Mercedes C 220 CDI Sportcoupé - álsportoló

Egy éve a Mercedesnél dízelmotorral is lehet sportkupét vásárolni, a szélesebb vásárlói igényt kielégítendő. A C osztályos Sportcoupé 220 CDI inkább fogyasztásával, mint dinamizmusával tűnik ki, az autó egyéb tulajdonságai is a hosszú távú, kényelmes utazást szolgálják.

A sportkupé a limuzin tengelytávját kapta, viszont a karosszériája 18 centivel rövidebb amazénál, s így csak háromajtós. Elölről alig különbözik a négyajtós C limuzintól, csak a dupla fényszórók találkozási pontjain élesítettek, s – a kupé hagyományainak megfelelően – a csillagot a hűtőrács közepére költöztették. Hátul új a meredek szélvédőt kettéosztó légterelő, amelybe igazán belesimíthatták volna a hátsó ablaktörlőt. Az amúgy nem túl sportos, ámde elegáns karosszérián nagyot dobtak volna az egyébként feláras könnyűfém kerekek.

Ahogy a karosszérián nem, az utastérben sem fedezhetünk fel sportos vonásokat, a limuzinhoz képest csak a háromküllős kormány és a hullámos műszerárnyékoló jelent többletet. Az anyag- és a megmunkálási minőség elsőrangú, a piros mintás sötét kárpitok ízlésesek, az ergonómia példás. A volán mögött a sofőrnek olyan érzete van, mintha köré épültek volna a szerelvények, csak a kifejezetten magas üléshelyzet miatt telik hosszabb időbe az ideális pozíció megtalálása. A kupés kiképzésből következően némileg kisebb a csomagtartó, és a hátsó sorban szűkösebb a fejtér, a hátralátást azonban nem zavarja semmi.

A remek 143 lóerős CDI common-rail dízelmotorhoz hatsebességes váltót párosítottak, ami jó gyorsuláshoz és nagy végsebességhez segíti a C sportkupét, mégsem valószínű, hogy versenyzünk vele. A motortér felől kitartó morgás hallatszik, a dízelmotor tudatában inkább nyomatékból autózunk, mintsem hogy pörgetnénk az erőforrást, és gyorsulási izommutatványokat csinálnánk. Meglepetés ér minket a futómű oldaláról is, ugyanis ez nem sportos hangolású, hanem kifejezetten komfortos utazást tesz lehetővé. A rugózás olyan, mintha a limuzinban ülnénk. Az autó stabilitása példás, az úttartás kiváló, a menetstabilizáló berendezés a szükségletek szerint, de a vezetőt “genetikailag” kiegészítve, optimálisan dolgozik. A váltó kissé keményen, döcögve jár, a kormány lehetne közvetlenebb, azonban a fékek megbízhatóan, hatásosan működnek.

A gyors haladást és gazdaságos üzemet igen, élményautózást nem kínáló C sportkupéért 600 ezer forinttal kérnek kevesebbet, mint a limuzinért, de ez a borsos áron csak árnyalattal szépít, amely egy-két extrával így is eléri a 10 millió forintot. Ha pedig sportkupéról beszélünk, talán indokoltabb a három benzines változat közül a két kompresszorost vagy az AMG változatot választani…




Műszaki adatok



Jelleg: kompakt háromajtós kupé. Önhordó acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás.

Hajtómű: soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses common-rail turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 2148 cm3, 105 kW/143 LE 4200/percnél. Max. nyomaték 315 Nm 1800–2600/percnél. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,76 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, BAS (fékasszisztens), ESP, ASR. Kerékméret 7Jx16, gumiméret 205/55 R 16.

Méretek, súlyok: hosszúság 4343 mm, szélesség 1728 mm, magasság 1406 mm, tengelytáv 2715 mm. Csomagtér 310/1100 liter. Üzemanyag 62 liter. Saját tömeg 1505 kg, megengedett össztömeg 1930 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 220 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,3 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,8/4,8/6,2 liter, tesztfogyasztás 7,3 liter.



Gazdasági adatok



Alapár (C 220 CDI Sportcoupé): 9 610 000 forint.

Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, 6 légzsák, elektromosan állítható fűtött tükrök, elektromos ablakemelők, automata klímaberendezés, fedélzeti számítógép, két irányban állítható kormány, állítható magasságú sportülések elöl, sportfutómű, ködlámpa, multifunkciós kormány, automata fényszóró kapcsolás, tempomat.

Extrák (bruttó, forint): bőrkárpit (egyszínű) 669 875, parkolóradar 273 000, memóriacsomag 315 000, esőérzékelő 39 875, oldallégzsák hátul 140 750, elektromos üvegtető 579 625, levehető vonóhorog 281 375, bi-xenon lámpa 346 500.

Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli, 30 év átrozsdásodás ellen.

Szervizperiódus: kb. 20 000 km.

Alkatrészek (bruttó, forint): szélvédő 77 086, első/hátsó lökhárító 183 532/174 760, első lámpa 73 966, külső tükör 79 350, első fékbetét 22 751.

Kötelező biztosítás: 120 480 forint/év.

Casco biztosítás: 10 százalékos lopás-, 200 ezer forintos törésönrésszel kb. 38 500 forint/hó, 20 százalékos lopás-, 300 ezer forintos törésönrésszel kb. 32 000 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).



Forrás: MB-Auto Magyarország Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo