Mazda 6 2,0i TE - japán versenytárs

A japán gyártó középkategóriás kocsija, a Mazda 6 a márka gyökeres megújulását hozta el. Új a műszaki konstrukciója is. Az autó arra készült, hogy valódi élményeket nyújtson, és mint az első, teljes sorozatot felölelő „zoom-zoom” tag, ezt meg is teszi.

A 626 utódjának szánt Mazda 6-os formatervezése új iskolát követ. Érzelmeket ébresztő, sportos vonalvezetésű jármű. A lendületes tetőív és az emelkedő övvonal is ezt hangsúlyozza. A hatást fokozzák az egyedi első és a gyönyörű, kristályos hátsó lámpatestek, valamint az ötszögletű, felül krómozott hűtőrács. Tesztautónk pedig a sportlökhárítóival, küszöbtoldataival, krómozott kipufogójával, hátsó szárnyával és 17 colos könnyűfém kerekeivel egyenesen egy aszfaltrakéta benyomását keltette.

A Mazda 6 utastere összkomfortos, de a sportos elemektől sem mentes. A műszerfal például azonnal felhívja magára a figyelmet, hiszen vonzza a tekintetet a titánezüst színű középkonzol, a tekerős kezelőszervek, a kör alakú légbeömlők, a háromküllős bőr sportkormány, a krómkeretes műszerek és az alumíniumbetétes váltóbot. Az ideális fogású kormány két irányban állítható, a nagy felületű és hatékony oldaltartású vezetőülés pedig minden testalkathoz alkalmazkodik.

A kategória egyik legnagyobb beltere a Mazda 6-é, pedig a kocsi tengelytávja ezt nem indokolná. Öt személy számára elegendő a hely, hátul a vállak, fejek és térdek is kitűnően elférnek. A helytakarékos hátsó futómű miatt a csomagtér is elég nagy – 500 literes –, és jól pakolható.

Az új fejlesztésű, kétliteres, 141 lóerős erőforrás minden közlekedési helyzet megoldására elég, és pörgetve jó a gyorsulása. Hangja a felső tartományokban ércessé válik, ami autópályán haladva kissé tolakodó. A váltó elbírna egy hatodik fokozatot is. A Mazda mérnökei a 6-os fejlesztésekor nemhiába tanulmányozták a középkategória riválisait: az autó futóműve, kormányzása és fékteljesítménye nemcsak egyenlő szintű, de némely tekintetben jobb is azokénál. A kocsi elképesztően jól fekszi az utat, a futómű hihetetlenül stabil, a kormányzás direkt, a fékek döbbenetes erővel lassítanak. A Mazda a kanyargós utakon mutatja meg igazi énjét. Városban a rugózás megfelelően csillapít, kényelmes, de azért a keresztbordákat megérzik az utasok.

A Mazda 6-ot Európa-szerte olyan kedvezően fogadták, hogy értékesítését fel kellett gyorsítani, és az előirányzottnál máris jóval többet adtak el belőle nálunk is. A lelkesedés érthető. A Mazda 6 nagyon szép és izgalmas, élvezetesen vezethető, gazdag alapfelszereltségű, ár-érték arányát tekintve páratlan autó.


Műszaki adatok

Jelleg: négyajtós, középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1999 cm3, 104 kW/141 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 181 Nm 4100–5000/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,5 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, fékasszisztens, EBD, DSC stabilitáskontroll, TSC kipörgésgátló. Elöl független felfüggesztés kettős keresztlengőkarral, hátul független felfüggesztés, multilink, csavarrugók.

Méretek, súlyok: hosszúság 4680 mm, szélesség 1780, magasság 1435 mm, tengelytáv 2675 mm. Üzemanyag 64 liter. Kerékméret 7JJ x 17, gumiméret 215/45 R 17. Saját tömeg 1280 kg, megengedett össztömeg 1845 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 208 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,7 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 11,8/6,6/8,5 liter, tesztfogyasztás 10,5 liter.


Gazdasági adatok

Alapár (Mazda 6 2,0i TE): 5 999 900 forint.

Alapfelszereltség: 6 légzsák, indításgátló, központi zár, aktív fejtámla, ködlámpa, elektromosan állítható, fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők, fedélzeti komputer, automata légkondicionáló, magasságállítható vezetőülés deréktámasszal, multifunkciós kormány, tempomat, bőrkormány, bőr váltó- és kézifékkar, két irányban állítható kormány, kartámasz elöl-hátul, moduláris rádió.

Extrák (bruttó, forint): sport lökhárító előre/hátra 165 235/150 269, ködlámpa a lökhárítóban 118 538, alumíniumpedálok 29 310.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 12 év átrozsdásodásra, 3 év a fényezésre.

Szervizperiódus: 20 000 km.

Alkatrészek (nettó, forint): szélvédő 69 554, oldalablak 22 097, első/hátsó lökhárító 95 250, első fényszóró 47 870, hátsó lámpa 19 738, fékbetét-garnitúra 40 327.

Kötelező biztosítás: 22 200 forint/negyedév.

Casco biztosítás: 10 százalékos lopás- és 100 ezer forintos törésönrésszel körülbelül 34 000 forint/hó, 20 százalékos lopás- és 200 ezer forintos törésönrésszel mintegy 27 000 forint/hó (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Mazda Motor Hungary

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo