Kreatív válaszok

Ez az a hely, ahol nem kérjük azt, hogy kapcsolják ki a telefonjaikat, hiszen SMS-ben folyamatosan várjuk a hallgatóság kérdéseit is – lepte meg a műsorvezető a Piac és Profit legutóbbi, „Az új gazdaság kulcsszava: a kommunikáció” című konferenciájának résztvevőit. Tehát ne csak beszéljünk arról, hogy a mobilkommunikáció gyökeresen megváltoztatja a szokásainkat, hanem fogadjuk el azt a gyakorlatban is!

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a történelem során minden új kommunikációs technológia félelmet váltott ki az emberekből – mint a legutóbbi időkben a tévé és az internet –, ezek a félelmek utólag mindig alaptalanoknak bizonyultak. Ezért manapság a mobilkommunikációt egyre többen mint valamiféle kommunikációs hazatérést értékelik – fogalmazott nyitóelőadásában Nyíri Kristóf, a Magyar Tudományos Akadémia Filozófiai Kutatóintézetének igazgatója –, amely nem előidézi, hanem éppen ellenkezőleg, érdemben hozzájárulhat az emberi elidegenedés megszüntetéséhez. Ezek a mondatok tulajdonképpen a Piac és Profitnak a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemmel (BKAE), valamint a Business Online üzleti magazinnal közösen megrendezett, kiállítással egybekötött rendezvényének egyik üzenetét is jelentették, mint ahogy a többi előadó által elmondottak is egy-egy nélkülözhetetlen elemmel járultak hozzá a mai kommunikáció megértéséhez.

A személyiség felértékelődése

Dr. Buda Béla orvos, pszichiáter úgy fogalmazott, hogy bár valóságos információáradatban kell élnünk, a kezdeti eligazodási nehézségek leküzdése és az új kommunikációs szabályok elsajátítása után jó esélyünk van arra, hogy – a megnövekedett információmennyiség eredményeként – egy átláthatóbb, eligazodásra alkalmasabb társadalom tagjai lehessünk. A kommunikációs kihívásra válaszul pedig felértékelődik a személyiség, az empátia és az intimitás, és közösségi kultúrák alakulnak ki. Miközben sajátos módon a hagyományok szerepe is felértékelődik, az emberek nyitottakká válnak a spirituális dimenziók irányába. Az előadó végkövetkeztetése: az ember minden helyzetben képes fejlődni, s minden konfliktusra előbb-utóbb megtalálja a kreatív választ.

A személyiség előtérbe kerülése, mint a megújuló kommunikációs technikák következménye, egyértelműen megmutatkozott a média és a marketing világáról szóló előadásokban. Braun Róbert, az Index.hu igazgatóságának tagja egy internetes újság gyakorlatából vett példákkal mutatta meg, hogy a véleményalkotás és az informálódás lehetősége az internet révén nagyságrenddel javult, mintegy ellenpólust, menekülési utat kínálva a hagyományos médiumokkal szemben. Igaz, hogy például a tévézésben, a kábeltelevíziózásban – többek között a tematikus csatornák révén – már fellelhetők a személyre szabott kommunikálás csírái.

A CNN a mobiltechnika megjelenésének és alkalmazásának köszönheti sikerét Wisinger István, a Magyar Újságírók Szövetségének elnöke szerint, jelesül annak, hogy mobil, a stúdióval műholdas kapcsolatban álló kis forgatócsoportjai gyorsan és egyenesben tudtak hírt adni az eseményekről. A média világát megújító másik tényezőként a szervezeti decentralizációt és a személyre szabottságot említette, illetve azt, hogy a tömegmédiát felváltja a szegmentált, pontosan körülírt, célközönségre irányuló médiumok versenye.

Testre szabott marketing

A kulcsszó a marketingben is a testre szabottság – derült ki többek között Kandikó Józsefnek, a Magyar Marketing Szövetség elnökének a szavaiból –, hiszen már a közeli jövőben szükségszerűen előtérbe kerülnek az egyéni fogyasztói igények, melyek egyenes következménye lesz a tömeggyártás átértelmezése, miszerint a standard termékek gyártása után még egy testre szabási folyamat is szükségeltetik az igények teljes körű kielégítéséhez.
A vevőközpontúság állt Polgár Viktor, a Hill and Knowlton Hungary Kft. ügyvezető igazgatója előadásának fókuszában is, aki – különbséget téve a marketing és a public relations között – ez utóbbit nevezte meg igazán hatékony és korszerű módszerként. Az internetes kommunikáció segítségével a régi tartalmakat gyorsabban, pontosabban, párbeszédképesen és időtől-tértől függetlenül tudjuk célba juttatni – mondta –, miközben igaz ugyan, hogy még a hagyományos PR-technikákat sem használtuk ki teljesen. Tehát a fő gond az üzleti kultúra terén a mentalitásbeli lemaradásban van, amelyen semmiféle új technika nem segít.

Mindezzel teljesen egyetértett Soós Péter János, a B. Swain kommunikációs tanácsadó kft. ügyvezetője is, amikor arról beszélt, hogy a modern kommunikációs technika segítségével a vevő került a célkeresztbe, a termelő-szolgáltató mindent megtesz azért, hogy „tudatosan manipulálja tudatalattinkat”. S a fogyasztó megdolgozható, hisz a példa mutatja, hajlandók vagyunk többet fizetni – azonos minőség esetén – csak azért, hogy a termék, a márkanév adta azonosulási élmény részesei lehessünk.

Totális kommunikáció

Az új gazdaság alapja a totális kommunikáció – summázta mondandója lényegét Kovács András, az IQSoft Rt. technológiai igazgatója is –, hiszen ennek révén az együttműködés új távlatai nyílnak meg. Aminek az alapja pedig az integráció, vagyis minden vállalatnak olyan szisztematikus, átlátható és egységes rendszerre van szüksége, amelyben az adatok rendezettek, de ugyanakkor izoláltak is. Ha ezt sikerül megteremteni, akkor nagyon jelentős költségcsökkentő tényezőre tettünk szert, tehát az új kommunikáció profitot termel.
Chikán Attila, a BKÁE rektora, a konferencia védnöke is hitet tett előadásában az új kommunikáció fontossága mellett. Az orosz válság kapcsán azt mutatta be, hogy az üzleti élet és a kormányzat közötti hatékony kommunikáció akár a gazdasági siker kulcsa is lehet. A hatékony kommunikáció három ismérve pedig a nyíltság, az egyértelműség és a szabálytartás.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo