Mutasd a webed, s… megmondom?

Mivel divat, ma már nem nehéz rábeszélni egy céget, hogy csináltasson weboldalt, ám ha ilyenkor azzal érvelünk, hogy ettől biztosan növekedni fog az ismertsége és a forgalma, tízből kilencen sorolják az ellenpéldákat. Ellenpéldák valóban vannak. Csakhogy nem azt igazolják, hogy az internetes megjelenés nem hatékony marketingeszköz, hanem azt, hogy akik foglalkoztak vele, azok nem tudták összhangba hozni a webkészítés és a marketing tudományát.

Minimum három szempontnak meg kell felelnie a vállalkozásnak, hogy weboldala elérje a célját – állítja Lőrincz Zoltán, a Worldsites Hungary internetmarketing-tanácsadója. Jelesül: alkalmaznia kell a fejlett technológiát, gondoskodnia kell webhelye forgalmáról, és tanácsadást kell nyújtania a weben keresztül. A szakember szerint a magyar vállalatok jellemzően beérik az első feltétel teljesítésével, és a másik kettőre már nem fordítanak figyelmet. De vajon miként növelhető egy weboldal látogatottsága?

Egy felmérés szerint az oldalakra látogatók 4 százalékának a figyelmét hívta fel a webcímre nyomtatott hirdetés, 8 százalék látta-hallotta televízióban, rádióban, 20 százaléka az interneten másutt elhelyezett bannerekből szerzett róla tudomást, 32 százalék ismerősétől hallotta, 36 százalékának pedig internetes tartalomkereső dobta ki a címet.

A tartalom a fontos
Ha tehát a cég azt szeretné, hogy minél többen találják meg a világhálón róla elhelyezett információkat, gondoskodnia kell róla, hogy a tartalomkeresők minél több kulcsszó alapján és lehetőleg az első találatok között találják meg az anyagait. Ezután a látogatónak friss információt kell nyújtani. Nézzünk szét ebből a szempontból a magyar website-okon! Lehangoló lesz az eredmény, pedig – ismét csak egy felmérés szerint – a befolyásoló tényezők között a megkérdezettek 55 százaléka a frissességet tartja a legfontosabbnak. Az anyagok gyors letölthetőségét emelték ki 58 százalékban, a weboldal könnyű kezelhetőségét 65, a minőségi tartalmat pedig 75 százalék említette. Vagyis: „átütő erejű tartalom kell ahhoz, hogy megnyerjük a figyelemfelkeltő háborút, és új látogatókat vonzzunk a honlapunkra” – fogalmazott a szakirodalomból merítve Lőrincz Zoltán. A legújabb technológia alkalmazása vonzó, a látványos grafika vonzó, de az ami ott tartja a figyelmet: a tartalom.

Összhangban a marketinggel
Mindezekből egyértelműen következik, hogy nem vonzó a webhely, ha közismert információt tesz közzé, ha brosúra jellegű, ha gyenge a desing-ja, ha a tartalmát nem frissítik, nincs karbantartva, ha lassú a letölthetőség, ha nem működő linkek vannak az oldalon (gyakori hiba, hogy felteszik a cégek a logót, és nem linknek szánják), ha nincs visszacsatolási lehetőség (ez még akkor is igaz, ha a látogató küldhet ugyan a céghez e-mailt, de arra nem kap választ), és talán a legfontosabb, egyben az egyik leggyakoribb hiba: ha a weboldalnak nincs kapcsolata az üzleti és marketingstratégiával, és így a látogató nem tudja azonosítani magával a céggel.

„Az internet alkalmazását összhangba kell hozni a cég üzleti stratégiájával, be kell építeni a cég marketingkommunikációjába” – hangsúlyozza Lőrincz Zoltán. Számolni kell vele a hirdetések, a reklámanyagok, a direct-mail-akciók megtervezésétől kezdve a piackutatáson, PR-tevékenységen át a kiállításokon való megjelenésig, a marketing valamennyi területén.

Betartandó szabályok
A szakember szerint a cégek, meglepő módon, igen gyakran mulasztják el mérni az internetes marketing eredményét, holott például a látogatók számlálása csak egy apró szoftverigazítást igényel, és ebből az egyetlen adatból is számos következtetés levonható.

Ahhoz, hogy a jövőben egyre kevesebb példát lehessen találni arra, hogy van ugyan a cégnek weboldala, az azonban még sincs pozitív hatással az értékesítésre, csupán egyetlen igazságot kell elfogadnunk: az internetes megjelenésnek – csakúgy, mint más szakterületeknek – megvannak a maga szabályai, amelyeket be kell tartani.

(l. r.)

A weboldal sikerének titka
Játékok elhelyezése: 20%
Friss információ :55%
Gyors letölthetőség: 58%
Könnyű használat: 65%
Minőségi tartalom: 75%

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo