Mint a széllökés

A hatodik generációs Passat elsőként viselheti a márka új arculatát: elegáns luxusautó lett. Ennyi krómot házon belül csak a Phaeton limuzinon láttunk. Kényelmében és felszereltségében is a prémium kategóriát idézi, de igazi ütőkártyája, a kedvező ár-érték arány megmaradt.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, adagolófúvókás, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1968 cm3, 103 kW/140 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm 1750-2500/percnél.
Elektromechanikus sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője kb. 11,4 m. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ESP (benne ABS, EDS, ASR). Elöl MacPherson független felfüggesztés, hátul négy lengőkaros felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4765 mm, szélesség 1820 mm, magasság 1472 mm, tengelytáv 2709 mm. Csomagtér 485 liter. Saját tömeg 1454-1648 kg, megengedett össztömeg 2060 kg. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16.
Üzemanyag 70 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 209 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,8 mp,
fogyasztás 7,6/5,1/6 liter, tesztfogyasztás 7,6 liter.
Az autó motorháztetejének két lefutó íve hatalmas, emblémával díszített és krómmal borított hűtőrácsban folytatódik, megformálva a Passat új "pajzsát", a Volkswagen új védjegyét. S ha mindez még nem lenne elég feltűnő, ott vannak a gyönyörűen megformált, sportos első fényszórók. Noha a tompított és a távolsági is trapéz alakú közös házban kapott helyet, műszakilag és optikailag önálló kerek formákként jelennek meg. Az irányjelzők a lökhárítóba kerültek, az oldalsók pedig a tükrökbe. Hátul LED lámpatesteket alkalmaztak, a Phaeton mintájára. Az elődjénél sokkal elegánsabb új Passatnak lendületességért sem kell a szomszédba mennie: az oldalablakok vonalvezetése, a nyújtott tetővonal és az előrekanyarított C oszlop dinamizmust sugároz, és kiterjedése miatt szinte kívánja a minél nagyobb méretű kerekeket.

A Volkswagen új büszkesége hat centiméterrel hosszabb a szép sikereket elért elődnél, és látványosan szélesebb (+ 62 mm) is annál. A tengelytáv és a magasság viszont csak minimális mértékben változott, ezért csak széltében kínál tágasabb utasteret. (Persze így is az egyik legnagyobb a kategóriában.) A hosszanti plusz hat centimétert a forma és a biztonság oltárára helyezték a mérnökök, a gyalogosokra az autó orra így kisebb veszélyt jelent. A csomagtér a német változatban 90 literrel, a magyarban csak 10 literrel nagyobb, mint az elődben, ami a teljes méretű pótkerék és a gumijavító készlet közti helykülönbségből adódik.

Gazdasági adatok
Alapár (2,0 PD TDI Comfortline): 6 644 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, Climatic automata klíma, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható-fűthető tükrök, vezetőoldali háttámla és gerinctámasz, 4 irányban állítható kormány, első könyöktámasz rakodórekesszel, osztottan dönthető hátsó üléstámla kartámlával és sízsáknyílással, RCD 300 rádió 8 hangszóróval, tempomat, ködfényszóró.
Extrák (bruttó, forint): 3 küllős multifunkciós bőrkormány 137 000, Climatronic kétoldali automata klíma 93 000, oldallégzsák hátul 76 000, multifunkciós kijelző 57 000, parkolóradar elöl 119 000, bőr üléshuzat 503 000, 230 V-os csatlakozó 24 000, elektromos napfénytető 218 000, vonóhorog levehető fejjel 178 000.
Garancia: 2 év teljes körű, 3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
A tesztautó sötét üléskárpitozást és műszerfalborítást kapott; a belső formavilág általában frissült, és stílusosabb lett. Az elődénél kedvezőbb minőségérzet a kellemes tapintású, igényes üléskárpitok és ajtóborítások érdeme, ám a műszerfalon és az első ülések között csalódást okoznak a műanyagok. Remek ülés esik viszont a nagy fotelekben, jó fogású a kormány, minden kezelőszerv kényelmesen elérhető, és sok a pakolóhely.

A Passathoz a kétliteres PD TDI dízelmotor illik a legjobban. Az 1,6 tonnás kasznit játszi könnyedséggel mozgatja, sohasem fogy ki a szuflából, és egyetlen gyenge pontját, a kissé nyers modorát is orvosolták. Sem alapjáraton, sem menet közben nem tapasztalható semmiféle vibráció, az erőforrás kulturáltan, elszigetelten dolgozik. Remekül hangolták össze a hatfokozatú váltóval is, amely határozottan, pontosan, akadás nélkül jár a kulisszában. A Passat hajtáslánca harmonikus, üzeme csendes, tehát kiválóan vezethető, ideális autó hosszú utakra. A fékek is nagyon hatásosak, vészfékezésnél pedig bekapcsol az elakadásjelző. A Golf alapú futómű jóval kisebb karosszériadőlést és terhelésváltást engedélyez, stabilabb iránytartást garantál, így azonban a rugózás is jóval feszesebb, mint az elődé. Egy érdekes negatívum, az autópálya-tempónál elég nagy szélzaj pedig vélhetően csak ennek az előszériás példánynak a jellemzője volt.

A korábbi Volkswagen Passat több szempontból még ma is állná a konkurencia támadását, az új, szebb és modernebb generációnak pedig még inkább nem akad majd problémája ezzel. Ráadásul most a dízelváltozat olcsóbb, mint az FSI benzines.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo