Mint a széllökés

A hatodik generációs Passat elsőként viselheti a márka új arculatát: elegáns luxusautó lett. Ennyi krómot házon belül csak a Phaeton limuzinon láttunk. Kényelmében és felszereltségében is a prémium kategóriát idézi, de igazi ütőkártyája, a kedvező ár-érték arány megmaradt.

Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, adagolófúvókás, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1968 cm3, 103 kW/140 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm 1750-2500/percnél.
Elektromechanikus sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője kb. 11,4 m. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ESP (benne ABS, EDS, ASR). Elöl MacPherson független felfüggesztés, hátul négy lengőkaros felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4765 mm, szélesség 1820 mm, magasság 1472 mm, tengelytáv 2709 mm. Csomagtér 485 liter. Saját tömeg 1454-1648 kg, megengedett össztömeg 2060 kg. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/55 R 16.
Üzemanyag 70 liter.
Menetteljesítmények: csúcssebesség 209 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 9,8 mp,
fogyasztás 7,6/5,1/6 liter, tesztfogyasztás 7,6 liter.
Az autó motorháztetejének két lefutó íve hatalmas, emblémával díszített és krómmal borított hűtőrácsban folytatódik, megformálva a Passat új "pajzsát", a Volkswagen új védjegyét. S ha mindez még nem lenne elég feltűnő, ott vannak a gyönyörűen megformált, sportos első fényszórók. Noha a tompított és a távolsági is trapéz alakú közös házban kapott helyet, műszakilag és optikailag önálló kerek formákként jelennek meg. Az irányjelzők a lökhárítóba kerültek, az oldalsók pedig a tükrökbe. Hátul LED lámpatesteket alkalmaztak, a Phaeton mintájára. Az elődjénél sokkal elegánsabb új Passatnak lendületességért sem kell a szomszédba mennie: az oldalablakok vonalvezetése, a nyújtott tetővonal és az előrekanyarított C oszlop dinamizmust sugároz, és kiterjedése miatt szinte kívánja a minél nagyobb méretű kerekeket.

A Volkswagen új büszkesége hat centiméterrel hosszabb a szép sikereket elért elődnél, és látványosan szélesebb (+ 62 mm) is annál. A tengelytáv és a magasság viszont csak minimális mértékben változott, ezért csak széltében kínál tágasabb utasteret. (Persze így is az egyik legnagyobb a kategóriában.) A hosszanti plusz hat centimétert a forma és a biztonság oltárára helyezték a mérnökök, a gyalogosokra az autó orra így kisebb veszélyt jelent. A csomagtér a német változatban 90 literrel, a magyarban csak 10 literrel nagyobb, mint az elődben, ami a teljes méretű pótkerék és a gumijavító készlet közti helykülönbségből adódik.

Gazdasági adatok
Alapár (2,0 PD TDI Comfortline): 6 644 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, Climatic automata klíma, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható-fűthető tükrök, vezetőoldali háttámla és gerinctámasz, 4 irányban állítható kormány, első könyöktámasz rakodórekesszel, osztottan dönthető hátsó üléstámla kartámlával és sízsáknyílással, RCD 300 rádió 8 hangszóróval, tempomat, ködfényszóró.
Extrák (bruttó, forint): 3 küllős multifunkciós bőrkormány 137 000, Climatronic kétoldali automata klíma 93 000, oldallégzsák hátul 76 000, multifunkciós kijelző 57 000, parkolóradar elöl 119 000, bőr üléshuzat 503 000, 230 V-os csatlakozó 24 000, elektromos napfénytető 218 000, vonóhorog levehető fejjel 178 000.
Garancia: 2 év teljes körű, 3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
A tesztautó sötét üléskárpitozást és műszerfalborítást kapott; a belső formavilág általában frissült, és stílusosabb lett. Az elődénél kedvezőbb minőségérzet a kellemes tapintású, igényes üléskárpitok és ajtóborítások érdeme, ám a műszerfalon és az első ülések között csalódást okoznak a műanyagok. Remek ülés esik viszont a nagy fotelekben, jó fogású a kormány, minden kezelőszerv kényelmesen elérhető, és sok a pakolóhely.

A Passathoz a kétliteres PD TDI dízelmotor illik a legjobban. Az 1,6 tonnás kasznit játszi könnyedséggel mozgatja, sohasem fogy ki a szuflából, és egyetlen gyenge pontját, a kissé nyers modorát is orvosolták. Sem alapjáraton, sem menet közben nem tapasztalható semmiféle vibráció, az erőforrás kulturáltan, elszigetelten dolgozik. Remekül hangolták össze a hatfokozatú váltóval is, amely határozottan, pontosan, akadás nélkül jár a kulisszában. A Passat hajtáslánca harmonikus, üzeme csendes, tehát kiválóan vezethető, ideális autó hosszú utakra. A fékek is nagyon hatásosak, vészfékezésnél pedig bekapcsol az elakadásjelző. A Golf alapú futómű jóval kisebb karosszériadőlést és terhelésváltást engedélyez, stabilabb iránytartást garantál, így azonban a rugózás is jóval feszesebb, mint az elődé. Egy érdekes negatívum, az autópálya-tempónál elég nagy szélzaj pedig vélhetően csak ennek az előszériás példánynak a jellemzője volt.

A korábbi Volkswagen Passat több szempontból még ma is állná a konkurencia támadását, az új, szebb és modernebb generációnak pedig még inkább nem akad majd problémája ezzel. Ráadásul most a dízelváltozat olcsóbb, mint az FSI benzines.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo