Mazda MPV 2,0 CDH TE

A tavaly tavasszal felfrissített Mazda MPV-ben mutatta be először a japán gyártó azt a saját fejlesztésű, közös nyomócsöves turbódízelmotort, amely már nemcsak az MPV-, hanem az egész Mazda-palettáról nagyon hiányzott. A hétüléses kisbuszt a várva várt turbódízellel teszteltük.

A 2002-es MPV modell is viseli a Mazdák jellegzetes stílusjegyét, a krómozott szegélyű, ötszögletű hűtőrácsot. Átalakították, sportosabbá tették az első lökhárítót, és új többfunkciós első fényszórókat szereltek fel. A hátsó lámpatesteket a divatirányzatnak megfelelően kör alakú elemekből állították össze. A kétoldali tolóajtó, a fekete tetősínek, a hátul sötétített ablakok minden MPV-n megtalálhatók, a 16 colos könnyűfém keréktárcsák azonban csak a dízelmotoros, TE felszereltségűeken.

A Mazda MPV belső tere még mindig kategóriájának egyik legjobbja, a praktikus tolóajtókon pedig könnyű ki- és beszállni. A variálhatóság kiváló: a hét ülésből öt kivehető, mindegyik sínen tologatható, és támlájuk dőlésszöge változtatható. A második üléssor szélső székei előrebillenthetők, és a fejtámlák kivétele nélkül engednek bejutást a leghátsó ülésekre.

A Mazda busz hibátlanul kiszolgálja mind a hét felnőtt utasát, még a csomagtartóban ülőknek is bőséges a fej- és lábtér. A hátsó sorban ülők emellett külön klímaszabályzót, fűthető és billenthető oldalablakokat, pohártartókat kapnak. A sötétszürke kárpitozású, kényelmes, kartámaszos plüssülésekből teherautós kilátás nyílik a forgalomra, úgyhogy a sofőr jól érzi magát a volán mögött. A széles vezetőülés mindenféle testalkathoz illeszthető, a kezelőszervek pedig a megszokott rendben sorakoznak.

Az MZR-CDH elnevezésű közös nyomócsöves dízelmotor csendesen és nyomatékosan mozgatja a testes MPV-t, sőt sportos reakciókra is sarkallható. Minden tekintetben felveszi a versenyt a hasonló kategóriás dízelekkel, kifinomultan és rezgésmentesen jár. 2000-es fordulat felett a teljes fordulatszám-tartományban jól gyorsít, és városban szinte nem igényli a váltó ötödik fokozatát. Még egy jó tulajdonsága az alacsony fogyasztása: átlagban 7–8 liter. A Mazda mérnökei emellett biztonságosabbá tették a karosszériát, javítottak a hangszigetelésen, erősítették a fékeket, és áthangolták a futóművet. Persze az MPV kanyarokban most is erősen dől, és fölényesen rugózza ki az úthibákat, viszont ameddig lehet, stabil marad az úton. Aki zoom-zoom érzésre vágyik, nem is csalódik, mert az erős motor mellé közvetlen kormányzás és jó fordulékonyság párosul, ami még ezt a kisbuszt is élvezetesen vezethetővé teszi.

A turbódízelek aránya az MPV szegmensében mindig nagyon magas, ezért a Mazda korszerű turbódízelmotorja újabb lökést adhat az eladásoknak. Tavalyi menetpróbánk alapján elmondhatjuk: az MPV meggyőzőbb a dízellel, mint a 2,3-as benzinessel, ráadásul 7,5 milliós árával nem drágább egy jól felszerelt középkategóriás kocsinál.

Műszaki adatok

Jelleg: hétüléses kisbusz. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres, közös nyomócsöves dízelmotor, variálható geometriájú turbóval. Hengerenként négy szelep. 1998 cm3, 100 kW, 136 LE 3500/percnél. Max. nyomaték 310 Nm 2000/percnél.

Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 12,2 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS, EBD fékerőelosztó. Elöl független felfüggesztés McPherson futóműtaggal, hátul McPherson futómű kettős keresztlengőkarral. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 215/60 R 16.

Méretek, súlyok: hosszúság 4775 mm, szélesség 1830 mm, magasság 1785 mm, tengelytáv 2840 mm. Csomagtér 294/866/2745 liter. Üzemanyag 75 liter. Saját tömeg 1710 kg, megengedett össztömeg 2395 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 176 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 13,2 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 8,6/6,2/7,1 liter, tesztfogyasztás 8,1 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (MPV 2,0 CDH TE 7-üléses): 7 499 900 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, aldehidszűrő, elektromosan állítható, fűthető, fényezett külső tükrök, dönthető és magasságállítható vezetőülés, fóliázott üvegek hátul, family box, magasságállítható kormány, klímaberendezés elöl-hátul, ködlámpa, kiegészítő fűtés, szénszálas műszerfal berakások, elektromos ablakok, bőrkormány, kormányról irányítható rádió, moduláris audiorendszer, rekesz az utasülés alatt.

Extrák (nettó, forint): CD-tár 108 505, hátsó tetőspoiler 70 345, krómozott hűtőrács 59 868.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 6 év átrozsdásodásra, 3 év fényezésre.

Szervizperiódus: 20 000 km.

Alkatrészárak (bruttó, forint): szélvédő 120 000, első/hátsó lökhárító 119 730/121 830, oldalüveg 35 220, első fényszóró 90 810, hátsó lámpa 50 040, külső tükör 59 580.

Kötelező biztosítás: 23 040 forint/negyedév.

Casco biztosítás: 10 százalékos lopás és 100 000 forintos törésönrésszel 37 763 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).



Forrás: Mazda Motor Hungary Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo