A Mitsubishi Outlander a gyár szerint a sportos kombi- és a szabadidő-autó kombinációja, amely bárhová eljuttatja az embert. Nos, a csőszerű tetőkorláttal együtt is csak 1670 milliméter magas autó valóban ezt sugallja: a 195 milliméteres szabadmagasság, a hatalmas kerékjáratok, a kétszínű fényezés, a rövid karosszériatúlnyúlások mind-mind a jó terepjárási képesség mutatói nála. Azonfelül a SUV-ok mezőnyében igazi egyéniség. Ilyen merész frontkialakítást (például két részre osztott hűtőrács), dizájnos első és hátsó lámpatesteket, integrált féklámpával ellátott, nagyméretű légterelő szárnyat más autón nem látni. Összességében tehát sportos, modern benyomást kelt.
Az Outlanderben öt személy jól, négy pedig nagyon kényelmesen elfér. Különösen az első és hátsó lábtere nagyvonalú, e tekintetben az élvonalba tartozó. A csomagteret azonban kissé szerencsétlen módon alakították ki, mert padlózata nagyon magasan van, és ez jelentősen lecsökkenti a függőleges irányú teret. Ha viszont lehajtjuk a hátsó üléstámlákat, jóval öblösebb, sík padlójú rakteret kapunk cserébe. Az ülések körülölelik a testet, nagy felületűek, de nem eléggé határozott oldaltartásúak; az elsők magasságban állíthatók, a sofőr ülésének pedig még az ülőlapja is dönthető. Külön díjaztuk, hogy a hátsó ülések támlájának a dőlésszöge is tág határok között variálható, amelyhez a kalaptartót is hozzá lehet igazítani. Bár a kormány vízszintes síkban nem mozog, pozíciója mindenkinek kedvező. A kompakt Mitsubishi műszerfala stílusos és ergonómikus, a piros színben világító, fehér számlapos műszerek, a középre helyezett analóg óra, a krómszegélyű szellőzők, a fekete fautánzatú betétek és a tekerőgombok egyéni hangulatot teremtenek. Furcsa dolog viszont, hogy a kézifékkart az utashoz közelebb helyezték el.
A gyártó számos más típusából, többek között a Lancer EVO-ból ismert, 2 literes motor elevenen mozgatja az üresen másfél tonnás súlyt. Ehhez persze pörgetni kell, de bírja a nyaggatást, 4000-es percenkénti fordulat fölött adja ki igazán az erejét. Visszafogott vezetési stílus mellett az Outlander 10 liter alatti fogyasztással is beéri, ami az állandó négykerék-hajtás tükrében nem rossz. A középső differenciálműhöz visco-kuplung tartozik, amely a megcsúszó kerékről nyomatékot juttat a tapadó kerekekhez, így a jármű egészen rossz minőségű, síkos úton is elboldogul. Kiépített úton viszont meglepően jó egyenesfutásra és kanyarstabilitásra képes az összkerékhajtáshoz társuló korszerű, független kerékfelfüggesztések és alacsony súlypont eredményeképpen. Menet közben érezni azt is, hogy a karosszéria nagyon szilárd, és a külső zajoktól alaposan szigetelt – az Outlander nagy sebességnél is elképesztően csendes marad. A gyár a biztos megállásról is gondoskodott, az autón elöl 16, hátul 14 colos tárcsafékek várják a kihívást.
A Mitsubishi Outlander vonzó alternatíva lehet az igen népszerű négykerék-meghajtású kompakt szabadidő-terepjárók között. Megbízható hajtásláncával, tágas utasterével, egyéni, sportos stílusával sokakat meghódíthat.
Műszaki adatok
Jelleg: sportos szabadidő-kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, állandó összkerékhajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres DOHC benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 100 kW/136 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 176 Nm 4500/percnél.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,4 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4545 mm, szélesség 1750 mm, magasság 1670 tetőkorláttal, tengelytáv 2625 mm. Kerékméret 6JJ x 16, gumiméret 215/60 R 16. Üzemanyag 60 liter. Saját tömeg 1535 kg, megengedett össztömeg 2070 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 192 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,4 s, fogyasztás 12,5/7,7/9,5 liter/100 km, tesztfogyasztás 9,8 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (Outlander Sport 4WD bőr): 8 437 000 forint.
Alapfelszereltség: 2 irányban állítható kormány, könnyűfém keréktárcsa, indításgátló, ködlámpa, 4 légzsák, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, tetőkorlát, hátsó légterelő, bőr váltógomb és kormány, krómküszöb, fekete fadekoráció, automata klíma, elektromos ablakemelők, központi zár, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 2 könyöktámasz.
Extrák (bruttó, forint): napfénytető 211 000, bőrülések, elöl fűtéssel 526 000.
Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 3 év InterEuro Service
Szervizperiódus: 20 000 km.
Kötelező biztosítás: 23 700 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Denzel Autó Hungária Kft.
Mitsubishi Outlander Sport 4WD
A Pajero Pinin és a „nagy” Pajero közti űrt tölti ki a Mitsubishi új kompakt szabadidő-terepjárója, az Outlander. A motorját és hajtásláncát a raliautóktól kölcsönözte, és most divatos, friss külsővel, tágas utastérrel veszi fel a harcot konkurenseivel, a Toyota RAV–4-gyel vagy a Honda CR-V-vel.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.