Lancia Thesis 2,4 JTD LX Emblema

Szerkesztőségünk első ízben tesztelhetett Lanciát, mégpedig az alig kétéves Thesis luxuslimuzint. A jármű maga a megtestesült elegancia és stílus, tiszteletet ébreszt, és megváltoztatja az ember négykerekűekhez való hozzáállását. És ugyanolyan jó autó, mint amilyen szép.

A Thesis túlzás nélkül nevezhető autóipari műalkotásnak. Karosszériája magas és terebélyes, arányai viszont tökéletesek, kivitelezése páratlanul gondos. Olyan eleganciát sugall, hogy megjelenésével bármely más luxusautót háttérbe szorít. A legkülönlegesebb formai megoldása a frontrész, mert a gyémántot formázó első fényszórók a karosszéria szélein ülnek, de a „vállát” is zárják. Az összhatás az ötven évvel ezelőtti autókat idézi. Nem kevésbé különleges a kecses hátsó rész. Ékkövei a sarokra helyezett csodaszép diódás lámpatestek. Ideális mértékben alkalmazták a krómot is – amely többek között a pajzs alakú hűtőmaszkot és a lámpákat keretezi –, így a Thesis nem hivalkodó.

A Lancia kellő gondot fordított arra, hogy az autó utastere is minőségi, exkluzív legyen. Csak a legnemesebb anyagok kerültek bele: lélegző nappabőr ülések, igazi fémből készült középkonzol és valódi, nyers hatású mahagóni faberakások.

A felszereltség már-már zavaróan gazdag: elektromosan állítható az ülések gerinc- és fejtámasza, valamint a kormány, amelyről vezérelhető a komplett szórakoztató, kommunikációs, információs és telematikai rendszer is. A hátulról is szabályozható, négyzónás klímaberendezés intelligensen és abszolút huzatmentesen működik. Már a sofőr is privilegizált helyzetben érzi magát, de az utasoknak még jobb dolguk van: testhez formázott, fűthető fotelekből, távirányítóval vezérelhetik a Bose hifit, esetleg gombnyomásra előretolhatják a jobb első ülést, vagy felhúzhatják a napvédő rolót.

A tesztautót a Thesis alapmotorja, a 150 lóerős JTD turbódízel hajtotta, melynek kifinomult járási kultúrája és szép hangja van. A 305 Nm-es maximális nyomaték 1800-as fordulaton áll szolgálatba, ettől kezdve jó gyorsulásra lehet számítani, annak ellenére, hogy a Thesis önsúlya 1700 kiló. Az autó hosszú utazásoknál igazán jó partner, s nem csak azért, mert kényelmes utasterében csend honol. A váltó hajszálpontosan, finoman kapcsol, a 6. sebességfokozat különösen hosszú, a főtengely mindössze 2600-at fordul 130 kilométer/órás sebességnél, a fogyasztás parádésan alacsony.

A Lancia másik fénypontja a Skyhook futómű, amely olyan érzést kelt, mintha a kocsi az úttest fölött suhanna. A Sachs, a Mannesmann és a Lancia fejlesztette. Elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal szerelték fel, így alkalmazkodik az autó viselkedéséhez, de hiába érezzük lágynak (amúgy az), ha éppen félre kell rántani a kormányt, azonnal bekeményedik. Menet közben pedig akár teljes terheléssel is fenntartja a hasmagasságot.

A Lancia Thesis az itthon még sokak által fel nem fedezett olasz autóépítési kultúra magasságait hordozza, és a nagyobb presztízsű német konkurensekkel szemben is minden körülmények között megállja a helyét. Stílusban és eleganciában pedig alighanem verhetetlen.

Műszaki adatok

Jelleg: felsőkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: öthengeres, soros, common rail közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként két szelep. 2387 cm3, 110 kW/150 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 305 Nm 1800/percnél.

Hidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 12,4 méter. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, ABS, EBD, ASR, ESP. Elöl-hátul független felfüggesztés és aktív lengéscsillapítók, kerekenként 5 darab lengőkar.

Méretek, súlyok: hosszúság 4888 mm, szélesség 1830 mm, magasság 1465 mm, tengelytáv 2803 mm. Kerékméret 7J x 16. Gumiméret (alap) 215/60 R 16. Csomagtér 480 liter. Saját tömeg 1715 kg. Üzemanyag 75 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 206 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,1 s, fogyasztás 6,3/11,3/8 liter/100 km, tesztfogyasztás 7,8 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Thesis 2,4 JTD LX Emblema): 12 900 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 8 légzsák, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható, fűthető külső tükrök, négyzónás automata klíma, elektromos, memóriás és fűtött első ülések, esőérzékelős ablaktörlő, elektromos hátsó napfényroló, bőr/alcantara kárpitozás, bőrkormány és váltókar, bi-xenon lámpák, ködlámpa, 16”-os könnyűfém kerekek, sötétített oldalsó és hátsó ablakok, első és hátsó kartámasz, síalagút, be- és kiszállást segítő funkció, navigáció, trip computer, telefon, beszédfelismerő, 7”-os színes kijelző, Bose hifi CD-váltóval, elektromos kézifék, Skyhook futómű, tempomat.

Extrák (bruttó, 1000 forint): napelemes napfénytető 495, 17”-os könnyűfém kerekek 260, parkolóradar 192, komfortülések elöl-hátul szellőzéssel, fűtéssel, masszázzsal 1050/850, kulcs nélküli rendszer 390, nappabőr belső 595.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 12 év átrozsdásodás ellen.

Kötelező biztosítás: 34 080 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: SPQR Hungária Kft.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo