A hétszemélyes Pajero Wagon a nagyterepjárók mezőnyéből is kitűnik formatervével. A termetes, magas és széles karosszéria tekintélyt parancsoló, az erőteljesen kidomborodó, hatalmas kerékjáratok és a hangsúlyos övvonal erőt sugároz. A Pajero egyedi, gömbölyű orrészt kapott, masszív lökhárítóval, méretes fényszórókkal és krómozott hűtőráccsal, s mindez együtt dinamikus és elegáns benyomást kelt. Az alul eltérő színre fényezett karosszéria megóvja a „becsesebb” részeket a karcolásoktól, a szériában adott oldalfellépő a beszállást könnyíti meg.
A rövid változatnál 53 centiméterrel hosszabb, lakályos Pajero Wagonban hét személy foglalhat helyet – ha nincs szükség a két hátsó ülésre, ezek oldalra hajtogathatók vagy kivehetők –, akik jóval magasabban ülnek, mint egy személyautóban, így jobban kilátnak. Helyszűkéről nem beszélhetünk, minden igényt kielégítő a fej-, váll- és lábtér, ám a 6. és 7. ülésre inkább kamaszokat ültessünk. Számos praktikus és kényelmi megoldást találunk: hat kapaszkodót szereltek be, a hátsó üléssor támlái fokozatosan dönthetők, a hátsó traktus külön szellőzést kapott. A sofőr munkahelyén minden kezelőszerv könnyen elérhető, a középkonzol nem zavarja a lábat, a könyöklő hatalmas, a kezek pihenhetnek. A modern műszerfalnál puha tapintású műanyagokat, a kormányon és középkonzolon pedig fabetéteket alkalmaztak, ám a hangulat hamisítatlanul terepjárós maradt.
A 3,2-es közvetlen befecskendezéses dízelmotor a legjobb választás a Pajeróhoz, ereje és nyomatéka mind kiépített úton, mind terepen fölényesen mozgatja a nagy testű autót.
Az erőforrás hidegen kerreg egy kicsit, de aztán kulturáltan jár. A független kerékfelfüggesztés, a hosszú tengelytáv, a ballonos gumik minden útviszonynál átlagon felüli komfortérzetet teremtenek az utasoknak. A Pajeróval gond nélkül lehet autópályán 170-nel, földúton 80-nal csörtetni, ami nem kis mértékben az önhordó karosszéria érdeme.
Az első és hátsó kerekek meghajtását az elektronikus működtetésű Super Select 4WD-II szabályozza, amely négy üzemmódot kínál (2H, 4H, 4HLc, 4LLc). A hátsókerék-hajtás a nagy önsúly miatt egészen sokáig elegendő, de ha az útviszonyok úgy kívánják, a négykerék-hajtás 100 km/h-ig menet közben kapcsolható. Ekkor a hátsó kerekekre 67, az elsőkre 33 százalék nyomaték jut, nagy sebességkülönbségnél az arány 50-50 százalékig változhat. Mély sárban érdemes megállni és zárni a középső differenciálművet, a 4LLc felező fokozatra pedig már csak akkor lesz szükség, ha roppant nagy nyomatékra van szükség – erős emelkedőn vagy lejtőn. Ha még a hátsó differenciálművet is zárjuk, a Pajero a falon is felmegy.
A Mitsubishi Pajero Wagon változatlanul vonzó ajánlat a nagyterepjárók táborában, ahol a jó terepezőképesség és a személyautós komfort alapkövetelmény. A harmadik generációs Pajero egyedi, szép formájával és elődeihez hasonlóan kivételes műszaki paramétereivel szerezhet újabb híveket.
Műszaki adatok
Jelleg: hétszemélyes terepjáró. Önhordó acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Kapcsolható négykerék-hajtás, felező.
Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor intercoolerrel. Hengerenként négy szelep. 3200 cm3, 118 kW/160 LE 3800/percnél. Max. nyomaték 373 Nm 2000/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű, terepváltó.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,4 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS. Elöl-hátul független felfüggesztés, elöl kettős keresztlengőkarok, hátul multilink.
Méretek, súlyok: hosszúság 4795 mm, szélesség 1875 mm, magasság 1845 mm, tengelytáv 2780 mm. Csomagér 1700+194 liter. Kerékméret 7JJ x 16, gumiméret 265/70 R 16. Üzemanyag 90 liter. Önsúly 2070 kg, megengedett össztömeg 2810 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 170 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 12 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 12,1/7,9/9,7 liter, tesztfogyasztás 11 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Pajero Wagon GLS): 13 164 000 forint.
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 4 légzsák, emelhető vezetőülés, elektromosan állítható és fűthető, krómozott külső tükrök, elektromos ablakemelők, automata klímaberendezés, négy irányban állítható kormány, ködlámpa, oldalfellépők, könnyűfém keréktárcsák.
Extrák (bruttó, forint): bőrkárpit 754 000, automata váltó 624 000, levehető vonóhorog 144 177, tetőcsomagtartó 91 000, síléctartó (4 páras) 20 912, orrvédő kb. 90 000.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 8 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Kötelező biztosítás: 119 280 forint/év.
Forrás: Duna Interservice Kft.
Mitsubishi Pajero Wagon 3,2 DI-D - a harmadik gyémánt
A Mitsubishi Pajero 1981-ben mutatkozott be, s azóta töretlenül népszerű. Kiváló képességeit a Párizs–Dakar ralin is több alkalommal bizonyította. A 2000-ben bemutatkozott, új konstrukciójú harmadik nemzedék pedig amellett, hogy legyőzi a terepakadályokat, a luxus személyautók komfortját is nyújtja.
Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?
Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. június 11. 15:30
Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje
Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is
Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.

Ez már tényleg ciki, iskolakapu felújításra gyűjtenek adományokat az egyik vidéki nagyvárosban
Ha van már iskola, kapu is kellene.