Mitsubishi Outlander Sport 4WD

A Pajero Pinin és a „nagy” Pajero közti űrt tölti ki a Mitsubishi új kompakt szabadidő-terepjárója, az Outlander. A motorját és hajtásláncát a raliautóktól kölcsönözte, és most divatos, friss külsővel, tágas utastérrel veszi fel a harcot konkurenseivel, a Toyota RAV–4-gyel vagy a Honda CR-V-vel.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Mitsubishi Outlander a gyár szerint a sportos kombi- és a szabadidő-autó kombinációja, amely bárhová eljuttatja az embert. Nos, a csőszerű tetőkorláttal együtt is csak 1670 milliméter magas autó valóban ezt sugallja: a 195 milliméteres szabadmagasság, a hatalmas kerékjáratok, a kétszínű fényezés, a rövid karosszériatúlnyúlások mind-mind a jó terepjárási képesség mutatói nála. Azonfelül a SUV-ok mezőnyében igazi egyéniség. Ilyen merész frontkialakítást (például két részre osztott hűtőrács), dizájnos első és hátsó lámpatesteket, integrált féklámpával ellátott, nagyméretű légterelő szárnyat más autón nem látni. Összességében tehát sportos, modern benyomást kelt.

Az Outlanderben öt személy jól, négy pedig nagyon kényelmesen elfér. Különösen az első és hátsó lábtere nagyvonalú, e tekintetben az élvonalba tartozó. A csomagteret azonban kissé szerencsétlen módon alakították ki, mert padlózata nagyon magasan van, és ez jelentősen lecsökkenti a függőleges irányú teret. Ha viszont lehajtjuk a hátsó üléstámlákat, jóval öblösebb, sík padlójú rakteret kapunk cserébe. Az ülések körülölelik a testet, nagy felületűek, de nem eléggé határozott oldaltartásúak; az elsők magasságban állíthatók, a sofőr ülésének pedig még az ülőlapja is dönthető. Külön díjaztuk, hogy a hátsó ülések támlájának a dőlésszöge is tág határok között variálható, amelyhez a kalaptartót is hozzá lehet igazítani. Bár a kormány vízszintes síkban nem mozog, pozíciója mindenkinek kedvező. A kompakt Mitsubishi műszerfala stílusos és ergonómikus, a piros színben világító, fehér számlapos műszerek, a középre helyezett analóg óra, a krómszegélyű szellőzők, a fekete fautánzatú betétek és a tekerőgombok egyéni hangulatot teremtenek. Furcsa dolog viszont, hogy a kézifékkart az utashoz közelebb helyezték el.

A gyártó számos más típusából, többek között a Lancer EVO-ból ismert, 2 literes motor elevenen mozgatja az üresen másfél tonnás súlyt. Ehhez persze pörgetni kell, de bírja a nyaggatást, 4000-es percenkénti fordulat fölött adja ki igazán az erejét. Visszafogott vezetési stílus mellett az Outlander 10 liter alatti fogyasztással is beéri, ami az állandó négykerék-hajtás tükrében nem rossz. A középső differenciálműhöz visco-kuplung tartozik, amely a megcsúszó kerékről nyomatékot juttat a tapadó kerekekhez, így a jármű egészen rossz minőségű, síkos úton is elboldogul. Kiépített úton viszont meglepően jó egyenesfutásra és kanyarstabilitásra képes az összkerékhajtáshoz társuló korszerű, független kerékfelfüggesztések és alacsony súlypont eredményeképpen. Menet közben érezni azt is, hogy a karosszéria nagyon szilárd, és a külső zajoktól alaposan szigetelt – az Outlander nagy sebességnél is elképesztően csendes marad. A gyár a biztos megállásról is gondoskodott, az autón elöl 16, hátul 14 colos tárcsafékek várják a kihívást.

A Mitsubishi Outlander vonzó alternatíva lehet az igen népszerű négykerék-meghajtású kompakt szabadidő-terepjárók között. Megbízható hajtásláncával, tágas utasterével, egyéni, sportos stílusával sokakat meghódíthat.

Műszaki adatok

Jelleg: sportos szabadidő-kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, állandó összkerékhajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres DOHC benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 100 kW/136 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 176 Nm 4500/percnél.

Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,4 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD. Elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4545 mm, szélesség 1750 mm, magasság 1670 tetőkorláttal, tengelytáv 2625 mm. Kerékméret 6JJ x 16, gumiméret 215/60 R 16. Üzemanyag 60 liter. Saját tömeg 1535 kg, megengedett össztömeg 2070 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 192 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,4 s, fogyasztás 12,5/7,7/9,5 liter/100 km, tesztfogyasztás 9,8 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Outlander Sport 4WD bőr): 8 437 000 forint.

Alapfelszereltség: 2 irányban állítható kormány, könnyűfém keréktárcsa, indításgátló, ködlámpa, 4 légzsák, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, tetőkorlát, hátsó légterelő, bőr váltógomb és kormány, krómküszöb, fekete fadekoráció, automata klíma, elektromos ablakemelők, központi zár, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, 2 könyöktámasz.

Extrák (bruttó, forint): napfénytető 211 000, bőrülések, elöl fűtéssel 526 000.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 3 év InterEuro Service

Szervizperiódus: 20 000 km.

Kötelező biztosítás: 23 700 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Denzel Autó Hungária Kft.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo