Innovatix: Szép új reklámvilág

A reklámozás korszerű formái úgy festenek, mintha a Csodák Palotájában bóklásznánk a csilli-villi masinák között. Hang, fény, mozgás együttese szükséges ahhoz, hogy a látvány interaktív és játékos módon megragadja a fogyasztó túltelített elméjét. A mai módszerekhez képest célzottabb, találékonyabb, ötletesebb, kreatívabb megoldásokhoz kell folyamodni a kínálati oldalon. Ezt célozta meg az újfajta rendezvény- és reklámmegoldásokat kivitelező vizuáltechnikai szolgáltató cég, az Innovatix.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Jól jövedelmező sales menedzseri állást hagyott ott három és fél év után egy francia-amerikai vállalatnál 2004-ben az akkor a húszas évei derekán járó Vizsy Péter.

- A cég technológiai beszállító volt a mobilszolgáltatók részére, SMS, MMS, SIM-kártya és számlázási rendszerek gyártásával foglalkozott. Regionális értékesítési menedzserként hét ország tartozott hozzám a régióban. Egyet kivéve az összes ügyfelet sikerült megszereznem. Ötven százalékkal teljesítettem túl az értékesítési tervet - mondja az IBS-en angol diplomát szerzett fiatalember. - Egy hétből három-négy napot külföldön töltöttem, és rendszeresen jártunk szakmai kiállításokra.

Cannes-ban a 3-GSM világkongresszuson Vizsyt egy sugallatos pillanatban új felismerés érte: - Látványban mindenki próbált túllőni a másikon. Láttam azokat a látványelemeket, amiket mindenki felvonultatott a standján. Mivel korábban is egy e-business cégnél dolgoztam, ahol webes és banki alkalmazásokat fejlesztettünk, edzett volt a szemem erre az iparágra, és az értékesítési múltam miatt vonzott a technológiai marketing.


"kézzelfoghatóvá tudtunk tenni egy olyan látványvilágot , amit addig csak filmeken láttak"

Új generációs reklám

Innovatív reklámhordozók
● LED-fal és könnyűszerkezetes, kreatív LED-rács: „Kis fénypontokból, LED-izzókból álló óriáskivetítő, ami modulárisan bővíthető, azaz különálló »kockákból« építhető fel a tetszőleges nagyságú végső vetítőfelület. Előnye mindenfajta vizuáltechnikai eszközzel szemben, hogy kültéren, akár nappali fényviszonyok között is – amikor hagyományos projektoros, plazmás, LCD-s megjelenítők képe sokat veszít élvezhetőségéből – tűéles képet biztosít. A LED fényereje körülbelül tízszer nagyobb, mint egy hagyományosnak számító izzóé.”
● Holografikus fóliák: „Holografikus megoldásainknak köszönhetően a 3D-s hatás nem igényel speciális 3D-s szemüveget. Elsőként mutattuk meg az ország fiataljainak, hogy a plazmaképernyőkön túl más is van a világon. Táncos lányok mögé és elé raktunk ilyen fóliákat, amik élőkép vetítésére alkalmasak. Térben szabadon belógathatók, de kirakati üvegre is ráhelyezhetők.”
● Holografikus 3D gúla: „Akár embernagyságban is képes álló- vagy mozgókép megjelenítésére, tehát egy előre, 3D-s technológiával felvett »szereplőt« is megjeleníthetünk a gúla belsejében, háromdimenziós hatást nyújtva minden oldalról. Mint ahogyan George Lucas holografikus Leila hercegnője megjelent a Csillagok Háborújában.”
3D TV: „Nagyon innovatív megoldásnak számít, a síkkijelzős készülék falra szerelve vagy eladáshelyi displaybe építve 3 dimenziós reklámfilmek megjelenítésére képes. A térhatás a kijelzők méretétől függ, a kijelzők az áruházi polcokba építhető 10 colostól egészen az 56 colos óriás méretig elérhetők. Csakúgy, mint a 3D-s megjelenítők esetében, itt sincs szükség külön 3D-s szemüvegre.”

A hirdetők közötti konkurenciaharc erősödik. Olyan üzenethordozókra van szükség, amelyek kiemelik az üzenetet, és amelyek nem szabnak határt a kreativitásnak, vallja Vizsy, és a Különvélemény című Spielberg-filmből mutat egy részletet, hogy illusztrálja, hova haladunk: a jelenetben Tom Cruise siet végig egy irodaház előterén, a járókelők teste körül mindenütt holografikus ábrák és képek, sehol egy régi masszív reklámfelület, egy szilárd transzparens. Az információk felgyorsult zuhataga képlékenyebb, légiesebb formát ölt.

- A marketing technológiai irányba megy el. Korábban elég volt azon tanakodni, milyen színes legyen a plakát, és milyen betűvel írjuk rá a márka nevét - mondja Vizsy. - A fogyasztót ma be kell vonni a márkakommunikációba, így válik az élmény testreszabottá. Az interaktív padlóvetítés kiváló példa, felnőttek és gyerekek egyaránt örömmel szórakoznak vele.

A céges és szponzorált rendezvényeken manapság nagy a hangsúly a VJ-n: a video jockey a zenei DJ kollégája, csak ő a látvány összeállításáért felel. De a plazmatévés vetítés maholnap ódivatúnak számít, bár az Innovatixnak abban is van gyakorlata az általa alakított és 2007 nyarán eladott Club Media révén, amely ötvenöt szórakoztatóhelyen kínál reklámfelületet LCD-s kijelző készülékeken. A jövő a LED-falé:

- Az évek során a látványelemeket előállító felszerelések bérbeadása a rendezvényekre annyit fejlődött, hogy beruháztunk egy LED-falba. Ma már több is van a tulajdonunkban. Jelen pillanatban, úgy tudom, öt cég rendelkezik ilyennel az országban. Itt mindenki mindent tud szállítani, de az nem mindegy, hogy saját eszközparkkal-e vagy bérelt felszerelésekkel teszi ezt. A LED-es eszközökkel a négy legnagyobb vizuáltechnikai cég közé kerültünk.

Látványba fektetés

A kérdésre, hogy honnan volt indulótőke a vállalkozáshoz, a válasz: önerőből.

- A saját pénzemet fektettem bele, amit az előző állásomban kerestem. A mai napig kizárólagos tulajdonosa vagyok a cégnek. Fontos volt a főiskolán szerzett kapcsolati tőke, hiszen rengeteg évfolyamtársam helyezkedett el multiknál. Az iskola alatt a kötelezően előírt gyakornokoskodást is multinál töltöttem, ahová szigorú vizsgáztatás után kerülhettünk be. Itt jól megfigyelhettem, milyen rendezvényeket tart egy ilyen vállalat, és ezeken milyen technológiára van igény. A kezdetekkor eldöntöttem, hogy a B2B - a business to business - megoldások érdekelnek, és elsősorban multiknak szeretnék beszállítani. A magyarországi multinacionális cégeknél éves szinten egy-két olyan rendezvény van, ahol az anyavállalattól kapnak technológiai transzfert, tehát kintről hoznak eszközöket. De iszonyú drága a nagy felszereléseket ide repültetni, stábot beutaztatni mellé, hogy kezelni tudják.

Az Innovatix tehát arra vállalkozott, hogy helyben kínálja mindezt.

- A nagy hazai vizuáltechnikai cégekkel nem tudtam versenyezni, de piaci rés még akadt: elsőként egy háromdimenziós berendezést vásároltam Kanadából, ami mind a mai napig egyedülálló Európában: a négy méter magas Ground FX három dimenzióban tud képeket vetíteni, amelyek szemüveg viselete nélkül is láthatók. A gép öt és félmillió forintba került akkor. Eleinte nem lehetett elmondani, hogy egyik ügyfél hozta a másikat. Meg kellett küzdeni az összes kliensért, mert prémiumáras szolgáltatásról van szó, ami ráadásul újdonság, tehát meg kell ismertetni őket vele. Ez azt is jelentette, hogy nincs náluk betervezve a büdzsébe, külön pénzt kell allokáltatni rá. De szerették az újdonságot, mert kézzelfoghatóvá tudtunk tenni egy olyan látványvilágot , amit addig csak filmeken láttak. A helyzet mára megváltozott, most már szájról szájra híre kel, hogy érdemes velünk dolgozni. Ez négy év kőkemény és következetes munka eredménye: multis múltam miatt tudom, hogy csakis a színvonalas munka számít, nem lehet magyarázkodni. Sokan, akik technológiai oldalról közelítik ezt az üzletágat, híján vannak e mentalitásnak. Mi ebben is többet tudunk nyújtani. Jól tudom, hogy a felmerülő igényeket maximálisan ki kell elégíteni, gyakran új fejlesztésekkel.

Eddig 2008 volt a legjobb évük, 60 százalékkal nőtt a forgalom, ami elérte a 140 millió forintot. Az Innovatix még mindig fejlődő cég. Először a hazai piacból szeretnék kihozni a maximumot, azután elképzelhető a regionális terjeszkedés.

Trendi téma

Interaktív megoldások
Holo Touch Presenter: „Egy elegáns állványzaton az üvegfelületet ujjunkkal megérintve navigálhatunk az üvegre vetített tartalmak között, mintha csak egér segítségével tennénk ugyanezt a számítógépünk képernyőjén. Ebben az esetben azonban az üvegre felvitt speciális víztiszta érintőfólia segítségével jelenítődik meg a rávetített »felhasználói felület«, melyen ujjbeggyel aktivizálhatunk tartalmakat, nézegethetünk képeket, játszhatunk interaktív képpárosító játékot, és még hosszasan sorolhatnánk.”
Interaktív padlóvetítés (ground FX): „Jobb helyeken már nem padlómatricákkal nyújtanak eligazítást a vevőnek, hanem projektorral padlóra vetített ábrákkal. Megváltozik, átmorfolódik a vetített tartalom, ahogy átsétálnak rajta. Lehet vele focizni például, ha a vetített tartalom labda, de van virtuális akváriumunk, ahol a vetített víz fodrozódik, sőt a halak megijednek, ha valaki elhalad rajta. A kiállításokon mágnesként vonzza a látogatókat. Kínálunk interaktív bárpultot is, amelyen fénykonstellációk és virtuális poháralátétek villannak fel, de készítettünk hasonló asztalfelületet és dobot is. Ezek az i-bar, az i-table és az i-drum.”
Ködképernyő (fog screen): „Vízből egy speciális porlasztó- és ventilációs rendszeren keresztül felülről lefelé szórva állítjuk elő a finom vízpárát. Az ember áthaladhat rajta anélkül, hogy vizes lenne. Csak hűvösséget érez. Ezt a ködfalat vetítjük. Nagyon népszerű megoldás, főleg kiállításokra, beléptető kapunak vagy figyelemfelkeltő információs felületként. Interaktív változatot is fejlesztettünk belőle, amely képes valós időben megjeleníteni a felületre kézzel festett képet, de nemcsak rajzolni, hanem játszani is lehet az innovatív felülettel.”

Az cég aktív a digital signage területén is. Mint Vizsy mondja, ez nagyon trendi téma: digitális vevőtájékoztató rendszert takar, ami távmenedzselhető, tehát központilag frissíthető. Érintőképernyős terminálokat is magában foglalhat.

- Digital signage-hardvereladásokban nekünk vannak a legnagyobb referenciáink az országban. 2007 óta a Praktiker összes újonnan nyitott áruházában mi szereltük fel a vevőtájékoztató információs rendszert, LCD-kijelzőket minden kasszasoron és az eladótérben is.. A technikai malőrök kizártak. 2007 óta a Praktikerben telepített rendszer hibamentesen üzemel. A McDonald's éttermeiben 2008-ban közel 60 LCD kijelzőből álló digital signage rendszert telepítettünk. A bevételünk felét teszik ki ezek a nagy volumenű B2B projektek, ahol rendszerint mi végezzük a kiegészítő szolgáltatásokat, üzemeltetést és karbantartást.

A cég működésének első szakaszában, amikor szolgáltatásainak újdonságértéke megmutatkozott az árban, folyamatosan visszafektettek a fejlesztésbe.

- Ezért ma gyakran úgy jelenünk meg egy eseményen, hogy versenytársaink mellett mi visszük a kisebb, de egyáltalán nem kisebb profittartalmú megoldásokat, amik egyedi fejlesztéseink. Gazdasági válság ide vagy oda, most is beruháztam. Szinte minden megoldásunknál mi állítjuk elő a vezérlőszoftvert és az eszközökön futó tartalmakat, egy-két hét alatt.

Mennyibe kerül ez az ügyfélnek ez a személyre szabottság? Kétszázezer forinttól kétmillióig terjed a skála.

Célcsoportok megcélzása

A piackutatásban, pontosabban a vevői szokásfelmérésben alkalmazható a cég egyik megoldása, amely rögzíti a vásárlókocsik útvonalát az árutérben. Ezzel könnyen megállapítható, melyek a leginkább látogatott területei az áruháznak, s napszakra lebontva is lehet monitorozni. Ez a proximity eszköz rádiófrekvenciás jeladóval működik, amelyet a kosáron helyeznek el. A vásárlói profil gyűjtése azonban, hacsak nem a fogyasztó önkéntes információadásán alapul, személyiségi jogokat sért, a mozgó objektumra vagy testre való reagálást viszont már most szállítani tudja az Innovatix, amely Volán-buszokba épített be képernyőket:

- Egy városnéző buszon, amikor az elhalad valahol, mondjuk a Hősök terénél, akkor késleltetés nélkül, rögtön az adott helyre vonatkozó információkat jelenít meg a kijelző, mert azt összekötjük bluetooth- és GPS-rendszerekkel.

A célcsoportok fokozottabb elérésére irányuló technikák térhódítása tovább folyik, világosan látják ezt egyes márkák és a reklámügynökségek:

- A célközönségükkel sokkal közvetlenebbül tudnak találkozni, ha saját sátort állítanak fel egy zenei fesztiválon vagy nyári rendezvényen, mint ha még egy reklámfilmet készítenének a televízióba, aminek a hatékonysága alacsonyabb. A látványosságon túl ma már elengedhetetlen az innováció. Olyan célzott látványelemeket kínálunk, amelyek megmaradnak az emberek fejében.

Figyelemfelkeltő médiainnovációk
Vízfüggöny vetítés: „Vízen közlekedő uszályról képzünk óriás felületű vízfüggönyt speciális nagynyomású permetezőrendszerrel. A fúvócsövek vizet spriccelnek felfelé, és arra vetítünk színes, statikus képeket vagy mozgófilmet, akár ezer négyzetméteres felületen.”
Fényfestés-épületvetítés: „Közvetlenül az épület homlokzatára történik a reklámozandó termék vagy ahhoz kapcsolódó kreatív tartalom kivetítése. Akár a teljes épületet is tudjuk látványos fényfestéssel dekorálni.”
Mozgó fényvetítés: „A gerillamarketing egyik formája, közterületet nem foglalunk vele: egy mozgó autóból vetítünk az út menti házak homlokzatára. A vetített tartalom és az autó mozgása szinkronizálható. Tehát az ügyfél kérésétől függően változhatnak a filmrészletek, illetve ha az autó éppen megáll a közlekedési lámpánál, elsötétülhet a vetítés, vagy egy másik »mozdulatsor« kerülhet sorra. Egy üdítőt reklámoztunk így tavaly.”
● Digitális busz: „Hívhatjuk reklámbusznak is. Egy hagyományos buszt alakítunk át digitális óriáskijelzővé: mind a 12, speciális fóliával ellátott üvegfelületét a busz belsejéből saját fejlesztésű panorámatechnikával vetítjük 12 projektorral. Akár mozgó-, akár állóképeket tudunk megjeleníteni, nagyon látványos formában. Ráadásul a busz teljesen lefóliázható, ami tovább növeli a kihasználható reklámfelületet. A busz tetszőleges útvonalon közlekedtethető, vagy akár rendezvények helyszínén parkoltatható.”
Kirakatvetítés: „Az üzlet belsejéből vetítjük a teljes üvegfelületet úgy, hogy egységes kép keletkezik a kirakatüvegen. A teljes kirakatfelület így akár együtt kezelve, akár üvegtáblánként megvetítve bármilyen tartalmat megjeleníthet nagyon figyelemfelkeltő módon. Mivel egyediek a képarányok, speciálisan át kell dolgozni az ügyféltől kapott képi és filmanyagot, de az is megoldható, hogy a teljes tartalmat mi készítjük el. Olyan interaktív változat is lehetséges, amikor az üveg érintésére változik a tartalom.”

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo