A hétszemélyes Pajero Wagon a nagyterepjárók mezőnyéből is kitűnik formatervével. A termetes, magas és széles karosszéria tekintélyt parancsoló, az erőteljesen kidomborodó, hatalmas kerékjáratok és a hangsúlyos övvonal erőt sugároz. A Pajero egyedi, gömbölyű orrészt kapott, masszív lökhárítóval, méretes fényszórókkal és krómozott hűtőráccsal, s mindez együtt dinamikus és elegáns benyomást kelt. Az alul eltérő színre fényezett karosszéria megóvja a „becsesebb” részeket a karcolásoktól, a szériában adott oldalfellépő a beszállást könnyíti meg.
A rövid változatnál 53 centiméterrel hosszabb, lakályos Pajero Wagonban hét személy foglalhat helyet – ha nincs szükség a két hátsó ülésre, ezek oldalra hajtogathatók vagy kivehetők –, akik jóval magasabban ülnek, mint egy személyautóban, így jobban kilátnak. Helyszűkéről nem beszélhetünk, minden igényt kielégítő a fej-, váll- és lábtér, ám a 6. és 7. ülésre inkább kamaszokat ültessünk. Számos praktikus és kényelmi megoldást találunk: hat kapaszkodót szereltek be, a hátsó üléssor támlái fokozatosan dönthetők, a hátsó traktus külön szellőzést kapott. A sofőr munkahelyén minden kezelőszerv könnyen elérhető, a középkonzol nem zavarja a lábat, a könyöklő hatalmas, a kezek pihenhetnek. A modern műszerfalnál puha tapintású műanyagokat, a kormányon és középkonzolon pedig fabetéteket alkalmaztak, ám a hangulat hamisítatlanul terepjárós maradt.
A 3,2-es közvetlen befecskendezéses dízelmotor a legjobb választás a Pajeróhoz, ereje és nyomatéka mind kiépített úton, mind terepen fölényesen mozgatja a nagy testű autót.
Az erőforrás hidegen kerreg egy kicsit, de aztán kulturáltan jár. A független kerékfelfüggesztés, a hosszú tengelytáv, a ballonos gumik minden útviszonynál átlagon felüli komfortérzetet teremtenek az utasoknak. A Pajeróval gond nélkül lehet autópályán 170-nel, földúton 80-nal csörtetni, ami nem kis mértékben az önhordó karosszéria érdeme.
Az első és hátsó kerekek meghajtását az elektronikus működtetésű Super Select 4WD-II szabályozza, amely négy üzemmódot kínál (2H, 4H, 4HLc, 4LLc). A hátsókerék-hajtás a nagy önsúly miatt egészen sokáig elegendő, de ha az útviszonyok úgy kívánják, a négykerék-hajtás 100 km/h-ig menet közben kapcsolható. Ekkor a hátsó kerekekre 67, az elsőkre 33 százalék nyomaték jut, nagy sebességkülönbségnél az arány 50-50 százalékig változhat. Mély sárban érdemes megállni és zárni a középső differenciálművet, a 4LLc felező fokozatra pedig már csak akkor lesz szükség, ha roppant nagy nyomatékra van szükség – erős emelkedőn vagy lejtőn. Ha még a hátsó differenciálművet is zárjuk, a Pajero a falon is felmegy.
A Mitsubishi Pajero Wagon változatlanul vonzó ajánlat a nagyterepjárók táborában, ahol a jó terepezőképesség és a személyautós komfort alapkövetelmény. A harmadik generációs Pajero egyedi, szép formájával és elődeihez hasonlóan kivételes műszaki paramétereivel szerezhet újabb híveket.
Műszaki adatok
Jelleg: hétszemélyes terepjáró. Önhordó acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Kapcsolható négykerék-hajtás, felező.
Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor intercoolerrel. Hengerenként négy szelep. 3200 cm3, 118 kW/160 LE 3800/percnél. Max. nyomaték 373 Nm 2000/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű, terepváltó.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,4 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS. Elöl-hátul független felfüggesztés, elöl kettős keresztlengőkarok, hátul multilink.
Méretek, súlyok: hosszúság 4795 mm, szélesség 1875 mm, magasság 1845 mm, tengelytáv 2780 mm. Csomagér 1700+194 liter. Kerékméret 7JJ x 16, gumiméret 265/70 R 16. Üzemanyag 90 liter. Önsúly 2070 kg, megengedett össztömeg 2810 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 170 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 12 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 12,1/7,9/9,7 liter, tesztfogyasztás 11 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Pajero Wagon GLS): 13 164 000 forint.
Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 4 légzsák, emelhető vezetőülés, elektromosan állítható és fűthető, krómozott külső tükrök, elektromos ablakemelők, automata klímaberendezés, négy irányban állítható kormány, ködlámpa, oldalfellépők, könnyűfém keréktárcsák.
Extrák (bruttó, forint): bőrkárpit 754 000, automata váltó 624 000, levehető vonóhorog 144 177, tetőcsomagtartó 91 000, síléctartó (4 páras) 20 912, orrvédő kb. 90 000.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 8 év átrozsdásodásra.
Szervizperiódus: 15 000 km.
Kötelező biztosítás: 119 280 forint/év.
Forrás: Duna Interservice Kft.
Mitsubishi Pajero Wagon 3,2 DI-D - a harmadik gyémánt
A Mitsubishi Pajero 1981-ben mutatkozott be, s azóta töretlenül népszerű. Kiváló képességeit a Párizs–Dakar ralin is több alkalommal bizonyította. A 2000-ben bemutatkozott, új konstrukciójú harmadik nemzedék pedig amellett, hogy legyőzi a terepakadályokat, a luxus személyautók komfortját is nyújtja.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.