Kormányzati e-piacélénkítés?

Szabó Ákos, az Index.hu Rt. kereskedelmi és marketingigazgatója elmondta: cégét mint „új médiavállalatot” elsősorban az internet üzleti lehetőségeinek gyors kiaknázhatóságával kapcsolatos – a korábbi eufóriát követő – általános kiábrándultság érintette negatívan. Elfogytak az internetes, illetve az internetben közvetlenül érintett IT-cégek reklámmegrendelései is. A tőzsdei áresést elviselni nem tudó brókercégek „bedőlése” következtében kieső potenciális jövedelem szintén érezhető volt. És jelentősen megcsappantak azok a tőkebevonási lehetőségek is – kockázati tőke, tőzsdei kibocsátás –, amelyek révén a további extenzív fejlődés finanszírozható lenne.

Védekezésként a vezető internetes cégek a további növekedés kényszeres hajszolása helyett az intenzív üzleti fejlődésre helyezték a hangsúlyt, és ennek megfelelően komoly szerkezeti és attitűdbeli változások történtek, például az Indexnél is.

– Idén három körben szerveztük át a céget annak érdekében, hogy stabilizálja működését, megszilárdítsa piaci helyét, és függetlenítse magát a rendkívül kedvezőtlen tőkepiaci helyzettől – ismertette a társaság stratégiáját Szabó Ákos. – Az átalakulás jelentős személyi konzekvenciákkal, profiltisztítással és a költségstruktúra teljes átalakításával járt.

Mindennek hatására 2001-ben – a magyar reklámpiac stagnálása mellett – az internetes szektor jelentős növekedést tud felmutatni. Az igazgató ezt azzal magyarázza, hogy sikerült jelentős új piaci szegmenseket is megnyitni az internet számára. Ő úgy gondolja, hogy a fejlődőben lévő és sok szempontból bizonytalan lábakon álló gazdaságban a kormányzati szerepvállalás – amennyiben ez elsősorban a gazdaságélénkítésre és nem a szabályozásra vonatkozik – mindig fontos tényező lehet. A gyors és harmonikus fejlődés érdekében az internetes szektor esetében ez a tevékenység egyszerre kellene kereslet- és kínálaterősítő legyen. Beindultak bizonyos programok, amelyek egyrészről a hozzáférés bővítését, másrészről az interneten elérhető szolgáltatáskör szélesítését célozzák, de nincsenek olyan intézkedések, amelyek részben ösztönzik, részben kényszerítik a cégeket a nagyobb internetes aktivitásra, márpedig a piac mozgatórugója mindenképpen a vállalati és nem a lakossági szektor kell, hogy legyen – véli a szakember.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo