Mazda3 Sport 1,6i TX

A Mazda3, a negyedik zoom-zoom modell tavaly novemberben érkezett hozzánk, és 1,6 literes benzinmotorral valószínűleg igen népszerű lesz hazánkban. Az elődök minden erősségét magában hordozza, és az egyik legjobb kompakt kocsi ma az európai piacon.

A Mazda3 ferde hátú, ötajtós verzióját a 7 centiméterrel hosszabb, négyajtós sedan követte, majd néhány új motor bevezetése, és ezzel teljessé vált az európai modellpaletta. A tervezők célja a két karosszériaváltozattal nem volt más, mint hogy a forma maximálisan alátámassza az élvezetes vezethetőséget. A ferde hátú és a négyajtós Mazda3 egyaránt kiemelkedően sportos formavilágú, atlétikus kiállású. A „mozgás élménye”, amelyet a Mazda6, a Mazda2 és az RX–8 teremtett meg, a kompakt modellben is fellelhető: a tengelytáv és az utastér hosszú, a túlnyúlások rövidek, a kerekek nagy átmérőjűek, a kerékjáratok agresszíven kiöblösödnek. Az ötszögletű hűtőmaszk, a merészen húzott első fényszórók és a hátsó, átlátszó bura alatt csoportosított lámpaegységek is egyértelművé teszik, hogy Mazdával van dolgunk.

A ferde hátú Mazda3 a dinamikus forma ellenére kategóriájának egyik legtágasabb utasterével rendelkezik, amelyben öt felnőtt számára van elegendő hely. A kiváló térérzet az átlagnál nagyobb belső szélesség és a hosszú tengelytáv következménye. A nagyvonalú láb- és fejtérben még a 190 centiméter magas emberek sem szűkölködnek a Mazda hátsó ülésén. Feltűnik az ízléses, kéttónusú kárpitozás, valamint a kiváló kidolgozási minőség is, amely a belső teret jellemzi.

A műszerfal középkonzolja a Mazda új generációs modelljeiből ismert modulrendszerű, a nagyméretű forgókapcsolók és vízszintes gombok funkciói nem a megszokott logikát követik, de hamar áttekinthetők. Az első ülések sportos kinézetűek és úgy is tartanak, a hát felső részét is támasztják. Az ideális vezetői helyzet megtalálása pofonegyszerű, mert az ülésmagasság karral, a támla tekerős módszerrel állítható, a kormány pedig négy irányban mozog. Kár, hogy a példás ergonómiát rontja a jobb lábat nyomó középkonzol.

Az 1,6-os erőforrás az új, korszerű MZR könnyűfém-motorcsalád tagja, változó szelepvezérlésű és átlagban kedvező fogyasztású. Már az alsó fordulatszám-tartományban nyomatékos, rendkívül rugalmas, mind az alacsony, mind a magas fordulatszámokat kedveli. Könnyen pörög fel, kedveli a húzatást, és hangszíne is élvezetes. Az, hogy a Mazdával nagy élmény a haladás, a kanyarodás, sőt még a sávváltás is, nemcsak az erőforrás, hanem a kormányzás és a fejlett futómű-konstrukció érdeme. Elég egy mozdulat, s máris a mellettünk levő sávban haladunk, az elöl McPherson, hátul a Mazda6-éból kifejlesztett több lengőkaros futómű pedig a stabilitást és a kiváló irányíthatóságot szavatolja. Ha vészhelyzet adódik, bízhatunk a négy tárcsafék által garantált 37 méteres fékútban (100 km/h-ról és a stabilizálórendszer erélyes beavatkozásában.

A dinamikus Mazda3 tágasság, felszereltség és kényelem szempontjából is az egyik legjobb választás a kompakt osztályban, funkcionalitása mellett az egyediségre vágyó vásárlók igényeit is kielégíti.

Műszaki adatok

Jelleg: alsó-középkategóriás ferde hátú limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros, négyhengeres, változó szelepvezérléses (S-VT) benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1598 cm3, 77 kW/105 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 145 Nm 4000/percnél.

Hidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, TCS, DSC. Elöl-hátul független felfüggesztés, elöl kettős keresztlengőkar, hátul multilink.

Méretek, súlyok: hosszúság 4420 mm, szélesség 1755 mm, magasság 1465 mm, tengelytáv 2640 mm. Kerékméret 6,5JJ x 16, gumiméret 205/55 R 16. Csomagtér 319/635 liter. Üzemanyag 55 liter. Saját tömeg 1190 kg, megengedett össztömeg 1695 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 182 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11 s, fogyasztás 9,3/6/7,2 liter/100 km, tesztfogyasztás 10,2 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Mazda3 Sport 1,6i TX): 4 949 900 forint.

Alapfelszereltség: 6 légzsák, indításgátló, központi zár, biztonsági fékpedál, aktív fejtámlák, ködlámpa, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők, fedélzeti számítógép, állítható magasságú vezetőülés deréktámasszal, automata légkondicionáló, bőrkormány, váltókar és kézifékkar, kormányról vezérelhető rádió, 4 irányban állítható kormány, kartámasz elöl-hátul, moduláris rádió, 16” könnyűfém kerekek.

Extrák (bruttó, forint): levehető vonóhorog 129 675, tolatóradar 91 650, tetőspoiler 109 851, 17” könnyűfém felni 81 900, sportrugók 57 525.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 12 év átrozsdásodásra, 3 év fényezésre.

Kötelező biztosítás: 25 920 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Mazda Motor Hungary Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo