnak meg kell felelnie a vállalkozásnak, hogy weboldala elérje a célját – állítja Lőrincz Zoltán, a Worldsites Hungary internetmarketing-tanácsadója. Jelesül: alkalmaznia kell a fejlett technológiát, gondoskodnia kell webhelye forgalmáról, és tanácsadást kell nyújtania a weben keresztül. A szakember szerint a magyar vállalatok jellemzően beérik az első feltétel teljesítésével, és a másik kettőre már nem fordítanak figyelmet. De vajon miként növelhető egy weboldal látogatottsága?

Egy felmérés szerint az oldalakra látogatók 4 százalékának a figyelmét hívta fel a webcímre nyomtatott hirdetés, 8 százalék látta-hallotta televízióban, rádióban, 20 százaléka az interneten másutt elhelyezett bannerekből szerzett róla tudomást, 32 százalék ismerősétől hallotta, 36 százalékának pedig internetes tartalomkereső dobta ki a címet.

A tartalom a fontos
Ha tehát a cég azt szeretné, hogy minél többen találják meg a világhálón róla elhelyezett információkat, gondoskodnia kell róla, hogy a tartalomkeresők minél több kulcsszó alapján és lehetőleg az első találatok között találják meg az anyagait. Ezután a látogatónak friss információt kell nyújtani. Nézzünk szét ebből a szempontból a magyar website-okon! Lehangoló lesz az eredmény, pedig – ismét csak egy felmérés szerint – a befolyásoló tényezők között a megkérdezettek 55 százaléka a frissességet tartja a legfontosabbnak. Az anyagok gyors letölthetőségét emelték ki 58 százalékban, a weboldal könnyű kezelhetőségét 65, a minőségi tartalmat pedig 75 százalék említette. Vagyis: „átütő erejű tartalom kell ahhoz, hogy megnyerjük a figyelemfelkeltő háborút, és új látogatókat vonzzunk a honlapunkra” – fogalmazott a szakirodalomból merítve Lőrincz Zoltán. A legújabb technológia alkalmazása vonzó, a látványos grafika vonzó, de az ami ott tartja a figyelmet: a tartalom.

Összhangban a marketinggel
Mindezekből egyértelműen következik, hogy nem vonzó a webhely, ha közismert információt tesz közzé, ha brosúra jellegű, ha gyenge a desing-ja, ha a tartalmát nem frissítik, nincs karbantartva, ha lassú a letölthetőség, ha nem működő linkek vannak az oldalon (gyakori hiba, hogy felteszik a cégek a logót, és nem linknek szánják), ha nincs visszacsatolási lehetőség (ez még akkor is igaz, ha a látogató küldhet ugyan a céghez e-mailt, de arra nem kap választ), és talán a legfontosabb, egyben az egyik leggyakoribb hiba: ha a weboldalnak nincs kapcsolata az üzleti és marketingstratégiával, és így a látogató nem tudja azonosítani magával a céggel.

„Az internet alkalmazását összhangba kell hozni a cég üzleti stratégiájával, be kell építeni a cég marketingkommunikációjába” – hangsúlyozza Lőrincz Zoltán. Számolni kell vele a hirdetések, a reklámanyagok, a direct-mail-akciók megtervezésétől kezdve a piackutatáson, PR-tevékenységen át a kiállításokon való megjelenésig, a marketing valamennyi területén.

Betartandó szabályok
A szakember szerint a cégek, meglepő módon, igen gyakran mulasztják el mérni az internetes marketing eredményét, holott például a látogatók számlálása csak egy apró szoftverigazítást igényel, és ebből az egyetlen adatból is számos következtetés levonható.

Ahhoz, hogy a jövőben egyre kevesebb példát lehessen találni arra, hogy van ugyan a cégnek weboldala, az azonban még sincs pozitív hatással az értékesítésre, csupán egyetlen igazságot kell elfogadnunk: az internetes megjelenésnek – csakúgy, mint más szakterületeknek – megvannak a maga szabályai, amelyeket be kell tartani.

(l. r.)

A weboldal sikerének titka
Játékok elhelyezése: 20%
Friss információ :55%
Gyors letölthetőség: 58%
Könnyű használat: 65%
Minőségi tartalom: 75%

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo