Kormányzati e-piacélénkítés?

Szabó Ákos, az Index.hu Rt. kereskedelmi és marketingigazgatója elmondta: cégét mint „új médiavállalatot” elsősorban az internet üzleti lehetőségeinek gyors kiaknázhatóságával kapcsolatos – a korábbi eufóriát követő – általános kiábrándultság érintette negatívan. Elfogytak az internetes, illetve az internetben közvetlenül érintett IT-cégek reklámmegrendelései is. A tőzsdei áresést elviselni nem tudó brókercégek „bedőlése” következtében kieső potenciális jövedelem szintén érezhető volt. És jelentősen megcsappantak azok a tőkebevonási lehetőségek is – kockázati tőke, tőzsdei kibocsátás –, amelyek révén a további extenzív fejlődés finanszírozható lenne.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Védekezésként a vezető internetes cégek a további növekedés kényszeres hajszolása helyett az intenzív üzleti fejlődésre helyezték a hangsúlyt, és ennek megfelelően komoly szerkezeti és attitűdbeli változások történtek, például az Indexnél is.

– Idén három körben szerveztük át a céget annak érdekében, hogy stabilizálja működését, megszilárdítsa piaci helyét, és függetlenítse magát a rendkívül kedvezőtlen tőkepiaci helyzettől – ismertette a társaság stratégiáját Szabó Ákos. – Az átalakulás jelentős személyi konzekvenciákkal, profiltisztítással és a költségstruktúra teljes átalakításával járt.

Mindennek hatására 2001-ben – a magyar reklámpiac stagnálása mellett – az internetes szektor jelentős növekedést tud felmutatni. Az igazgató ezt azzal magyarázza, hogy sikerült jelentős új piaci szegmenseket is megnyitni az internet számára. Ő úgy gondolja, hogy a fejlődőben lévő és sok szempontból bizonytalan lábakon álló gazdaságban a kormányzati szerepvállalás – amennyiben ez elsősorban a gazdaságélénkítésre és nem a szabályozásra vonatkozik – mindig fontos tényező lehet. A gyors és harmonikus fejlődés érdekében az internetes szektor esetében ez a tevékenység egyszerre kellene kereslet- és kínálaterősítő legyen. Beindultak bizonyos programok, amelyek egyrészről a hozzáférés bővítését, másrészről az interneten elérhető szolgáltatáskör szélesítését célozzák, de nincsenek olyan intézkedések, amelyek részben ösztönzik, részben kényszerítik a cégeket a nagyobb internetes aktivitásra, márpedig a piac mozgatórugója mindenképpen a vállalati és nem a lakossági szektor kell, hogy legyen – véli a szakember.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo