Pénzügyi és Tőzsdei Almanach
A Magyar Pénzügyi és Tőzsdei Almanach az idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. Ez alatt az idő alatt összesen 48 magyar és angol nyelvű kötetben mutatta be a magyarországi pénzügyi és tőzsdei intézményrendszer fejlődését, változásait, a piac szereplőit. A legújabb, 2000/2001. évi kiadás magyar változata tavaly novemberben, az angol nyelvű ezekben a hetekben került a könyvesboltokba és az előfizetőkhöz.
Idén az újdonság a Magyar Pénzügyi és Tőzsdei Almanach internetes változata lesz. Az Ericsson Magyarország Kft. szakemberei tavaly év végén befejezték annak a szoftvercsomagnak a kifejlesztését, amely képes a három nyomtatott kötetben szereplő társaságok, intézmények adatainak kikeresésére, kezelésére és megjelenítésére. Az almanach internetes változatában, az on-line lehetőségek sajátosságainak megfelelően, gyorsan változó üzleti adatokat, kondíciókat is közöl. A honlapon először a bankok jelennek meg teljes adatstruktúrával (a feltöltés miatt fokozatosan), majd őket követik a biztosító- és a brókertársaságok. A tervek szerint a site 2001 végéig lesz teljes. Az almanach internetszolgáltatója a UUNET, a Worldcom csoport tagja, amely 2000 nyarától van jelen Magyarországon. (TAS-11 Kft., www.tas.hu)
*
Internetes marketing
Robbin Zeff és Brad Aronson Reklám az interneten című kötete gazdagon illusztrált, gyakorlati kézikönyv. A szerzők – kiterjedt kutatásaik alapján – részletesen bemutatják az internetes marketingben rejlő különleges lehetőségeket és a rohamléptekben fejlődő on-line reklámozás alapvető kérdéseit. Külön fejezet foglalkozik többek között az internetes direkt marketinggel, a reklámok mérési módszereivel, pozicionálásával, árképzésével, az on-line piackutatással, a reklámvásárlás folyamatával, a reklámok értékesítésével, ezenkívül részletes mintát adnak médiaajánlat készítésére. A kötet végére illesztett kiegészítésben megtalálhatók a legfontosabb on-line marketing szakkifejezések, az ingyenes levelezést kínáló magyar szolgáltatók. A kezdők lépésről lépésre ismerkedhetnek meg az új médium kínálta lehetőségekkel, a gyakorlott marketingszakemberek pedig bővíthetik a témával kapcsolatos ismereteiket. (Geomédia)
*
A reklám hatása gyerekeinkre
Melissa Müller Az áruvilág kicsi királyai című könyve lapzártánkkor még nem vásárolható meg a könyvesboltokban, ám a kiadó ígérete szerint mire lapunk megjelenik, addigra a kötet is. „Világunkban olyan vizuális generációt üdvözölhetünk, amely 14. életéve betöltéséig, vagyis amíg agya még formálható, mintegy 18 000 órát tölt el a képernyő előtt, míg az iskolapadban csak 14 000 órát” – írja a német szerző. A gyerekek és a fiatalok óriási vásárlóerőt képviselnek – Németországban a szülők évente több mint 30 milliárd márkát költenek gyermekeikre –, és a legérdekesebb célpiacok egyikének számítanak. Ők a jövő fogyasztói, márkahűségük kisgyermekkoruktól formálódik. Melissa Müller elemzi a reklámstratégiák pszichológiai és érzelmi hátterét, bemutatja a reklámok világát, szót ejt a jövőjéről, és elemzi, hogyan hatnak a gyerekekre. Főleg tévéreklámokkal foglalkozik, de kitér az egyéb reklámhordozókra is. Konkrét tanácsokat ad, miként reagáljon a szülő és a nevelő a gyermek növekvő igényeire, és óva int a reklám esetleges túlzott és káros befolyásától.
A szerző ajánlásai a reklámszakemberek számára sem érdektelenek. Ennek igazolására csupán néhány érdekes témakör a könyvben tárgyalt átfogó anyagból: vásárlási szokások, az azokat befolyásoló tömegkommunikációs eszközök és a reklám viszonya, a reklámok nyelvi kérdései, a fogyasztásra épülő piacgazdaság egymással szoros összefüggésben lévő elemei, a gyerekek mint közvetlen és közvetett fogyasztók. Konklúziója pedig figyelemre méltó: „A felnövekvő nemzedék még soha nem állt ily mértékben a tömegtájékoztatási eszközök és velük együtt a reklámok hatása alatt – és a hirdetők pénze lehetővé teszi a média terjeszkedését…”
Összeállította: l. r.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.