Mazda Tribute 3,0 V6 - egy amerikaias japán

A szabadidőjárművek újabb tagját üdvözölhetjük a Mazda Tribute-ban, amely a japán gyártó első könnyűterepese. A szigetországban tervezett, megnyerő külsejű Tribute-ot amerikai segédlettel fejlesztették ki. Az amerikai ízlés az erősebb motorral szerelt, automata váltós modellen különösen érződik is.

A Mazda Tribute Európában két- és háromliteres változatban kerül piacra, mi a csúcsfelszereltségű V6-ost vezettük. Az autót a hátulján díszelgő V6 felirat, egy tetőspoiler, egy gallytörő és az attraktív 18 colos felniken feszítő, 255/55-ös gumik emelték ki a szürke tömegből. Az impozáns külső méretekkel rendelkező Tribute modern karosszériát kapott, és megvannak rajta a jellegzetes Mazda stílusjegyek, például az ötszög alakú hűtőrács a krómozott jelvénnyel. A motorháztető és a lökhárítók kialakítása karakteres.

A Mazda Tribute a kategória átlagát meghaladó helyet kínál az utasoknak és csomagjaiknak, és tele van praktikus megoldásokkal. Ezért a magasabbak sem fognak panaszkodni, még hátul sem, a fejük és térdük is el fog férni. A hátsó üléspad dönthető és kivehető, ami hosszabb tárgyak szállítását könnyíti meg. A hátfalajtó üvegrésze külön is nyitható, a padlóban négy rögzítőgyűrű kap helyet, emellett számos tárolórekeszbe lehet pakolni. A Tribute-ból kiváló a kilátás. A kormányváltó mintha egy amerikai autóból érkezett volna, miként a sok pohártartó és a két szemüvegtartó is. Mulasztás viszont egy csúcsmodellnél, hogy a kormány csak egy irányban állítható, a kezelőszervek és az utastér megvilágítása hiányos, csak szükség-pótkerék van az autóban, valamint – apróság, de – egy darab kivilágítatlan piperetükör.

A közel 200 lóerős motor csodálatosan dolgozik együtt a négyfokozatú automatával, amely a késlekedést hírből sem ismeri. A kocsi pont olyan erővel húz, amennyire lenyomjuk a gázpedált, a váltó pedig azonnal visszapakol egy fokozatot. Ilyen spontán reakciót még sehol sem tapasztaltunk. A Tribute-tal nagyobb hasmagassága ellenére személyautósan lehet közlekedni, mert elöl-hátul független kerékfelfüggesztést kapott, és a karosszéria oldaldőlése így is csekély. Alaphelyzetben a Tribute elsőkerék-hajtásos; ha azok megcsúsznak, a tengelykapcsoló a nyomaték maximum 50 százalékát a hátsó kerekekhez továbbítja. Terepen az összkerék-hajtást a műszerfalról állandóra lehet kapcsolni. Ennek segítségével a Tribute jól elboldogul úttalan utakon is. A rugózás meglehetősen kemény, de az autó nehéz helyzetekben is stabil marad. Ebben segítséget nyújt a fáradhatatlan fékrendszer is.
A háromliteres, hathengeres motorral a Tribute hatótávolsága korlátozott, és az autót manuális váltóval nem is szállítják. A magas fogyasztáson kívül más áldozatot nem kell hozni: a Mazda vonzó szabadidőjárműve tágas és praktikus utastérrel, magas felszereltséggel és elfogadható árral indul harcba konkurenseivel.


Műszaki adatok

Jelleg: kompakt szabadidőjármű. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, összkerékhajtás.

Hajtómű: hathengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 2967 cm3, 145 kW/197 LE. Max. nyomaték 265 Nm 4750/min-nál. Négyfokozatú, automata váltómű.
Változó rásegítésű, fogasléce szervokormány, fordulókör átmérője 12 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS, EBP (fékerőelosztó). Elöl McPherson felfüggesztés háromszög karokkal és rugós stabilizátorral, hátul független felfüggesztés két kereszt- és egy hosszanti karral. Kerékméret 7JJ x 16, gumiméret 235/70 R 16.

Méretek, súlyok: hosszúság 4395 mm, szélesség 1825 mm, magasság 1765 mm, tengelytáv 2620 mm. Csomagtér 457/842 liter. Saját tömeg 1515 kg, megengedett össztömeg 2075 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): végsebesség 180 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,8 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 18,9/9,3/12,8 liter, tesztfogyasztás 14 liter.


Gazdasági adatok

Alapár: 11 499 900 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 4 légzsák, Family-box, állítható magasságú kormányoszlop, légkondicionáló, 4 fejtámla, elektromosan állítható vezetőülés, bőrkárpit, elektromosan állítható és fűthető tükrök, ködlámpa, elektromos ablakok, bőrkormány, tempomat, tetősín, könnyűfém keréktárcsák, sárvédő-szélesítés.
Extrák (bruttó, forint): elektromos tető 284 673, gallytörő rács 163 800, tetőspoiler 112 466, mellső-oldalsó légterelő 171 844, aláfutásgátló 77 805, hátsó légterelő 162 338, fabetét dekoráció 72 760.

Garancia: 3 év/100 000 km, 3 év a fényezésre, 6 év átrozsdásodás ellen.

Szervizperiódus: 15 000 km.

Alkatrészkosár (bruttó, forint): motorháztető: 173 732, első fényszóró 123 064, hátsó lámpa 56 401, első/hátsó szélvédő 144 751/139 653.

Kötelező felelősségbiztosítás: 109 920 forint/év.

Casco biztosítás (forint/év): 10 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 511 944, 20 százalékos vagy 300 000 forintos önrésszel 439 056 (Allianz Hungária Biztosító Rt.).


Forrás: Mazda Motor Hungary

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo