Kormányzati e-piacélénkítés?

Szabó Ákos, az Index.hu Rt. kereskedelmi és marketingigazgatója elmondta: cégét mint „új médiavállalatot” elsősorban az internet üzleti lehetőségeinek gyors kiaknázhatóságával kapcsolatos – a korábbi eufóriát követő – általános kiábrándultság érintette negatívan. Elfogytak az internetes, illetve az internetben közvetlenül érintett IT-cégek reklámmegrendelései is. A tőzsdei áresést elviselni nem tudó brókercégek „bedőlése” következtében kieső potenciális jövedelem szintén érezhető volt. És jelentősen megcsappantak azok a tőkebevonási lehetőségek is – kockázati tőke, tőzsdei kibocsátás –, amelyek révén a további extenzív fejlődés finanszírozható lenne.

Védekezésként a vezető internetes cégek a további növekedés kényszeres hajszolása helyett az intenzív üzleti fejlődésre helyezték a hangsúlyt, és ennek megfelelően komoly szerkezeti és attitűdbeli változások történtek, például az Indexnél is.

– Idén három körben szerveztük át a céget annak érdekében, hogy stabilizálja működését, megszilárdítsa piaci helyét, és függetlenítse magát a rendkívül kedvezőtlen tőkepiaci helyzettől – ismertette a társaság stratégiáját Szabó Ákos. – Az átalakulás jelentős személyi konzekvenciákkal, profiltisztítással és a költségstruktúra teljes átalakításával járt.

Mindennek hatására 2001-ben – a magyar reklámpiac stagnálása mellett – az internetes szektor jelentős növekedést tud felmutatni. Az igazgató ezt azzal magyarázza, hogy sikerült jelentős új piaci szegmenseket is megnyitni az internet számára. Ő úgy gondolja, hogy a fejlődőben lévő és sok szempontból bizonytalan lábakon álló gazdaságban a kormányzati szerepvállalás – amennyiben ez elsősorban a gazdaságélénkítésre és nem a szabályozásra vonatkozik – mindig fontos tényező lehet. A gyors és harmonikus fejlődés érdekében az internetes szektor esetében ez a tevékenység egyszerre kellene kereslet- és kínálaterősítő legyen. Beindultak bizonyos programok, amelyek egyrészről a hozzáférés bővítését, másrészről az interneten elérhető szolgáltatáskör szélesítését célozzák, de nincsenek olyan intézkedések, amelyek részben ösztönzik, részben kényszerítik a cégeket a nagyobb internetes aktivitásra, márpedig a piac mozgatórugója mindenképpen a vállalati és nem a lakossági szektor kell, hogy legyen – véli a szakember.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo