Könyvajánló

 

Pénzügyi és Tőzsdei Almanach
Évről évre súlyosabb – szó szerinti és átvitt értelemben egyaránt – a Magyar Pénzügyi és Tőzsdei Almanach. A közelmúltban megjelent az idei év három kötete: a bankok, a hitelintézetek, a biztosítótársaságok, az értékpapír-kereskedők és befektetésialap- kezelők, a könyvvizsgáló társaságok és a pénzügyi világban érintett szinte valamennyi cég, intézmény legfontosabb adataival; sőt újdonságként már szerepelnek a kiadványban a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett részvények kibocsátói is.

Egy-egy cégről megismerhető a neve, címe, vezetőségének névsora és elérhetősége, tevékenységi köre, továbbá rövid története és az 1998-as és 1999-es mérlegének fontosabb mutatói. A kötet kezelhetőségét névmutató segíti. (TAS-11 Kft.)

*
Panaszelőny
Évek óta érdeklődöm a reklamáció-, az ügyfélpanasz-kezelés problémái iránt, talán attól kezdve, hogy mint cégvezető azt tapasztaltam, azok az ügyfeleink, akikkel szemben valami hibát követtünk el, de azt gyorsan és korrekt módon kijavítottuk, mintha jobban ragaszkodnának hozzánk, mint azok, akiket elégedetteknek gondoltunk...

Nos, aki kíváncsi az okokra, haszonnal forgathatja Arany Ferenc Panaszügyek hatékony megoldása című könyvét.
A szerző így gondolkodik: „ Az ügyfeleink véleménye olyan érték, amelyet a versenyben nem hagyhatunk figyelmen kívül. Abban a versenyben, amelyben minden résztvevő megszerezheti a pénzért kapható legjobb nyersanyagokat, termékeket, technológiát, értékesítési csatornákat, képzett munkaerőt, vajon mitől sikeresebb az egyik cég, mint a másik? ...Tapasztalataim szerint abban feltétlenül különböznek egymástól, hogy eltérő módon bánnak az ügyfeleikkel.”

*
Téglák
A Time Manager International (TMI) – oktatási és továbbképzési vállalat – saját bevallása szerint olyan könyveket és füzeteket jelentet meg, amelyek segítik az embereket a hatékonyabb munkavégzésben és az eredményesebb életvitel kialakításában. A kiadványok mindegyike egy-egy szeminárium anyagát foglalja össze, rövid, tagolt, szöveges formában és mesekönyvszerű illusztrációkkal, bőségesen helyet hagyva az olvasónak, hogy az a saját tapasztalatait is feljegyezze. A kiadó saját megfogalmazásával olyan téglák ezek, amelyekből kiépíthető a szervezet szükségleteinek legjobban megfelelő kombináció.

Nemcsak a könyvek, füzetek designja, hanem a címei is játékosak: A munkatársaság; Minden panasz ajándék; Légy kétzacskós; Delegálás; Energiaméter; Time Manager és így tovább. A TMI tehát eszköz, mely segít közösséggé formálni a vállalati csapatot, elégedetté tenni az elégedetlen vásárlót, beosztani a saját időnket, energiánkat. Szemináriumai Ausztráliától Dubajon és Japánon át Új-Zélandig, Ukrajnáig és a USA-ig harminchat országban nyerték meg a hallgatóságot, és három évvel ezelőtt Magyarországon is megjelentek. A hazai fogadtatás kettős: vannak, akik jót mosolyognak az „amerikai” jópofaságon, és vannak, akik kipróbálják a hallottakat, leírtakat a gyakorlatban. Mert végül is kinek mi baja lesz abból, ha képes és hajlandó kivenni a részét a csapatmunkából! (TMI Magyarország Kft.)

*
Stratégia és változások
Nem lesz közgazdasági bestseller, nem is biztos, hogy egy ültünkben, az elejétől a végéig célszerű elolvasni, de jó, ha ott van a könyvespolcán mindenkinek, aki eljutott arra a felismerésre, hogy meg kell fogalmaznia cége stratégiáját – mondta Vértes András, a GKI Rt. elnöke Salamonné Huszty Anna Jövőkép- és stratégiaalkotás című könyvét bemutatva. A kötet a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Vezetőképző Intézete és Kossuth Kiadó közös VIP-soroztában jelent meg John P. Kotter A változások irányítása című művével együtt. Míg a magyar szerző sok hazai példával és gyakorlati útmutatóval arra keresi a választ, hogy milyen legyen maga a stratégia, illetve hogy milyen tipikus játszmákat űznek napjainkban egyes vezető vállalatok, hogyan próbálnak meg pozíciókat szerezni, addig a Harvard Business School professzora könyvében a nagyszabású változtatási programok irányításával foglalkozik. Jobb tudatosan és aktívan részt venni az elkerülhetetlen változtatásokban, mint értetlenül és passzívan elszenvedni azokat – ez talán a könyv legfontosabb üzenete az új gazdaság kialakulásának korában. (Kossuth Kiadó)

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo