Mercedes E200 Kompressor Elegance

Autóépítési kultúra, amely a kimagasló minőség iskolapéldája. Röviden így tudnánk summázni a közelmúltban továbbfinomított E-osztály legkisebb motorral felszerelt tagját, amely egyben a legjobb alany az igazi klasszikus limuzin bemutatásához.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A világ háborodott fel 1995-ben azon, amikor az E modell négyszemes, kerek lámpás dizájnt kapott. Mára a formát megszoktuk. S bár a lámpák alakja oválissá finomodott, az általuk közrefogott meredek hűtőrács, fölötte a csillaggal a nemzetközi autóipar egyik legjellegzetesebb látványává vált. Mindezt az egyik legelegánsabb autókarosszéria, a hosszú, nyúlánk, krómcsíkkal keretezett, légies könnyedséget és tökéletességet sugárzó test teszi teljessé.

Szerencsére ez az érzet az autóba ülve sem hagy el bennünket. Hangulatra, szaglásra, tapintásra és látványra jobb összhangot nem nagyon tudnánk összeállítani. Mindez az ergonómiát (a vezetőt a Mercedesben egyszerűen körbeépítik – üléssel, kartámaszokkal, kormánnyal és élményszerűen működtethető kezelőszervekkel), a biztonságot és a kifinomult funkcionalitást szolgálja.

Néhány, tetszésünket külön is elnyert megoldás: a tripla napellenző, a tenyérbe simuló, hibátlanul, észrevétlenül kapcsoló váltó, a fehér számlapos óra-műszeregyüttes, a négyzónás fűtés-hűtés vagy a sebességmaximalizáló automatika. A belső tér bőven elég bármely korosztály bármely extraigényének kielégítésére (mivel esküvői autónak is használtuk, elmondhatjuk, a hátsó ülésen utazó mennyasszony ruhája kiszálláskor kisimultabb volt, mint a beüléskor).

Az 1,8 literes motorból kompresszor segítségével kihozott nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték meglepő határozottsággal és vehemenciával mozgatja a tekintélyes karosszériát, figyelemreméltóan széles teljesítmény- és sebességtartományban. Menet közben először a zajok hiánya a feltűnő. Aztán a fővárosi utak közismert csapdái ellenére is kifinomult, szinte zavartalan menetviselkedés (pedig a mi tesztautónk nem is a légrugós felfüggesztésű változat volt). Külön is kiemelnénk az autó pazar egyenesfutását, azt, hogy kikapcsolt menetbiztonsági elektronikával extraélvezet a hátsókerék-hajtás vallatása, s azt, hogy a kitűnő elsőkerék-felfüggesztésnek és a kis fordulókörnek köszönhetően némi gyakorlattal, harmadik ütemre be tudtunk parkolni az autónál alig 20 centivel nagyobb helyre. Ehhez persze szükségeltetik a led-kijelzős okos tolatóradar, amely nem szaggató sípolással, hanem szerényen tájékoztat a pontos távolságról.

Ennyi dicséret után pusztán egy „apróságra” hívnánk föl a figyelmet. Opció, bár megítélésünk szerint már alaphelyzetben szükség lenne rá: nem lehetett dönteni a hátsó üléseket.


Műszaki adatok

Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Ötfokozatú, manuálisan is kapcsolható automata váltó.

Hajtómű: soros, négyhengeres benzinmotor kompresszorral. Hengerenként négy szelep. 1796 cm3, 120 kW/163 LE 5500/percnél. Max. nyomaték 240 Nm 3500/percnél. Sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 11,4 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS+BAS+ASR+ESP, SBC elektronikus fékrendszer.

Méretek, súlyok: hosszúság 4818 mm, szélesség 1822 mm, magasság 1452 mm. Gumiméret 205/60 R 16. Üzemanyag 65 liter. Saját tömeg 1570 kg, megengedett össztömeg 2105 kg. Csomagtér 540 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 230 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,6 s (man), fogyasztás 11,6/6,1/8,4 liter/100 km, tesztfogyasztás 9,5 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (E200 Kompressor Elegance): 11 533 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, Elcode indításjogosultsági rendszer, automatikusan záródó és programozható zárrendszer, 8 légzsák, elektromos ablakemelők, részben elektromos első ülések, automata klíma, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, 4 irányban állítható multifunkciós bőrkormány, automata világításkapcsolás, esőszenzor, kartámasz elöl-hátul, krómbetétes ajtókilincsek a karosszéria színében, ködlámpa elöl, tempomat, diófagyökér és króm díszítőelemek, „Paris” kárpitozás, kombinált műszer krómozott kerettel, Audio 20 CD-rádió 10 hangszóróval, ELEGANCE felirat a sárvédőn, 16”-os könnyűfém keréktárcsák.

Extrák (bruttó, forint): bőrkárpit 696 250, parktronic 283 750, osztott hátsó ülések 187 500, oldallégzsák hátul 146 250, panorámatető 707 500, automata váltó 765 000, légrugózás 698 750, Command rendszer 625 000, vonóhorog 368 750, bi-xenon lámpa 421 250.

Garancia: 2 év általános, 30 év átrozsdásodási garancia.

Szervizperiódus: 30 000 km.

Kötelező biztosítás: 23 700 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: MB-AUTO Hungária Kft.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo