A világ háborodott fel 1995-ben azon, amikor az E modell négyszemes, kerek lámpás dizájnt kapott. Mára a formát megszoktuk. S bár a lámpák alakja oválissá finomodott, az általuk közrefogott meredek hűtőrács, fölötte a csillaggal a nemzetközi autóipar egyik legjellegzetesebb látványává vált. Mindezt az egyik legelegánsabb autókarosszéria, a hosszú, nyúlánk, krómcsíkkal keretezett, légies könnyedséget és tökéletességet sugárzó test teszi teljessé.
Szerencsére ez az érzet az autóba ülve sem hagy el bennünket. Hangulatra, szaglásra, tapintásra és látványra jobb összhangot nem nagyon tudnánk összeállítani. Mindez az ergonómiát (a vezetőt a Mercedesben egyszerűen körbeépítik – üléssel, kartámaszokkal, kormánnyal és élményszerűen működtethető kezelőszervekkel), a biztonságot és a kifinomult funkcionalitást szolgálja.
Néhány, tetszésünket külön is elnyert megoldás: a tripla napellenző, a tenyérbe simuló, hibátlanul, észrevétlenül kapcsoló váltó, a fehér számlapos óra-műszeregyüttes, a négyzónás fűtés-hűtés vagy a sebességmaximalizáló automatika. A belső tér bőven elég bármely korosztály bármely extraigényének kielégítésére (mivel esküvői autónak is használtuk, elmondhatjuk, a hátsó ülésen utazó mennyasszony ruhája kiszálláskor kisimultabb volt, mint a beüléskor).
Az 1,8 literes motorból kompresszor segítségével kihozott nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték meglepő határozottsággal és vehemenciával mozgatja a tekintélyes karosszériát, figyelemreméltóan széles teljesítmény- és sebességtartományban. Menet közben először a zajok hiánya a feltűnő. Aztán a fővárosi utak közismert csapdái ellenére is kifinomult, szinte zavartalan menetviselkedés (pedig a mi tesztautónk nem is a légrugós felfüggesztésű változat volt). Külön is kiemelnénk az autó pazar egyenesfutását, azt, hogy kikapcsolt menetbiztonsági elektronikával extraélvezet a hátsókerék-hajtás vallatása, s azt, hogy a kitűnő elsőkerék-felfüggesztésnek és a kis fordulókörnek köszönhetően némi gyakorlattal, harmadik ütemre be tudtunk parkolni az autónál alig 20 centivel nagyobb helyre. Ehhez persze szükségeltetik a led-kijelzős okos tolatóradar, amely nem szaggató sípolással, hanem szerényen tájékoztat a pontos távolságról.
Ennyi dicséret után pusztán egy „apróságra” hívnánk föl a figyelmet. Opció, bár megítélésünk szerint már alaphelyzetben szükség lenne rá: nem lehetett dönteni a hátsó üléseket.
Műszaki adatok
Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Ötfokozatú, manuálisan is kapcsolható automata váltó.
Hajtómű: soros, négyhengeres benzinmotor kompresszorral. Hengerenként négy szelep. 1796 cm3, 120 kW/163 LE 5500/percnél. Max. nyomaték 240 Nm 3500/percnél. Sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 11,4 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS+BAS+ASR+ESP, SBC elektronikus fékrendszer.
Méretek, súlyok: hosszúság 4818 mm, szélesség 1822 mm, magasság 1452 mm. Gumiméret 205/60 R 16. Üzemanyag 65 liter. Saját tömeg 1570 kg, megengedett össztömeg 2105 kg. Csomagtér 540 liter.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 230 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,6 s (man), fogyasztás 11,6/6,1/8,4 liter/100 km, tesztfogyasztás 9,5 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (E200 Kompressor Elegance): 11 533 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, Elcode indításjogosultsági rendszer, automatikusan záródó és programozható zárrendszer, 8 légzsák, elektromos ablakemelők, részben elektromos első ülések, automata klíma, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, 4 irányban állítható multifunkciós bőrkormány, automata világításkapcsolás, esőszenzor, kartámasz elöl-hátul, krómbetétes ajtókilincsek a karosszéria színében, ködlámpa elöl, tempomat, diófagyökér és króm díszítőelemek, „Paris” kárpitozás, kombinált műszer krómozott kerettel, Audio 20 CD-rádió 10 hangszóróval, ELEGANCE felirat a sárvédőn, 16”-os könnyűfém keréktárcsák.
Extrák (bruttó, forint): bőrkárpit 696 250, parktronic 283 750, osztott hátsó ülések 187 500, oldallégzsák hátul 146 250, panorámatető 707 500, automata váltó 765 000, légrugózás 698 750, Command rendszer 625 000, vonóhorog 368 750, bi-xenon lámpa 421 250.
Garancia: 2 év általános, 30 év átrozsdásodási garancia.
Szervizperiódus: 30 000 km.
Kötelező biztosítás: 23 700 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: MB-AUTO Hungária Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.