Mobile messaging

Az egyik oldalon adott a vállalat, a maga informatikai rendszereivel, az azokban meglévő információkkal. A másik oldalon adottak a vállalatnak a helyhez kötött informatikai eszközöktől távol lévő dolgozói vagy partnerei, akiknek azonban folyamatosan szükségük van adatokra, információkra. Hogyan kerülhet a kettő egymással folyamatos kapcsolatba? A mobil messaging segítségével.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Aligha akad olyan ember Magyarországon, aki ne tudná, mi az az SMS. Hamarosan azonban új fogalmakkal kell a szakma után a laikusoknak is megismerkedniük, mégpedig az EMS-sel és az MMS-sel. Ugyanis a mobil kommunikáció folyamatos fejlesztése következtében nemcsak rövid szöveges üzenetek (SMS) küldésére van ma már lehetőség, hanem hangot és képet is pillanatok alatt eljuttathatunk (EMS) a címzetthez; illetve a közeljövőben multimédiás készülékekre küldhetünk mindenféle anyagot, többek között mozgófilmet is (MMS). S ezek a szolgáltatások természetesen határtalan lehetőségeket teremtenek az üzleti életben – magyarázza az E-Group Magyarország Rt. két munkatársa, Malcsiner Péter vezérigazgató-helyettes és Domján István üzletágvezető.

Alkalmazási lehetőségek

A mobile messaging (szó szerinti fordításban mobil üzenetküldés, ám az angol szakkifejezés ennél lényegesen bővebb tartalmat takar) alkalmazási területei az egyszerű üzenetküldéstől a szórakoztatáson át (például játéklehetőségek) a helyi tájékozódáson keresztül (amikor esetleg arra vagyunk kíváncsiak, hol van a legközelebbi étterem vagy bank) a kereskedelmi funkciókig (mondjuk, ha árlistára van szükségünk), az interneten meglévő tartalmak eléréséig terjed. Illetve van még egy nagy területe, amiről cikkünk lényegében szólni szeretne, ez pedig a „corporate”, vagyis amikor egy vállalat működésének a hatékonysága növelhető általa. A szakirodalom szerint három-négy éven belül a mobil kommunikációs üzletág kilencven százaléka összpontosul majd erre a területre.
Hogyan működik? Az egyik oldalon adott a vállalat, a maga informatikai rendszereivel, az azokban meglévő információkkal. A másik oldalon adottak a vállalatnak a helyhez kötött informatikai eszközöktől távol lévő dolgozói vagy partnerei, akiknek azonban folyamatosan szükségük van adatokra, információkra. Ezeket eddig megkaphatták telefonon, faxon vagy ha a dokumentálás miatt ezek nem megfelelőek, a központi telephelyen, mielőtt szétszéledtek volna a tényleges „munkahelyeikre”. A mobiltelefonok egyre korszerűbb típusai vagy a különféle palmtopok és egyéb intelligens mobil eszközök azonban már lehetővé teszik, hogy akár a központi rendszerben meglévő információkat is közvetlenül megkaphassák. „Akár”, ugyanis ahhoz, hogy ez valóban így legyen, szükség van olyan közvetítő rendszerekre, amelyek automatikusan kiszűrik, átalakítják és a központi rendszerek és a mobileszközök között oda-vissza továbbítják a kívánt információkat. Erre a közvetítői szolgáltatásra szakosodott egyébként az E-Group egyik üzletága is – mondja Domján István –, vállalva a rendszer kialakítását és igény szerint magát az üzemeltetést.

Két új program

Legújabb termékfejlesztéseik egyik eredménye az értékesítési ügynököknek szóló adatátviteli programcsomag; a másik az interaktív promóciós akciókat lebonyolító rendszer. (Például az adott cég folyamatosan feladványokat küld a megcélzott vevőkörének a mobiltelefonjára; a helyes válaszokért pontokat lehet gyűjteni, és azok azonnal átválthatók valamilyen nyereményre. Ennek a technikai lebonyolítására képes a rendszer.) Ez nem azonos a már Magyarországon is terjedőben lévő SMS-reklámokkal, amelyekről Malcsiner Péter úgy vélekedik, hogy az internetes bannerekhez hasonlóan csak akkor lesz jövőjük, ha a klasszikus marketing (One–to-Many kommunikáció) eszközével ellentétben igény szerint és ügyfélre szabva alkalmazzák (One-to-One kommunikáció). Az SMS-en alapuló promóciós kampányok lebonyolítását sokszor az adott vállalat reklámügynökségével közösen végzik.
Az E-Group tanácsadói és fejlesztői a megrendelő cég problémáit meghallgatva dolgoznak ki ügyfélre szabott megoldásokat, amelyek költséghatékonysághoz és a folyamatok optimalizált működéséhez segítik az adott céget.

Előnye és gátja

A mobile messaging legfontosabb előnye természetesen a gyorsaság, de legalább ennyire fontos, hogy mivel a mobil eszközök a központi rendszerben meglévő adatokat továbbítják a felhasználóknak, tehát az információk nem kerülnek be kisebb, helyi rendszerekbe, egy országos hálózatnál sem fordulhat elő, hogy a vidéki képviseletek egyik felében már az új, míg a másik felében még a régi adatokkal dolgoznak.

Az SMS-ek és EMS-ek terjedésének a gátja azonban, hogy sok cég nincs tisztában a saját úgynevezett „megbúvó” költségeivel, ezért nem igazán tudja azt sem, hogy ezek kiváltásával mennyit nyer. Az E-Group szakemberei példaként egy irodai eszközöket forgalmazó céget említenek, amelyik csak most ismerte fel, hogy mennyivel drágább, ha üzletkötői folyamatosan áruval megrakott autóval járják a vidéket, mint ha mindenhol helyi embereket bíznak meg, akik többek között interneten és más prezentációs platformokon mutatják be a termékeket, és SMS segítségével képesek a valósan feltárt igényeket a központi értékesítőkhöz juttatni.
Azoknak, akik hozzánk fordulnak megoldásért, folyamatszervezési, optimalizálási és marketing-tanácsadást is nyújtunk – mondja Malcsiner Péter –, hiszen a korszerű eladás nem más, mint tanácsadás.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo