Kombi világszépe

Az új 407 SW jó eséllyel versenyezhetne a legszebb kombi címért, dizájnja remekül sikerült. Ennek azonban ára van; az autó nem igazán nagy, nem is a legpraktikusabb, ám minden olyan igényt kielégít, amelyet egy átlagautós támaszthat egy ötajtós puttonyos kocsival szemben.

Az SW a márka új formanyelvén mutatkozik be, s épp olyan erős érzelmeket vált ki, mint a limuzin, de annál harmonikusabb megjelenésű. A négyajtósnál majdnem 9 centiméterrel hosszabb, 4,76 méteres kombinál ugyanis nemcsak az első, hanem a hátsó túlnyúlás is tetemes, és ez kiegyensúlyozza a karosszériát, az új tetővonal és a tetősínek pedig 4 centiméterrel magasabbá is teszik. Az első túlnyúlás, egy majdnem félméteres gyűrődő-ütközési zóna célja - az esztétikai élmény mellett - az is, hogy gázolásnál minimálisra csökkentse a gyalogosok sérüléseit. A mérnökök tudatosságának jele a hátsó traktus - például a csomagtérajtó és a hátsó lámpák - vonalainak finom esztétikája.

Gazdasági adatok
Alapár (promóciós): 7 250 000 forint. Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák + térdlégzsák, automata klímaberendezés, elektromosan állítható, fűthető és behajtódó külső tükrök, elektromosan állítható és fűthető első ülések deréktámasszal, elektromos ablakemelők, bőrkormány és váltógomb, elektrokróm visszapillantó, automata fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, tolatóradar, fedélzeti számítógép, első és hátsó könyöktámasz, xenonlámpa, csomagtérháló, kormányról vezérelhető RD4 CD-rádió CD-tárral, 17"-os könnyűfém keréktárcsa. Extrák (bruttó, forint): hátsó oldallégzsákok és övfeszítők, napellenző rolók 80 000, többrétegű oldalüvegek, hátul sötétítéssel 170 000, JBL erősítőrendszer 100 000, bőrkárpitozás 400 000, navigációs rendszer telefonnal 550 000. Garancia: 2 év teljes körű, 3 év a fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
Az utastér kénytelen a kompromisszummentes külső következményeit viselni. Az első üléssor hátrébb tolt, a 2,7 m-es tengelytáv ellenére szűkös a láb- és térdhely a hátsó ülések előtt, az erősen behajló oszlopok miatt pedig széltében és magasságában is behatárolt a rakodótér. És még egy megszokandó dolog: az erősen döntött A oszlop és a merész ívelésű hátsó C oszlop értékes területet vesz el a vezető látómezejéből. Amúgy az általános beltéri hangulat rendkívül kellemes: illatosak és puhák a bőrülések, az összeszerelés precíz, finoman kimunkáltak a részletek, és a felhasznált anyagok minősége a legjobbak között van a kategóriában. A jó feelinget emeli még az 1,6 négyzetméteres üvegtető. Ez nem nyitható, csak világossá teszi a belső teret. Az első üléseken utazók pozíciója könnyen beállítható, a kényelmes, széles fotelek hosszú távon sem viselik meg az embert. A műszerezettség jó, a külső tükrök viszont lehetnének nagyobbak.

Tesztautónkat a továbbfejlesztett, a Ford Focusban is szolgáló 2 literes, részecskeszűrős HDi motor mozgatta, a közel 1600 kilogrammos önsúlyhoz mérten kissé erőtlenül. A Peugeot a nyugodt, zavartalan haladást szereti, csak a gázpedál erőteljes lenyomására lódul meg. A fogyasztás dízelmotorhoz képest így is, úgy is elfogadhatatlanul magas: csalódásunkra visszafogott autózással sem sikerült 9 literes átlagnál jobbat produkálnunk.

Műszaki adatok
Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 100 kW/136 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm, ideiglenesen 340 Nm 2000/percnél. Változó rásegítésű szervokormány, fordulókör átmérője 11,75 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens, kipörgésgátló, ESP. Elöl kettős háromszög lengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés integrált hidraulikus lengéscsillapítókkal. Méretek, súlyok: hosszúság 4763 mm, szélesség 1811 mm, magasság 1471 mm tetősín nélkül, tengelytáv 2725 mm. Csomagtér 448/1365 liter. Saját tömeg 1560 kg, megengedett össztömeg 2195 kg. Gumiméret 215/55 R 17. Üzemanyag 66 liter. Menetteljesítmények: csúcssebesség 203 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11,5 mp, fogyasztás 7,9/5/6 liter, tesztfogyasztás 9 liter.
Utazni persze, hatodik sebességfokozatban bizonyára sokkal kevesebb gázolaj elégetésével is lehet. A futómű szintén kényelmesre hangolt, keresztbordákon és lyukakba tévedve azonban a kerekek elpattognak, mintha a lengéscsillapítók nem szorítanák le megfelelő erővel az útra a kereket. Sima úton aztán nyoma sincs idegességnek. A fékek kiválóak, a vezetési stílushoz alkalmazkodó ESP menetstabilizáló rendszer észrevétlenül és hatásosan teszi a dolgát, az autó szigetelése pedig remek. Vészfékezéskor a 407 SW-n is bekapcsolódik a vészvillogó, bár reméljük, nem olyan rapszodikus mint a rádió, amely az egyik nap csak maximális hangerőn volt hajlandó szólni.

A Peugeot 407 SW igazi életstíluskombi. Ajánlani tudjuk mindazoknak, akik a szépséget és a stílust jobban szeretik, mint a hétköznapi funkcionalitást és a csomagcipelő célszerűséget.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo