A biztonsági követelmények és a kényelem igénye szabták meg a jármű forradalmi, szendvicsszerkezetű, magasított padlólemezes felépítését. Ehhez fejlesztették ki a kis légellenállású héjszerkezetet, a motort, a váltót, a felfüggesztést, a kisebb koccanásokat nyomtalanul elviselő műanyag sárvédőket, a magasra nyíló ötödik ajtót és a másutt nem kapható szériafelszerelések garmadáját.
A magasra vitt, kényelmes első ülésekből átlátható a forgalom, a lábtér bőséges, 185 centiméteres testmagasság felett azonban hátul kissé szűk a fejtér. Az ülés háttámlájának színvonala azonban elmarad a Mercedes C vagy E osztályétól: már 500 kilométer is megviselte a vezető derekát és hátát. A hátsó ülések kényelme szintén bírálatot kapott tesztutasainktól. Az Elegance változat jó minőségű anyagaival szemben itt a műszerfalon kopogós műanyagokat is találni.
A tesztautó fogyasztása vegyes városi és városon kívüli használatban, néha forszírozott igénybevétel mellett, négy utassal is 6,0 literben állapodott meg. Az extraként rendelhető automata kuplung élvezetessé és szükség szerint sportossá tette a kapcsolgatást. Minden autóban ezt a megoldást kellene alkalmazni; a pedál hiányához rendkívül könnyű hozzászokni, a váltó pedig vajpuha.
Az A osztály rugózásán csak a 190-es csúcsmodellnél végzett némi finomítást a gyár, a mi autónk kicsit nehézkesen, keményen vette az útegyenetlenségeket. Cserébe viszont fantasztikus úttartást és egyenesfutást produkált.
A Mercedes A osztálynál nincs menetzajsurrogás, 120 fölött az autó szinte elhagyja a hangját, ha pedig becsukjuk a lamellás napfénytetőt, a rádiót halkan is élvezhetjük. A szélre viszont érzékeny a magas karosszéria.
Összességében a baby-Benz hamisítatlan Mercedes, a csillaghoz kapcsolódó érzést már kicsiben is közvetíti. Ezt azonban a vásárlónak jól meg kell fizetnie.
*
Műszaki adatok
Jelleg: kiskategóriás családi autó, variálható utas-csomag térrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: négyhengeres, soros, gyűjtőcsöves, közvetlen befecskendezéses turbódízel motor. Hengerenként négy szelep. 1689 cm3, 66 kW/90 LE 4200/min-nál. 180 Nm 16003200/min-nál. Akkumulátor 12 V 52 Ah. Ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, elektronikus vezérlésű és működtetésű tengelykapcsoló.
Fogasléces, elektrohidraulikus szervokormány. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, blokkolásgátló, fékerősegítő. Elöl McPherson-felfüggesztések, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugók, lengéscsillapítók. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/50 R 15. Üzemanyag 54 liter.
Méretek, súlyok: hosszúság 3575 mm, szélesség 1719 mm, magasság 1575 mm, tengelytáv 2423 mm. Fordulókör átmérője 10,7 méter. Csomagtér 3901040 liter, jobb első ülés kivétele után 1740 liter. Menetkész tömeg 1160 kg, megengedett össztömeg 1545 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 175 km/h, gyorsulás 0100 km/h sebességre 12,5 s, fogyasztás (város, országút, átlag) 6,2/4,2/4,9 liter/100 km, tesztfogyasztás 6,0 liter/100 km.
Gazdasági adatok
Alapár (Mercedes-Benz A 170 CDI Elegance): 5 945 000 forint.
Alapfelszereltség: vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok elöl, övfeszítővel és överő-határolóval ellátott biztonsági övek, három hátsó fejtámla, blokkolásgátló (ABS), kikapcsolható kipörgésgátló (ASR), fékasszisztens (BAS), elektronikus stabilitási program (ESP), állítható magasságú szervokormány, első és hátsó elektromos ablakemelők, elektromosan állítható és fűthető, színre fújt külső visszapillantó tükrök, osztottan dönthető, összecsukható és kivehető ülések, állítható magasságú vezetőülés, rádió-távirányítású központi zár, ködlámpa elöl, bőrbevonatú kormány, sebességváltó, műszerfal és ajtófogantyúk, krómdísz a kilincseken, rozsdamentes acél küszöbtakarók, színre fújt hűtőrács, könnyűfém keréktárcsák, csomagtér-fedőroló, tárolódoboz a két első ülés alatt.
Fontosabb extrák: légkondicionáló berendezés 411 625 forint, lamellás tolótető 308 750 forint, sebességtartó automatika 92 625 forint, bőrkárpit 524 750 forint, levehető vonóhorog 230 500 forint, ülésfűtés 102 875 forint.
Garancia: 1 év teljes körű és 30 év Mobilo-Life átrozsdásodás ellen.
Szervizperiódus: első szerviz 15 00022 000 km vagy 1 év használattól függően, második 30 00044 000 km vagy 2 év.
Szervizköltségek (nettó): 15 000 km-nél 16 700 forint, 30 000 km-nél 30 020 forint.
Alkatrészkosár (nettó árak): első fékbetét-garnitúra 16 506 forint, szélvédő 70 749 forint, első oldalablak 12 169 forint, fényszóró 32 729 forint, külső tükör 41 144 forint, első lökhárító 27 551 forint, hátsó lámpa 23 754 forint, csomagtér-ajtó 108 526 forint.
Garnitúra gumiabroncs (4 db, bruttó ár): 108 960 forint (Michelin Pilot HX MXV3A)
Súlyadó: 6000 forint/év.
Kötelező felelősségbiztosítás (budapesti tulajdonos esetén, A0 osztályban): 52 992 forint/év.
Casco biztosítás: töréskár esetén 100 000 forintos vagy 10 százalékos önrésszel Budapesten 306 240 forint/év, 200 000 forintos vagy 10 százalékos önrésszel 262 008 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: MB-AUTO Magyarország Kft.
Véleményvezér
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF
Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Hivatalosan is az utolsó helyre került Magyarország a háztartások fogyasztására tekintve
Az utolsó helynél már nincs lejjebb.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását
A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet
A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?
Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.