Külcsín és belbecs – Volkswagen Golf 1,9 PD TDI Highline

Az eladási listákon dobogós helyezést elért, kategóriájában minőségi csúcsot képviselő Golf IV értékét az immár teljesen kifinomult PD TDI motor is növeli.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Golf IV kombis, hagyományos formájú, nem fedezhetők fel rajta formabontó karosszériabeli változtatások. A modell tekintélyéhez illőn a gyár a hagyományőrző értékek mellett foglalt állást, miközben az összeszerelés és a kidolgozás minőségét a maximálisra fokozta. A figyelmes szemlélő újdonságként fedezheti fel a lámpaegységet, a szoros lemezillesztéseket, a nagyobb kerekeket, de az elődhöz képest igazi megújulást és felfrissülést a belső kialakítás hozza. Az ötszemélyes, családi autónak is beillő Golf utastere a 2/3-1/3 arányban dönthető hátsó üléssornak köszönhetően jól variálható. Az elődéhez képest 13 centiméterrel hosszabb karosszéria jó hatással volt az első-hátsó helykínálatra is. A belső kárpitok puhák és ízlésesek.

A motor indításakor sem dízeles vibrálás, sem kerregés nem tapasztalható, ez a PD (Pumpe Düse) TDI kitűnőségére vall. A továbbfejlesztett, direkt befecskendezéses erőforrásnál a dízelolaj-levegő keveredés minden eddiginél optimálisabb, az eredmény: nagyobb motorteljesítmény, kevesebb fogyasztás. Valóban, a PD TDI úgy gyorsít, mint egy benzines, nincs turbólyuk és hirtelen megugró nyomaték, csak egyenletes erőkifejtés. A bődületes, 285 Nm-es nyomaték garantálja a biztonságos előzéseket, a motor csak magasabb fordulatszámon hangosodik fel kissé, de játszi könnyedséggel mozgatja a Golf masszív karosszériáját. A kocsi egyenes futása példamutató, és a komfortos, kitűnő rugózás mellett kanyarban is jóindulatú semlegességgel viselkedik.

Műszaki adatok
Jelleg: alsó-középkategóriás személyautó, variálható utas-csomag térrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hajtómű: négyhengeres, soros, elektronikusan szabályozott nagynyomású, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor. Hengerenként egy szívó- és egy kipufogószelep. 1896 cm3. 85 kW/115 LE 4000/min-nál. Max. nyomaték 285 Nm 1900/min-nál. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hidraulikus rásegítésű fogasléces szervokormány. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, elektronikus differenciálzár (EDS), elektronikus fékerő-elosztó (EBV). Kerékméret (TDI-nél) 6J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Üzemanyag 55 liter. Fordulókör átmérője 10,9 méter. Csomagtér 330 liter, lehajtott hátsó ülésekkel 1184 liter. Menetkész tömeg 1237 kg, megengedett össztömeg 1770 kg. Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 195 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 10,3 s, fogyasztás (EK) város 6,9/országút 4,2/ átlag 5,1 liter/100 km, tesztfogyasztás 5 liter/100 km.

Gazdasági adatok
Alapár (VW Golf 1,9 PD TDI Highline): 6 137 000 forint.
Alapfelszereltség: vezető- és utasoldali légzsák, blokkolásgátló (ABS), elektronikus differenciálzár (EDS), kipörgésgátló (ASR), indításgátló, központi zár, magasságban és hosszirányban állítható kormányoszlop, állítható magasságú sportülések elöl, fűthető és elektromosan állítható külső tükrök, elektromos ablakemelők elöl-hátul, színre fújt lökhárítók, ködlámpák elöl, elektromos üvegtető, könnyűfém keréktárcsa, Beta rádió 4 hangszóróval.

Fontosabb extrák: elektronikus stabilitásprogram (ESP) 189 800 forint, CD-váltó (6 lemezes) 118 800 forint, bőr üléshuzat, fűthető első ülések 426 400 forint, elektronikus klímaberendezés 215 300 forint, oldallégzsák elöl 116 200 forint, sebességtartó automatika 57 800 forint.

Garancia: 1 év kilométer-korlátozás nélküli, 3 év szavatossági, 12 év átrozsdásodás elleni.

Garnitúra gumiabroncs (nettó, 4 db): 149 408 forint (Pirelli P6000).
Szervizköltségek: 15 000 km-nél 15 629 forint, 30 000 km-nél 48 699 forint.
Súlyadó: 6500 forint.
Kötelező felelősségbiztosítás: 52 992 forint/év.
Casco biztosítás (közelítő összegek): 200 000 forintos vagy 20 százalékos önrésszel 230 400 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo